استایل درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای از رایج ترین، محبوب ترین و پرکاربردترین درب های اتوماتیک محسوب می شوند. این درب ها تنها برای ورودی هایی مناسب می باشند که دارای تردد زیادی هستند. این درب ها را بر اساس شکل ظاهری به چند دسته مختلف از جمله درب اتوماتیک منحنی و درب اتوماتیک تلسکوپی تقسیم بندی می‌کنند. درب اتوماتیک شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه و فریم های آلومینیومی قابل توجه طراحان و دکوراسیونرها قرار گرفته و این درب ها را در ساختمان های مسکونی ، اماکن عمومی و سایر مکان ها که در ادامه شرح داده می شوند استفاده می کنند.

درب های اتوماتیک شیشه ای

استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای:

استفاده از درب شیشه ای باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی سرمایشی و گرمایشی در ورودی ها و خروجی ها به شکل چشمگیری می شود. همچنین وجود لاستیک های مقاوم در برابر انبساط و انقباض بین لنگه های درب، علاوه بر کنترل هوای داخل و خارج ، مانع از نفوذ گرد و خاک و صدا به داخل مکان مورد نظر می گردد، البته این درب ها فاقد دستگیره هستند که این امر باعث جلوگیری از انتشار ویروس ها، میکروب ها و بیماری های واگیردار در محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی می شوند که این از ویژگی‌های مهم درب اتوماتیک است. همچنین در بالای این درب ها کلیدی تعبیه شده که با استفاده از آن می توان درب را برای همیشه باز و یا بسته نگه داشت، البته در سیستم های جدید گروه صنعتی آکام به جای استفاده از کلیدهای تعیین وضعیت در ارتفاع به منظور سودمند نمودن بیشتر بهره وری علاوه بر ریموت رسیور از کنترل پنل های ویژه برای تعیین حالات گوناگون درب استفاده گردیده است، این کنترل پنل ها ضرورت قرار گرفتن در ارتفاع به منظور تعیین و تغییر حالات مختلف درب اتوماتیک شیشه ای منتفی نموده به گونه ای که کاربر تنها با لمس دگمه مورد نظر بر روی کنترل پنل در سریع ترین زمان ممکن حالت درب را تغییر می دهد، کنترل پنل را در نسل نوین سیستم های هوشمند درب های اتوماتیک می توان کاربردی ترین قسمت در ایجاد امنیت و آسایش اماکن تعریف نمود.
درب اتوماتیک شیشه ای کشویی جلوه‌ تازه و جدیدی را به اماکن مسکونی و تجاری شما می‌بخشد. با توجه به محبوبیتی که درب اتوماتیک شیشه ای کشویی دارد امروزه استفاده از آنها بیشتر به چشم می‌خورد و حتی می‌تواند بهترین انتخاب برای درب ورودی ساختمان ها و برج ها باشد. بررسی ها ثابت کرده است که نصب درب اتوماتیک کشویی برای مالکان بسیار مفیدتر و کاربردی تر خواهد بود.


چه نوع درب اتوماتیک برای برج ها مناسب است؟

درب اتوماتیک در انواع و مدل‌های یاد شده وجود دارد. این درب ها را میتوان برای برج ها مناسب با عرض بازشوی مورد نیاز، کاربری محل،شکل و نوع سازه و معماری هر برج به‌ صورتهای گوناگون و استایل های مورد تایید کارفرما استفاده نمود. انتخاب انواع درب اتوماتیک شیشه ای کشویی، لولایی، تاشو و یا دایره ای در برج های تجاری اداری میتواند گزینه ای مناسب در پس انداز بودجه تعریف شده برای آنها باشد‌. همچنین انواع استایل های یاد شده را میتوان به صورت فریم دار و یا بدون فریم (فریم لس) عرضه داشت.
در صورت نیاز به نور رسانی بیشتر در محیط میتوان با نصب درب اتوماتیک شیشه ای فریم لس ظاهر مدرنتری به ورودی ساختمان ها بخشید.
درب‌های کشویی به‌ صورت دو لت متحرک و یا تک لت متحرک ارائه می‌گردد. در حالت دو لنگه متحرک، دو لنگه ثابت هم وجود دارد، بنابراین باید فضای نصب به ‌درستی تخمین زده شود و در حالت تک لنگه متحرک، می توان از لنگه ثابت و یا فضای کناری استفاده نمود که همه‌ی این‌ها می بایست مطابق با نظر و سلیقه مشتری توسط کارشناسان درب های اتوماتیک طراحی و ارائه گردد.
درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی یا اسلایدینگ را می‌توان پر کاربرد ترین نوع از انواع درب های اتوماتیک دانست که عموما برای ورودی های اصلی منازل و برج ها به کار می رود، البته در ورودی های داخلی نیز استفاده از نوع کشویی این درب ها متداول تر بوده که از لحاظ اقتصادی مناسب تر نیز می باشند، اما به این نکته نیز باید اشاره نمود که در صورت وجود محدودیت فضای ورودی در ارائه عرض بازشوی مناسب به منظور ایجاد تردد بهینه استفاده از سیستم های لولایی و یا تلسکوپی بهترین گزینه خواهد بود، امروزه ورودی اصلی بیشتر اماکن تجاری، اداری و برج ها توسط مهندسین پیمانکار و مهندسین مشاور در ساخت و ساز با قابلیت استفاده از سیستمه ای درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی و یا دایره ای شکل خصوصا ریولوینگ یا گردان طراحی و اجرا می گردند، درب های اتوماتیک دایره ای ورودی های اصلی را علاوه بر حفظ بیشتر بهداشت و جلوگیری از تبادل هوای داخل و خارج مدرن، لوکس و لاکچری می سازد.
درب های اتوماتیک شیشه ای را می‌توان از راه دور و با اتصال به شبکه های هوشمند مدیریت ساختمان کنترل نمود که در مقاله ای جداگانه به این موضوع پرداخته ایم.


