درب های اتوماتیک رولاپ و پارکینگی 

()

درب های اتوماتیک رولاپ و پارکینگی​​ امروزه یکی از پیش فرضهای هر سازه و ساختمانی به شمار می رود. رایجترین نوع درب اتوماتیک در کشور ما نوع کرکره ای آن می باشد که برای دربهای فروشگاه ها، مجتمع های پارکینگی و آپارتمان ها و حتی خانه های کوچک استفاده می شود. 

درب اتوماتیک کرکره ای به دلیل اینکه از بالا جمع می شود درب های اتوماتیک رولاپ نام دارد. 

 

 

اجزای درب های اتوماتیک رولاپ و پارکینگی​

مجموعه کرکره برقی بیش از ۱۰ قطعه مختلف دارد. اما قطعات اصلی که در کیفیت آن تاثیر می گذارند شامل تیغه ها و موتور می باشند.

 

کرکره های اتوماتیک

 

تیغه های کرکره درب های اتوماتیک رولاپ و پارکینگی​

از مهمترین جنس تیغه های سازنده کرکره های برقی (رول آپ) می توان به تیغه های رول گیتر (فولاد بافته شده)، پلی کربنات، منیزیم و فولاد، آلومینیم، گالوانیزه و … اشاره کرد، که در این میان تیغه های آلومینیمی به دلیل قیمت پایین و تنوع رنگ بیشتر مورد توجه خریداران کرکره اتوماتیک قرار می گیرد.

از مهمترین تیغه های آلومینیمی نیز می توان به تیغه های یک پل ۶۰ و ۸۰، دو پل ۸۰ و ۱۰۰ و همچنین سه پل سایز ۱۴۰ اشاره کرد. وزن بلیت آلومینیم در هر متر مربع نیز از معیارهای کیفیت تیغه می باشد که هرچه بیشتر باشد استحکام تیغه بیشتر است. در این میان برای پارکینگ منازل بهتر است از تیغه های فوم دار آلومینیمی استفاده کرد تا سروصدای تیغه در هنگام باز و بسته شدن درب به حداقل برسد.

 

موتور درب های اتوماتیک رولاپ و پارکینگی​

موتور درب های اتوماتیک رولاپ​ بسته به نوع و اندازه کرکره از موتورهای مختلف ساید، سانترال، توبولار استفاده می شود که جدیدترین آنها موتورهای توبولار بوده که فضای کمتری اشغال کرده و هم چنین سرعت بیشتر و صدای کمتری دارند. این موتورها بیشتر برای مصارف خانگی و فروشگاهی کاربرد دارند.

 

 

موتورهای ساید زنجیری هم به کمک چرخ دنده و زنجیر تیغه های کرکره را جمع می کنند. از موتورهای ساید زنجیری برای تمامی مصارف خانگی و تجاری و صنعتی استفاده می شود. بسته به عرض و ارتفاع  درب های اتوماتیک رولاپ و وزن تیغه های آن ها از موتورهای مختلفی استفاده می شود.

نکته ضروری در انتخاب موتور کرکره رول آپ در مکان های با تردد بسیار بالا و همچنین دربهای با ابعاد و وزن زیاد استفاده از موتورهای ساید با کیفیت و گارانتی خوب می باشد. در مواردی هم که وزن و ابعاد درب زیاد نبوده و میزان تردد در شبانه روز کم یا متوسط می باشد می توان از موتورهای توبولار استفاده کرد.

 

درب رولاپ سکشنال:

درب پارکینگ یا درب گاراژ ها درب های بزرگی هستند که به صورت دستی یا به صورت اتوماتیک باز و بسته می شوند. درب های پارکینگ امروزی عموما یا به وسیله جک های برقی باز بسته می شود یا از نوع درب رول آپ سکشنال می باشند و به صورت متحرک و زیر سقفی باز می شوند.

هنگامی که سعی در تصمیم گیری برای نصب درب گاراژ را دارید ، بیشتر مردم به دنبال درب رول آپ سکشنال یا درب های سکشنال هستند اما متوجه نمی شوند که تفاوت های مختلفی بین این دو نوع درب وجود دارد.

