موتور درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای از انواع درب هایی بوده که به صورت خودکار به وسیله حسگرها باز و بسته می‌ شوند. این درب ها از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که همه به هم دیگر مرتبط هستند. این اجزا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا به خوبی فعالیت کنند و در روند باز و بسته شدن مشکلی به وجود نیاید. یکی از این اجزا و قطعات موتور می باشد. موتور درب های اتوماتیک شیشه ای از انواع قطعات مهم در درب های اتوماتیک شیشه ای بوده که به صورت چپ گرد و راست گرد شروع به فعالیت می‌ کند و با حرکت خود باعث حرکت تسمه‌ ها شده که این تسمه باعث چرخش هنگر ها می شود و در نهایت درب ها باز و بسته خواهند شد. موتور در درب های اتوماتیک شیشه ای به عنوان قلب درب های اتوماتیک شیشه ای به شمار می‌ رود و کیفیت فعالیت این موتور ها، بر روی روند فعالیت درب ها و هر اجزایی تأثیر می گذارد. برای انواع درب های اتوماتیک شیشه ای، موتور های مختلفی انتخاب و نصب شده است که از برند های مختلفی می باشند. یکی از این برند ها در تولید اجزا و قطعات درب های اتوماتیک شیشه ای، گروه صنعتی آکام می باشد. این گروه از بزرگ ترین گروه هایی بوده که در تولید و ارائه انواع درب های اتوماتیک شیشه ای بسیار پیشرفت داشته است و با به کار گیری از اجزا و قطعات خوب و با کیفیت درب هایی پر قدرت و با عملکرد بالا تولید کرده است. همچنین این گروه ضمن دسترسی سریع کاربران به این نوع محصولات شرایطی را به وجود آورده است که بسیار پر کاربرد بوده و مورد توجه افراد قرار گرفته است. ایجاد پلتفرم‌ های آنلاین و اپلیکیشن ها توسط این گروه باعث شده که خریداری و اطلاع از محصولات بسیار سریع اتفاق بیفتد. کاربران می‌ توانند با مراجعه به سایت ها و اپلیکیشن های این گروه با دیدن کاتالوگ های محصولات و بررسی آن‌ها از کیفیت آن‌ ها مطلع شوند و همچنین ضمن اطمینان از کیفیت آن‌ ها با مدیران و متخصصان با تجربه این گروه در ارتباط باشند.

فعالیت موتور درب های اتوماتیک شیشه ای چگونه است؟

موتور در درب های اتوماتیک شیشه ای از مهم ترین قطعات به شمار می رود که به نوعی قلب اجزا و قطعات به کار رفته در این درب ها می‌ باشد. زمانی که افراد در برابر این درب ها قرار می گیرند، سنسور هایی که در بالای این درب قرار گرفته است با حس کردن حضور افراد، حرکت و یا دمای بدن آن‌ ها سینگال ها را دریافت کرده و به اپراتورها و سایر اجزا انتقال می دهد. اجزا و قطعات درب های اتوماتیک شیشه ای این سینگال ها را دریافت کرده و موتور با حرکت خود به صورت چپ گرد و یا راست گرد، باعث حرکت تسمه ها شده که این تسمه ها هنگر ها را به حرکت در آورده و در نهایت درب ها از هم فاصله گرفته و باز و بسته می شوند.

موتور درب های اتوماتیک شیشه ای در کجا قرار گرفته اند؟

تمام اجزا و قطعات درب های اتوماتیک شیشه ای بر روی ریل قرار دارند. موتور درب های اتوماتیک شیشه ای نیز درون اپراتور و بر روی ریل اصلی بالای درب نزدیک به سقف قرار گرفته است و فعالیت درب ها را کنترل و تنظیم می‌ کند. موتور ها علاوه بر کنترل و تنظیم فعالیت در حرکت درب ها دارای ویژگی ‌هایی نیز می باشند. این ویژگی‌ ها شامل: امنیت بالا، استحکام، نداشتن ذغال، بی سر و صدا بودن، سرعت و… می باشد. موتور درب های اتوماتیک شیشه ای با داشتن این ویژگی ها باعث عملکرد بهتر درب های اتوماتیک شیشه ای شده و رفت و آمد و سریع و تر راحت تر کرده است.

