نکاتی در مورد موتور و کنترل باکس درب های اتوماتیک 

()

هنگامی که کلمه اتوماتیک به گوش ما میخورد، ذهنمان به سمت وسایل اتومات و برقی سوق داده می شود. با این اوصاف تعریف شما از درب های اتوماتیک شیشه ای چه می تواند باشد؟ این درب ها، درب هایی هستند که به صورت خودکار و با نیروی برق، باز و بسته می شوند و تمام انرژی آن از موتور و برق گرفته شده و نیازی به انرژی انسان ندارد. پس وسیله مهم در این نوع درب ها، موتور، کنترل باکس و میزان برق می‌باشد. دقیقا برعکس درب های عادی که نیروی انسانی و دستگیره از عوامل مهم در باز و بسته کردن درب هستند. در این مقاله قصد داریم راجع به موتور، کنترل باکس درب های اتوماتیک شیشه ای صحبت کنیم.

موتور درب های اتوماتیک

موتور، در درب های اتوماتیک شیشه ای از اجزای اصلی و مهم می باشد. نیروی الکتریکی توسط موتور به نیروی مکانیکی مبدل شده و سبب حرکت درب و لت ها در جهات متفاوت می شود. یک چشمی بالای درب های اتوماتیک شیشه ای وجود دارند که حضور فرد را تشخیص داده و به صورت اتوماتیک باز می شوند. به طور کلی این موضوع به کنترل باکس منتقل شده و در نهایت موتور با حرکت چرخ دنده ها، سبب باز و بسته شدن درب به صورت اتوماتیک خواهد شد.

انواع موتور درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک شیشه ای، در انواع مختلفی وجود دارد، از این رو موتور ها نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه به معرفی انواع موتور ها می پردازیم.

  • موتور درب های اتوماتیک پارکینگی: اکثر درب های پارکینگی، کرکره ای می باشند. موتور مناسب درب های پارکینگی، موتور توبلار ‌و موتور ساید می باشد.
  • موتور کرکره برقی توبلار: کرکره های برقی موتوری مخصوص به خود دارند. این موتور مخصوص مکان های کم تردد و کوچک می باشد. برای مثال موتور توبلار اگر برای درب های اتوماتیک شیشه ای در مکان های پرتردد استفاده شود، بیش از حد مجازش باز و بسته می شود. در این صورت سنسور حرارتی درون موتور، موتور را خاموش می کند و تا زمانی که خنک نشود، مجدد شروع به کار نمی کند. اگر این روند ادامه پیدا کند، موتور به مرور زمان خراب می شود و قابل استفاده نمی باشد. موتور توبلار درون یک لوله آهنی قرار دارد. هنگامی که کرکره باز می شود، رول کرکره روی لوله را پوشش می دهد. در اینجا لازم است ذکر شود که از یک کاور برای نگهداری موتور در برابر سرما و گرما استفاده کنید. چون موتور توبلار کم‌وزن هستند، نصب راحت تری دارند، قیمت ارزانتری دارند، صدای ایجاد شده توسط موتور نیز کمتر است. موتور های توبلار در دو نوع سبک و سنگین صنعتی وجود دارند.
  1. از موتور های سبک توبلار در مکان های کم تردد با تیغه عرض کم استفاده می شود.
  2. از موتور های سنگین صنعتی در مکان های پرتردد با تیغه عرض زیاد استفاده می شود.
  • موتور کرکره برقی ساید: موتور ساید در یک سمت کرکره برقی قرار می گیرند. این موتور قدرت بالایی دارد و برای سوله ها و پارکینگ های پر تردد استفاده می شود. این موتور در مقایسه با موتور توبلار، دو برابر حجم اشغال می‌کنند از این رو برای مکان های کوچک مناسب نیستند. موتور ساید در دو نوع معمولی و ups دار وجود دارند. در موتور معمولی ساید، زنجیر دستی وجود دارد که با وجود برق حرکت می کند. اما در موتور ups دار آن، هنگام قطعی برق باطری بک آپ نیز وجود دارد. چون از داخل شغت خارج می باشد، برای تعمیر نیاز به پایین آوردن تیغه نیست. قیمت آن نیز به خاطر ویژگی های که گفته شد نسبت به توبلار بیشتر می باشد.
  • موتور درب های اتوماتیک شیشه ای دانکر: نوع مطلوب موتور در درب های اتوماتیک شیشه ای موتورهای الکترومکانیکال گیربکس دار است که بهترین برند این نوع از موتورها ساخت کمپانی دانکر موتورن آلمان می باشد هر کدام از این موتور ها دارای کدی مخصوص هستند که نشان از اصلیت موتور می دهد. ساخت آلمان می باشد.

