کنترل باکس در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای 

()

درب های اتوماتیک شیشه‌ای یکی از انواع درب‌های اتوماتیک بوده که بسیار پر کاربرد می‌باشد. این درب‌ها با حسگرهایی که در بالای درب قرار گرفته است باز و بسته می‌شود و دارای کاربرد زیادی از جمله: سر و صدا کم، جلوگیری از هدر رفتن انرژی، مانع ورود گرد و غبار، رفت و آمد سریع‌تر، امنیت بالا و… می‌باشد. از این درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در محیط بیمارستان، مراکز تفریحی، فروشگاه‌ها، مراکز عمومی، تجاری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروه صنعتی آکام از بزرگ‌ترین گروه‌های تولیدکننده و صادرکننده درب‌های اتوماتیک بوده که این محصولات بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه می‌باشد. برای کارکرد بهتر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای باید ابزار و تجهیزاتی وجود داشته باشد که فعالیت این درب با مشکل رو به رو نشود. یکی از این ابزار و وسایل که کار فرمان دادن به اجزا و برنامه ریزی آن‌ها را به عهده دارد سیستم کنترل باکس یا گیربکس می‌باشد که به عنوان مغز درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای شناخته می‌شود.

کنترل باکس یا مدار الکترونیکی دربهای اتوماتیک آکام دارای سخت افزار سه لایه با ۵ نرم افزار هوشمند میباشد این نرم افزارها شامل:

  • نرم افزار تشخیص مانع و عدم برخورد با مانع
  • نرم افزار کنترل سرعت اولیه بسته شدن پس از رفع مانع
  • نرم افزار ریست و مانیتورینگ سیستم.
  • نرم افزار مدیریت مصرف انرژی
  • نرم افزار کنترل هوشمند تردد.
درب های اتوماتیک شیشه ای
کنترل باکس

سیستم کنترل باکس درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چیست؟

گیربکس بخش الکترونیکی و مغز درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به حساب می‌آید که از گران‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌ها می‌باشد و وظیفه انتقال نیرو موتور به تسمه تایم را به عهده دارد. سیستم کنترل باکس علاوه بر انتقال نیرو، کار برنامه ریزی به همه اجزا مانند: سرعت، باز و بسته شدن لت‌ها، قدرت، فعالیت باتری و فرمان دادن به انکودر، موتور، سنسور حسگر چشمی، ولتاژهای برق ورودی و خروجی را نیز به عهده دارد. گیربکس روی ریل اصلی قرار می‌گیرد و بر همه اجزا نظارت می‌کند و اگر زمانی قسمتی از قطعات با مشکل مواجه شود، در کلید تعیین وضعیت، در قالب کدهای خطایی تعریف شده در کاتالوگ دستگاه گیربکس، مشکلات به وجود آمده نشان داده می‌شود و افراد متخصص می‌توانند به راحتی ایراد را پیدا و تعمیر کنند.‌ سیستم کنترل باکس با ارسال سیگنال باعث حرکت چرخ دنده‌ها شده و درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فعالیت خود را آغاز می‌کند.

سیستم کنترل باکس درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چگونه کار می‌کند؟

سیستم کنترل باکس دارای هسته‌ای اصلی به نام جعبه موتور است که هنگام دریافت سیگنال سنسورها برای باز شدن درب، گیربکس این فرمان را با حرکت خود به چرخ دنده ارسال کرده و دستور باز شدن را می‌دهد و همچنین میزان سرعت باز شدن و توقف و میزان مکث کردن درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را تنظیم می‌کند، و سپس در زمان مورد نظر بسته می‌شود. سیستم کنترل باکس قابلیت تنظیم دستی را دارد. علاوه بر این قابلیت گیربکس وظیفه برنامه ریزی و فرمان دادن به موتور، سنسور یا چشمی، برق‌ها و… را به عهده دارد و در زمان رخ دادن ایراد، سیستم کنترل باکس در کلید کنترل وضعیت، این خطاها را نشان می‌دهد و این امکان را به تعمیرکاران می‌دهد که به راحتی بتوانند مشکل را پیدا کنند و آن را تعمیر کنند.

اجزای سیستم کنترل باکس درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای کدام اند؟

سیستم کنترل باکس درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از سه اجزای مدار فرمان کلید تعیین وضعیت، پنل لمسی، منبع تغذیه ترانس و ریموت تشکیل شده است.