موتور درب های اتوماتیک شیشه ای چگونه نصب می شود؟

همان طور که در بالا گفته شده موتور در درب های اتوماتیک شیشه ای، در قسمت بالای درب و زیر سقف نصب می شوند. نصب موتور در این درب ها بسیار آسان می باشد. البته باید توجه داشته باشید که نصب این اجزا و تعمیر آن از عهده همه افراد خارج است. شما برای نصب این قطعات باید از افراد کار بلد و متخصص کمک بگیرید و به افرادی که در این کار تخصص و توانایی لازم را ندارند اعتماد نکنید.

نکته مهم در خرید موتور درب های اتوماتیک شیشه ای:

در بازار نمونه های مشابه از موتور درب های اتوماتیک شیشه ای وجود دارد که با قیمت های مختلفی به مردم ارائه داده می شود. پس بهتر است که در خرید آن ها دقت کنید و از جاهای معتبر نسبت به خرید اقدام کنید.
موتور خوب در درب های اتوماتیک شیشه ای موتورهای راست گرد چپ گرد گیریبکس دار می باشند که این ویژگی باعث شده درب های اتوماتیک شیشه ای به خوبی فعالیت کنند و در روند این فعالیت‌ ها اختلال ایجاد نشود. موتورهای گیریبکس دار بدون نیاز به درگیری دائم با برد الکترونیکی سیستم، با برخورداری از اینکودرهای پیشرفته قادر به ارسال حداکثر دو هزار پالس در ثانیه می باشند که این امر باعت عملکرد سریع و دقیق در کارآیی سیستم می گردد، علاوه بر این گردش متناوب چپ و راست گرد این موتورها عمر مفید آنها را بصورت دائمی تضمین می نماید.
انتخاب موتورهای الکترومکانیکال و دقت در کمیت و کیفیت آنها بسیار اهمیت دارد زیرا موتور ها از اجزای مهم این درب ها می باشند. به گونه ای که بدون وجود این قطعه فعالیت در درب های اتوماتیک شیشه ای متوقف می شود. یکی از بهترین کمپانی های سازندهُ موتورهای گیریبکس دار شرکت دانکر موتورِن آلمان است.

میزان قیمت موتور درب های اتوماتیک شیشه ای چقدر است؟

اجزا و قطعات به کار رفته در درب های اتوماتیک شیشه ای طبق نوع درب ها متفاوت می باشند و نوع تجهیزات به کار رفته در قطعات نیز متفاوت می باشد. به دلیل همین تفاوت ها، قیمت اجزا و قطعات ثابت  نمی باشد‌ و دائماً در حال تغییر می باشد. علت این نوسان قیمت ها به خاطر رنگ، جنس، ابعاد، برند و… می باشد. شما ضمن دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این نوسان قیمت ها، می توانید به سایت یا اپلیکیشن گروه صنعتی آکام مراجعه کنید و در آن ما با انتخاب نوع محصول خود به قیمت مورد نظر خود برسید.

جمع بندی:

درب های اتوماتیک شیشه ای، یکی از انواع درب های بوده که در ساخت آن اجزا و قطعات متعددی به کار رفته است. موتور نیز از مهم‌ ترین اجزای به کار رفته در این درب ها بوده که فعالیت همه قطعات به آن مرتبط می‌ باشد. به شما کاربران عزیز توصیه می شود که در خرید این محصول دقت فرمایید زیرا محصولات مشابه آن بسیار زیاد می باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاظمی
کاظمی
2 سال قبل

بسیار عالی بود و کامل، سپاسگزارم

زهرا توکلی
زهرا توکلی
2 سال قبل

مقاله مفیدی بود. ممنون

شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x