کنترل باکس درب های اتوماتیک

کنترل باکس در درب های اتوماتیک شیشه ای، حکم مغز در بدن انسان را دارد. یعنی جعبه فرمان سیستم. کنترل باکس در واقع برد الکترونیکی است. تمامی دستوراتی که در قسمت های مختلف داده می شود، در کنترل باکس تجزیه و تحلیل می گردد. حتی به آن مغز درب های الکترونیکی گفته می شود.

تمامی قطعات و قسمت درب های اتوماتیک شیشه‌ای زیر نظر کنترل باکس قرار دارند. به همین دلیل اگر مشکلی در کنترل باکس ایجاد شود، خرابی درب را موجب می شود. برد درب های اتوماتیک شیشه ای به دو صورت آنالوگ و دیجیتال هستند. هر یک کنترل باکس دو ورودی دارد که یکی به موتور وصل می شود و دیگری به پاور. کنترل باکس، اتاق فرمان می باشد. حتما می دانید که اتاق فرمان چقدر مهم می باشد‌ و وظیفه ی آن کنترل کردن سایر مناطق می باشد. وظیفه کنترل باکس کنترل موتور و باز و بسته شدن درب می باشد. حرکت لت ها ، زمان باز ماندن یا قفل شدن درب نیز جز وظایفش می باشد. یک قسمت کلید تعیین وضعیت در کنترل باکس وجود دارد. مشکلاتی که سبب خرابی درب می شوند، در این قسمت به صورت کد تعریف شده که تعمیر کار با خواندن کد ها می‌تواند مشکل را برطرف نماید. کنترل باکس می تواند به سیستم حفاظتی bms وصل شود.

حالت های درب های اتوماتیک شیشه ای

  • بازشوی کامل
  • نیمه بازشو
  • بازشوی یک طرفه درب اتوماتیک شیشه ای

تمامی این حالت ها در قسمت کنترل باکس تنظیم و اجرا می شوند.

موتور، کنترل باکس درب های اتوماتیک شیشه ای آکام

موسسه اکام، بهترین موتور، کنترل باکس را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این موسسه پشتیبانی قبل و بعد از خرید دارد و همین موضوع سبب شده که مشتریان رضایت صددرصدی داشته باشند. انواع موتور درب های اتوماتیک شیشه ای در گروه صنعتی آکام وجود دارد و مشتریان با توجه به نیاز خود، محصولات با کیفیت را با قیمت ارزان می توانند تهیه نمایند.

کلام آخر

گروه صنعتی آکام تیمی مجرب و حرفه ای از کارشناسان و مدیران را تشکیل داده است و در زمینه درب های اتوماتیک شیشه ای، خدماتی نوین و عالی در اختیار مشتریان قرار می دهد. این موسسه به عنوان بهترین و اولین طراح موتور، کنترل باکس درب اتوماتیک، همواره قدم در  راستای رضایت مشتری برداشته و سبب گسترش و پیشرفت موسسه خود شده است. پاسخگوی ۲۴ ساعته آکام، تمامی مبهمات مشتریان عزیز  را برطرف نموده و برای خرید به آنها مشاوره خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x