طراحی سیستم درب های اتوماتیک شیشه ای ریولوینگ (گردان) 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای ریولوینگ(گردان) را می توان خاص ترین مدل درب اتوماتیک دانست. مکانیسم این درب اتوماتیک به گونه ای است که همیشه باز و همیشه بسته است. به عبارت دیگر ، این درب از یک استوانه تشکیل شده است . با نزدیک شدن به سنسور حرکت ، این باله ها شروع به چرخش می کنند و به افراد اجازه ورود یا خروج می دهند. به طور کلی ، تعداد باله ها بسته به میزان ترافیک و قطر درب می تواند دو یا سه و در بعضی موارد چهار باله باشد. باله ها در صورت قطعی برق آزاد می شوند و بدون نیاز به اپراتور به صورت دستی کار می کنند. در این مدل درب اتوماتیک امکان ورود و خروج همزمان وجود دارد ، به این معنی که وقتی درب اتوماتیک شروع به چرخش می کند ، افرادی که بیرون هستند با حرکت بین باله ها وارد می شوند و در همان زمان افراد داخل می تواند به همان طریق از طرف دیگر خارج شوند. یکی از مشهورترین تولید کنندگان درب اتوماتیک، شرکت هلندی Bundam است که عمدتا در تولید درب های اتوماتیک شیشه ای ویژه فعالیت می کند

درب های اتوماتیک ریولوینگ از سه یا چهار صفحه جداگانه تشکیل شده اند. آنهایی که برای بیش از یک نفر استفاده می شوند فقط دو صفحه دارند. صرف نظر از تعداد پنل ها ، سلب آب و هوا در کنار هر تابلو ، یک مهر و موم بین پانل و سیلندر ایجاد می کند. دیوارهای خمیده اجازه می دهد تا یک تناسب محکم تر باشد. حرکت درب اتوماتیک ریولوینگ یا توسط کسی که یکی از پانل های درب را فشار می دهد یا توسط یک موتور که به طور خودکار درب ها را چرخانده می شود ، تأمین می شود.

تاریخچه درب اتوماتیک ریولوینگ:

اولین اختراع ثبت شده در جهان برای درب اتوماتیک ریولوینگ در سال ۱۸۸۱ به مخترع آلمانی H. Bockhacker انجام شد ، اما این ایده به نتیجه نرسید.

در سال ۱۸۸۸ ، تئوفیلوس وان کانل ، مقیم پنسیلوانیا ، اولین حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای درب های طوفانی سه طرفه با سلب آب و هوا دریافت کرد تا از مناسب بودن انرژی با قاب درب استفاده کند. وی شرکت خود را با نام Van Van Kannel Revolving Door را برای تولید محصول خود راه اندازی کرد. در سال ۱۹۰۷ ، وان کانل آن را به International Steel (که امروزه به عنوان شرکت بین المللی درب چرخان معروف است) فروخته است.

اگرچه در مورد زندگی وان کانل چیزهای زیادی شناخته نشده است ، اما یک شایعه جالب در مورد الهام گرفتن از اختراع او وجود دارد: او از رفتار جوانمردانه آقایان برای نگه داشتن درب های باز که خانمها بتوانند از کنار آنها بگذرند خوشش نمی آمد. بنابراین ، او بیشتر زندگی خود را صرف تمرکز بر اختراع ، بهسازی و نصب درب اتوماتیک ریولوینگ کرد. 

با درب اتوماتیک ریولوینگ، ساختمانهای شما ظاهری زیبا را ارائه می دهند و عایق بالایی در برابر گرما ، سر و صدا ، گرد و غبار ، صرفه جویی در مصرف انرژی و عوامل خارجی ایجاد می کنند.