بهترین درب اتوماتیک برای اندازه، استایل و نوع ساختمان:

به طور یقین استفاده از درب های اتوماتیک کشویی توسط افراد زیادی تست شده و در ساختمان ها استفاده گردیده است. اینکه چه نوع درب اتوماتیکی در محیط استفاده شود، تا حد زیادی به فضای خارجی و داخلی شما بستگی دارد که چه میزان فضا برای نصب درب اتوماتیک شیشه ای در اختیار دارید و کدام یک برای کاربرد شما مناسب‌تر و راحت‌تر است. می‌توانید درب اتوماتیک را برای هر چه بهتر نمایان شدن محیط داخل و بیرون منزل یا محل کسب‌وکار خود بهره بگیرید و در کنار آن ضمن استفاده راحت، از محیط لذت ببرید. در اماکن مسکونی به عنوان درب تراس می‌تواند فضایی باز با نور بی‌نظیر خورشید در طول روز و منظره‌ای زیبا را برایتان به ارمغان آورد.
درب اتوماتیک کشویی برای فضاهایی با ورودی بزرگ مناسب‌تر است که امکان نمایش گسترده‌ تری را فراهم می‌آورد و افراد داخل و بیرون می‌توانند با لذت و دید بیشتری محیط را نظاره کنند، در ورودی هایی با عرض کم نیز که بیشتر در محیط های داخلی قرار دارند درب اتوماتیک علاوه بر زیبایی، آسایش و امنیت در تردد را تضمین می نماید.

درب های اتوماتیک شیشه ای

چگونگی عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای:

کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای بدین صورت است که ابتدا برق شهری وارد منبع تغذیه دستگاه شده و به برق ۲۴ ولت کاهش پیدا میکند. مدار فرمان، اطلاعات دریافتی از چشمی ها (سنسورها) که در بالای درب قرار دارند و حرکت افراد را مشخص می کنند را دریافت کرده و به موتور، فرمان حرکت را می دهد. نیروی حاصل از موتور به کمک تسمه انتقال قدرت منتقل می شود در نتیجه درب اتوماتیک شیشه ای باز می شود. به عبارت دیگر برخلاف درب های قدیمی که نیاز به تلاش و صرف انرژی برای باز و بسته شدن دارند درب اتوماتیک شیشه ای از سنسور استفاده می کند و حرکت افراد را تشخیص داده و واکنش مناسب با آن را نشان می دهد به طوری که عابران هیچ دخالتی در عملکرد این درب ندارند و همین امر باعث سهولت در استفاده از این درب ها می‌شود.


امنیت درب های اتوماتیک شیشه ای:

درب های اتوماتیک شیشه ای آکام با بهره گیری از نرم افزارهای هوشمند در مدار الکترونیکی یا کنترل باکس خود، (anti crash – auto reverse – freez- traffic) دارای امنیت بسیار بالایی ست، به گونه ای که اگر جسمی بین دو لنگه متحرک درب قرار بگیرد درب باز می ماند ( نرم افزار هوشمند آنتی کِراش) و تا زمانی که مانع از بین درب برداشته نشود درب بسته نخواهد شد، پس از رفع مانع نیز سیستم به صورت هوشمند در زمان رسیدن به محلی که مانع قرار داشته برای یکبار با سرعت کم بسته می شود ( auto reverse)، در ساختمان ها و هتل‌ها که نیاز به امنیت خیلی زیادی نیست جنس شیشه سکوریت نشکن خواهد بود ولی اگر در مکان هایی مثل بانکها و طلا فروشی ها مورد استفاده قرار گیرد جنس شیشه نصب شده ضد گلوله است. در هنگام قطع برق در صورتی که به برق اضطراری مجهز نبوده و یا از یو پی اس مخصوص درب اتوماتیک استفاده نشده باشد، درب را میتوان از داخل  با فشردن کلیدی مخصوص باز و بسته کرد و از خارج با چرخاندن کلید دیگر این کار انجام خواهد شد. این درب ها قابلیت نصب سیستم های کنترل ورود و خروج نظیر اثرانگشت و دستگاه کارت خوان را دارند که این قابلیت امنیت بسیار بالایی را برای درب شیشه ای به وجود می آورد.