این نوع درب ها در مصالح ، دوام ، نگهداری ، امنیت ، نصب و هزینه های کلی و طول عمر متفاوت هستند که باعث می شود این دو درب گاراژ بسیار متفاوت و مناسب برای کاربردهای مختلف باشد. در این مطلب قصد داریم در مورد درب رول آپ سکشنال توضیح دهیم:

یک درب رول آپ سکشنال استاندارد از چندین بخش ۲۴ اینچی استفاده می کند که برای تکمیل درب به یکدیگر وصل شده اند.

مصالح به کار رفته در درب رول آپ سکشنال تأثیر زیادی در دوام و طول عمر آن دارد. مصالح سنگین و مقاوم مورد استفاده در درب رول آپ سکشنال ساخته شده است تا طول عمر آن زیاد شود و در واقع مقاومت در برابر استفاده سنگین داشته باشد.

به طور کلی ، درب رول آپ سکشنال برای دهانه های ساختمان کم حجم مناسب تر هستند و به طور معمول به عنوان بهترین راه حل برای مناطق پر رفت و آمد انتخاب نمی شوند. قطعات و مکانیک درب رول آپ سکشنال همچنین برای استفاده در حجم بالاتر طراحی شده اند و برای استفاده مدت طولانی کاربرد دارند.

درب رول آپ سکشنال به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. برخی از مدل های درب رول آپ سکشنال به گونه ای ساخته شده اند تا در برابر بیش از ۱۰۰۰،۰۰۰ چرخه باز و بسته شدن و بدون هیچ گونه نگهداری استفاده شوند و مقاومت داشته باشند.فنرهای درب رول آپ سکشنال در حالی که برای ساخت آن ها از مواد صحیح استفاده شود مانع از زنگ زدگی و خوردگی می شود.

درب رول آپ سکشنال، درب های استیل گالوانیزه ای هستند که به شکلی رول شده اند که به یکدیگر وصل شده اند. درب رول آپ سکشنال امنیت و حفاظت عالی را از ورود غیرمجاز و نگرانی های زیست محیطی ارائه می دهند. بسیار ناهموار و بادوام هستند و آنها به گونه ای طراحی شده اند که بسیار طولانی تر از درب های استاندارد گاراژ عمل می کنند.

 

مزایای درب رول آپ سکشنال:

درب رول آپ سکشنال به چندین بخش تقسیم می شود که به صورت افقی تقسیم می شوند ، آنها به صورت عمودی بر روی یک مسیر باز می شوند و در مقابل سقف مسطح قرار می گیرند تا فضای گاراژ را به حداکثر برساند.

درب رول آپ سکشنال عایق بندی شده و به خوبی مهر و موم شده اند، بنابراین با جلوگیری از ورود و خروج هوا و کاهش گرمای تلف شده انرژی شما را کاهش می دهند. پنل های ضخیم و مستحکم همچنین امنیت بیشتری را ارائه می دهند ، زیرا ورود به آنها بسیار دشوار است. درب رول آپ سکشنال عایق فوق العاده ای را ارائه می دهد و از ورود گرما و سرما به داخل اتاق محافظت می کند.

این نوع درب ها به خوبی برای گاراژها مناسب هستند ، اما در مقیاس بزرگتر نیز برای ساختمان های تجاری و صنعتی نیز استفاده می شوند.

درب رول آپ سکشنال متشکل از تعداد زیادی تخته باریک افقی است. این نوع درب فضای بیشتری نسبت به سایر درب ها به گاراژ می دهد.

درب رول آپ سکشنال نیز می توان در مصارف تجاری و صنعتی و همچنین گاراژهای داخلی استفاده کرد.

 

 
 

اپراتور درب های اتوماتیک گروه صنعتی آکام با بهره گیری از با کیفیت ترین قطعات الکترومکانیکال مطابق با استاندارد های روز بین المللی تامین و تجهیز گردیده و تکنسین های شرکت آرایه کاشانه مانا به منظور ارائه کارشناسی ۲۴ ساعته در خدمت شما هستند.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
akam
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x