  • کلید تعیین وضعیت: این بخش شرایطی را به وجود می‌آورد که شما بتوانید، درب را در حالت مورد نظر خود تنظیم کنید.
  • پنل لمسی: به کمک این بخش می‌توانید تنظیمات گیربکس را به صورت لمسی انجام دهید.
  • منبع تغذیه ترانس: این قسمت مهم‌ترین قسمت گیربکس است و یا کنترل کردن نوسانات برق ورودی، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را امن نگه می‌دارد.
  • ریموت: ریموت این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید فعالیت گیربکس مانند: سرعت، زمان باز و بسته شدن، توقف و… را از راه دور تنظیم کنید.
درب های اتوماتیک شیشه ای
کنترل باکس درب های اتوماتیک

قیمت سیستم کنترل باکس درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چقدر است؟

قیمت سیستم کنترل باکس ثابت نمی‌باشد. چون گیربکس‌ها دارای قابلیت، یراق آلات، ابزار و کارکرد مختلفی می‌باشد که همین اختلافات باعث تغییر قیمت شده. شما برای اطلاع از قیمت‌های مناسب این محصول می‌توانید از منبع‌های متخصص کمک بگیرید. گروه صنعتی آکام با داشتن متخصصان ماهر با ایجاد پلتفرم‌های آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید در هر زمانی با متخصصان در تماس باشید و از بهترین قیمت‌ها و با کیفیت‌ترین محصولات با خبر شوید و از این طریق به محصول با کیفیت و مقرون به صرفه‌ خود برسید.

۵ قابلیت سیستم کنترل باکس درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای:

  1. برای درب‌های سنگین امکان دو موتوره شدن را دارد.
  2. کنترل و برنامه ریزی تمام قطعات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را به عهده دارد.
  3. قابلیت عیب یابی را دارد.
  4. سیستم حفاظت از موتور را دارد.
  5. برای بهبود عملکرد سخت افزار، قابلیت ارتقا ورژن دارد.

۱۳ مزایای سیستم کنترل باکس درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای:

  • دارای عملکرد آسان می‌باشد.
  • امکان فعالیت با صدای کم را دارد.
  • از هدر رفتن انرژی زیاد جلوگیری می‌کند.
  • برنامه ریزی و کنترل قطعات را به عهده دارد.
  • دارای قابلیت نصب آسان است.
  • دارای برنامه ریزی هوشمند است.
  • در هنگام قطع برق، با انتخاب یک باتری بک آپ باعث ادامه فعالیت درب می‌شود.
  • دارای موتور دانکر قدرتمند ۲۴ ولت و ۱۰ وات برق.
  • از استحکام بالا برخوردار است.
  • تنظیم سرعت، قفل کردن، کنترل باز و بسته شدن تر از راه دور و به کمک ریموت.
  • قابل تنظیم به صورت دستی.
  • توانایی شناسایی مشکلات و ذخیره آن‌ها.
  • دارای امنیت بالا هنگام ورود و خروج می‌باشد.

جمع بندی:

سیستم کنترل باکس درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای قابلیت کنترل، فرمان دهی و برنامه ریزی به تمام قطعات و اجزا را دارد که با کنترل آن اجزا باعث عملکرد بهتر و منظم و با امنیت بالای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌شود. این گیربکس به کمک سه اجزای فرمان کلید تعیین وضعیت، پنل لمسی، منبع تغذیه ترانس به راحتی قابل تنظیم است و همچنین قابلیت کنترل از راه دور نیز دارا است. گروه صنعتی آکام با انجام آزمایشاتی بر روی بعضی از پارامترها توانسته اند به بهترین محصولات دست پیدا کنند. این گروه با ایجاد پلتفرم‌های آنلاین در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد که بتوانید به جواب سوالات خود برسید و محصول با کیفیت و مقرون به صرفه خود را تهیه کنید و از قابلیت آن اطمینان داشته باشید. گروه صنعتی آکام از بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد که تعدادی از محصولات آن در سراسر جهان پخش شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش شکروی
آرش شکروی
2 سال قبل

هوشمند ترین مدار الکترونیکی در بین اپراتور های درب اتوماتیک کنترل باکس های هستند که نرم افزار های anti crash. Traffic. Auto reverse. Free را دارا باشند.

محمد ناظریان
محمد ناظریان
2 سال قبل

وجود نرم افزارهای هوشمند در کنترل باکس های درب های اتوماتیک شیشه ای امکان بهینه سازی مصرف انرژی و کنترل تردد را مهیا می سازد.

بهاره رجبی
بهاره رجبی
2 سال قبل

کنترل باکس یا مدار الکترونیکی دربهای اتوماتیک آکام دارای سخت افزار سه لایه با ۵ نرم افزار هوشمند میباشد.

شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x