دلایل استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای:


بهینه سازی استفاده از انرژی:

با نصب درب اتوماتیک، ورودی فروشگاه شما در زمانی که مشتری قصد ورود و خروج را داشته باشد باز شده و در زمان کمی (که این زمان قابل تنظیم هم می باشد) بسته خواهد شد.
این موضوع باعث می شود که تبادل گرما و سرما از داخل فروشگاه با فضای خارجی به حداقل برسد. این امر باعث صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و حفظ سرمایش و گرمایش محیط داخلی می شود، که این مهم با توجه به افزایش قیمت حامل‌ های انرژی تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری در کسب کار شما خواهد گذاشت.


 زیبایی ظاهر:

یکی از بالاترین ویژگی‌ های درب های اتوماتیک شیشه ای و یا کرکره های اتوماتیک برقی ایجاد زیبایی، پرستیژ و جلوه دهی در اماکن تجاری، اداری و مسکونی می‌ باشد. این درب‌ها با قابلیت نصب در هر قسمتی با اشکال متفاوت (منحنی، تخت، گرد، مثلثی) و امکان شخصی ‌سازی‌ هایی از جمله انتخاب پوشش نهایی نظیر نوع، رنگ، استایل، نوع شیشه و… برای برقراری تناسب و یکپارچگی با محیط اطراف به بهبود زیبایی محیط کسب‌ وکار کمک بالایی خواهد کرد و این امر خصوصا در اماکن تجاری در برندینگ و ایجاد ذهنیت ماندگار و مثبت در ذهن افراد تأثیر بالایی خواهد داشت.


بهداشت و تمیزی:

دستگیره‌ ها یکی از کثیف ترین و آلوده ترین نقاطی است که در طول روز با آن‌ ها سر و کار خواهیم داشت. امروزه افزایش استفاده از درب‌های اتوماتیک، تماس با این نقاط و انتقال میکروب و باکتری ها را به حداقل رسانده که همین نکته موجب تمایل مشتری به خرید از فروشگاه‌ های مجهز به درب های اتوماتیک شده است.

 

کنترل تردد و ورود و خروج:

شما به‌ عنوان مالک یک فروشگاه یا یک کسب و کار؛
در مواقعی نیازمند کنترل تردد مشتریان خود می شوید. به طور مثال بانک‌ ها در یک فاصله زمانی بین ساعت های ۱۳:۰۰ تا ۱۳:۳۰ درب های اتوماتیک شیشه ای خود را در حالت یک طرفه یعنی یکسو تردد قرار می ‌دهند تا مشتری جدید نتواند وارد بانک شوند و مشتریان داخل بانک کار خود را انجام داده و امکان خروج از بانک را داشته باشند.


راحت بودن ورود و خروج:

استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای یا کرکره های اتوماتیک برقی راحتی در رفت‌ و آمد را برای مشتریان و صاحبان کسب کار دو چندان می کند. دو فروشگاهی که هر دو یک زمینه کاری دارند و در کنار هم هستند اما یکی از آن ها دارای درب اتوماتیک می باشد و دیگری درب دستی دارد را تصور نمایید. مشتریان برای ورود و خروج در فروشگاهی که درب آن دستی است مجبور می شوند خرید های خود را به زمین گذاشته و درب را با دست باز و بسته نمایند یا شاید در بهترین حالت ممکن مالک فروشگاه یک نفر از نیروی های خود را برای باز و بسته کردن درب برای مشتریان به کار گیرد، به طور قطع در این شرایط مشتریان فروشگاهی که مجهز به درب اتوماتیک است را برای خرید انتخاب خواهند کرد.


خوش آمد گویی راحت به مشتریان:

امروزه در کسب و کار ها، توجه به مشتریان و نیاز های آنان یکی از ضروری ‌ترین و اساسی ترین اصول حرفه‌ای بازاریابی است. احترام به مراجعه کنندگان و توجه به راحتی، امنیت و بهداشت مشتریان تأثیر زیادی در ایجاد نظر مثبت آنان نسبت به کسب و کارتان خواهد داشت. با تجهیز فروشگاه خود به درب های اتوماتیک یا کرکره های اتوماتیک به مشتریان و مراجعه کنندگان خود خوش آمد گویی کنید.

 

استفاده بهینه از فضا:

هزینه اجاره و یا خرید فضای تجاری در مرکز شهر سهم عظیمی از سرمایه اولیه ای که برای راه‌اندازی کسب‌ و کار خود دارید را شامل می شود. از این سو استفاده قسمتی از فضای در دسترس نیز، میزان بهره‌وری در کسب‌ و کار شما را بهبود می بخشد، با استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای دیگر نیازی به اختصاص دادن قسمتی از فضای کسب ‌و کار شما برای باز و بسته شدن درب ها به صورت دستی نیست و از این منطقه می‌ توانید به عنوان فضای مفید تری استفاده کنید.

درب های اتوماتیک شیشه ای

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x