درب اتوماتیک ریولوینگ درجه راحتی بالایی با فرکانس دسترسی زیاد دارند. درب اتوماتیک ریولوینگ کاملاً مناسب طراحی شده و با ظاهری زیبا ، اولین تصور را در دیواره ساختمان شما ایجاد می کنند. با وجود انواع مختلف عملکرد و تنظیمات مختلف درب اتوماتیک ریولوینگ ، همه آنها می توانند مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از ردیاب های حرکتی فعال می شوند و به طور خودکار شتاب می گیرند. درب اتوماتیک ریولوینگ بالاترین استانداردهای ایمنی شخصی را رعایت می کنند. مانند همه درب های گردان ، آنها در تهویه طبیعی و راندمان انرژی در ساختمان نقش دارند.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک ریولوینگ:

درب های ریولوینگ زیبایی بسیار زیادی دارند. این درب ها که معمولا با پنل های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از زیباترین مدل های درب اتوماتیک موجود در بازار هستند.

 درب اتوماتیک ریولوینگ برای عبور و مرور جمعیت های زیاد بسیار مناسب است. این درب ها با سیستم چرخشی خود می توانند در هر گردش تعداد زیادی از افراد را وارد ساختمان کرده و یا از آن خارج کنند و در صورت وجود تعداد زیاد مشکلی از نظر رفت و آمد به وجود نخواهد آمد.

 درب اتوماتیک ریولوینگ یکی از بهترین گزینه های امنیتی است. این درب ها معمولا فقط در یک جهت گردش می کنند و بدین شکل می توان از وارد شدن و یا خارج شدن افراد جلوگیری کرد. این درب ها قابلیت نصب دوربین و بررسی افراد ورودی و خروجی را نیز دارند و در صورت نیاز می توان آن ها را از راه دور کنترل کرد.

 درب اتوماتیک ریولوینگ از ورود هوای گرم و سرد خارج از ساختمان جلوگیری می کند و بدین ترتیب موجب کاهش مصرف انرژی می شود.

درب اتوماتیک ریولوینگ برای تسکین و کنترل ترافیک عابر پیاده در مکانهایی که ترافیک ورودی و خروجی عابران زیاد است استفاده می شود. با توجه به زیبایی ظاهری ساختمان و قابلیت های بیشتر می توان سیستم درب را تولید کرد. به منظور کنترل ایمنی عابر پیاده در سیستم های درب اتوماتیک ریولوینگ، هنگام لرزش دست پنوماتیک ، درب متوقف می شود.

قابلیت های درب های گردان:

مورد استفاده بیشتر در ورودی ساختمان هایی نظیر هتل ها و مجتمع های تجاری جهت جلوگیری از تبادل انرژی حرارتی محیط با فضای بیرون

حداکثرمیزان تردد افراد از این درب ها به تعداد باله ها و قطر درب بستگی دارد

قابلیت ارایه بصورت دوباله ،سه باله و چهار باله با توجه به میزان تردد و قطر درب

دارای سنسور های متعدد ایمنی با توجه به حساسیت ایمنی در این دربها

قابلیت آزاد شدن باله ها بدون نیاز به اپراتور

وجود ۲ مدل اپراتور با قابلیت های مختلف

قابلیت اتصال به سیستم های کنترل دسترسی

قابل اتصال به سیستم BMS با پروتکل استاندارد

قابل کنترل از طریق تلفن همراه

دارای سیستم ضد برخورد هوشمند

قابلیت فرمان دادن به پرده هوا

دارای عیب یاب هوشمند

دارای کلید حالت لمسی

دارای سیستم مدیریت انرژی مصرفی

قابل استفاده در مکان های با تردد زیاد

جنس فریم از نوع آلومینیوم با رنگ دلخواه از نوع پاودر کتینگ

قابلیت روکش با استیل طلایی یا نقره ای

رنگ شیشه قابل انتخاب :فلوت ساده-دودی-سبز-آبی و برنزه

نوع شیشه قابل انتخاب: معمولی-سکوریت-ضدگلوله

شیشه از نوع استاندارد با ضخامت ۶ یا ۱۰ میلیمتر

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب اتوماتیک با بهترین بهره وری و کیفیت در خدمت شما می باشد.

“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x