اتاق دود 

()

کانکس اتاق دود آکام، یک سازه پیش ساخته می‌باشد که با هدف استعمال دخانیات در مکان های عمومی یا محیط‌ های پرخطر ساخته می‌شود. در ظاهر و تفکر اولیه شاید به این فکر کنید که این کانکس ها یک فضای غیرضروری به شمار می‌آید، اما با توجه به اینکه این اتاقک‌ها در محیط‌های مختلف چه استفاده های کاربردی می‌توانند داشته باشند، وجود آنها در برخی از فضاها امری ضروری و مهم می‌باشد. شما می‌توانید با نصب این اتاقک ها در فضاهای مختلف تجاری و صنعتی نه‌ تنها از ایجاد مزاحمت برای افراد غیرسیگاری جلوگیری کنید؛ بلکه کمک کنید تا افرادی که عادت به استعمال دخانیات دارند نیز به ‌راحتی این کار را انجام دهند.

همچنین جداسازی افراد سیگاری و غیر سیگاری با استفاده از کانکس اتاق دود سبب می‌شود تا برخی مسائل پزشکی نیز رعایت شود و به طول عمر بیشتر و حفظ سلامتی بدن افراد غیرسیگاری که در محیط قرار دارند نیز کمک کرده اید. استفاده از این کانکس ها در مکان های عمومی از ظاهر بد و وجود سیگار بر روی زمین جلوگیری می‌کند و در مجتمع ‌های صنعتی می‌تواند از بروز آتش سوزی و تلفات جانی خطرناک جلوگیری کند.

گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با کانکس اتاق سیگار این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

کانکس اتاق دود
کانکس اتاق دود

کانکس اتاق دود چیست؟

این کانکس ها در واقع اتاقک ها یا فضاهای از پیش ‌ساخته ای می‌باشند که با استفاده از شاسی هایی از جنس تیرآهن ۱۶ ‌میلی ‌متری به تولید می‌رسند. دیواره‌های این اتاقک ها عموما با استفاده از شیشه‌های سکوریت یا دیوار پوش‌های شفاف ساخته شده اند تا این امکان وجود داشته باشد که داخل این سازه از بیرون کاملا قابل رویت باشد.

همچنین برای راحت تر بودن نظافت کانکس اتاق سیگار کف آن را با استفاده از ورق‌های آلومینیومی یا کامپوزیتی با ضخامت ۱۸ میلی‌متری می‌سازند. از این کانکس ها عموما در مجامع عمومی، صنعتی، مسکونی و پرتردد استفاده می‌گردد که هدف اصلی آن کاهش خطرات ناشی از روشن بودن سیگار در این مراکز و مشکلاتی است که برای افراد غیر سیگاری ایجاد می‌کند. مورد دوم بیشتر در فضا هایی همچون پاساژها و مجامع عمومی همچون فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها به چشم می‌آید که لازم است فضایی برای استعمال دخانیات وجود داشته باشد تا دوده سیگار مزاحم سایر افراد جامعه نشود.

کاربرد کانکس اتاق دود آکام

در این بخش انواع کاربرد های این محصول را برای شما آورده ایم تا با اهمیت وجود آن بیشتر آشنا شوید.

کارخانه‌ها

نبدو کانکس اتاق دود در فضاهایی که کوچک‌ترین جرقه ممکن است اتفاقات ناگواری را رقم بزند، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در چنین فضاهایی همچون کارخانه ها، انبارها، سوله ها و مکان هایی همچون پتروشیمی وجود چنین فضاهایی یکی از ضروریت ها به شمار می‌آید. استفاده از اتاقک سیگار در چنین فضاهایی امنیت مکان را تا میزان بالایی تضمین می‌کند و از حوادث ناگوار همچون آتش سوزی جلوگیری می‌کند.

مجتمع‌های تجاری

طیف گسترده ای از افراد جامعه با اهداف مختلفی از جمله خرید تا سرگرمی و بازی به مجتمع‌های تجاری مراجعه می‌کنند؛ این مسئله باعث شده که کشیدن سیگار در درب ورودی یا در جای جای این مجموعه ها امری ناخوشایند و با ظاهری بد باشد که می‌تواند در میزان ورودی های مجتمع تاثیر منفی داشته باشد. همچنین ته ‌مانده‌های سیگارهای کشیده شده می‌تواند باعث کثیف شدن ورودی و کف ساختمان‌ها ‌شود و هزینه نظافت را نیز افزایش دهد؛ به همین دلیل نصب کانکس های اتاق سیگار در چنین فضاهایی لازم بوده تا بیشتر مشکلات مربوط به این زمینه را به طور کامل برطرف کند.

فرودگاه‌ها و پایانه‌ها

استفاده از کانکس اتاق سیگار در فضاهای پر رفت و آمدی همچون فرودگاه ها امری بسیار ضروری به شمار می‌آید، چرا که روزانه هزاران نفر در این محیط ها رفت و آمد دارند و نبود فضایی مختص به افراد سیگاری می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد. بنابراین بهتر است که با استفاده از فضای مناسبی برای استعمال دخانیات یا همان کانکس اتاق سیگار به مراجعه کنندگان کمک کنید تا بدون آزار و اذیت چه برای سیگاری ها و چه برای افراد غیر سیگاری به امور خود بپردازند.

پالایشگاه‌ها

وجود چنین کانکس هایی در پالایشگاه‌ها که یکی از پرخطرترین مجموعه‌ها برای آتش سوزی به شمار می‌آیند و حتی در داخل آن سیگار کشیدن منع شده است بسیار پراهمیت می‌باشد. پالایشگاه‌ها مملو از موارد اشتعال‌زا نفتی و غیرنفتی هستند که در اثر کوچک‌ترین جرقه منفجر می‌شوند و می‌توانند خرابی و تلفات جانی بسیار زیادی به دنبال داشته باشند. در نتیجه نصب کانکس اتاق سیگار برای امنیت این مجموعه ها امری با اهمیت فوق‌العاده زیاد به شمار می‌آید.

کاربرد کانکس اتاق دود
کاربرد کانکس اتاق دود

هتل‌ها، شرکت‌های خصوصی و بین‌المللی

شاید یکی از مشکلات اصلی سیگار، بوی نامطبوع آن باشد که باعث آزار افراد غیرسیگاری می‌شود. آلودگی محیط چه با دود و چه با ته مانده های سیگار می‌تواند ظاهر بسیار بدی برای فضاهایی همچون هتل ها داتشه باشد و از طرفی نبود فضایی برای استعمال دخانیات نیز می‌تواند برای برخی از مشتریان مشکل ایجاد کند. به همین دلیل مجموعه‌ های حرفه‌ ای برای اینکه جایگاه خود را در میان مردم و رقیبان خود حفظ کنند، از کانکس اتاق سیگار برای فضای جداکننده افراد سیگاری و غیر سیگاری استفاده می‌کنند.

اماکن مناسب برای نصب اتاقک سیگار

اولین نکته که برای نصب کانکس اتاق دود باید مد نظر داشته باشید، محل قرار گیری آنها می‌باشد. این محل ها باید از پارامترهای خاصی برخوردار باشند که می‌توان گفت مهم ترین آنها این است که سد راه افراد دیگر جامعه یا کارکنان مجتمع‌های مختلف قرار نگیرند.

زیرپله، پارکینگ، زیرزمین، فضاهای دور از چشم، گوشه‌ای از مجتمع‌های مختلف صنعتی و تجاری و پشت‌بام ازجمله مکان‌هایی هستند که برای نصب این کانکس ها سیگار مناسب می‌باشند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که ابعاد و اندازه‌ای که برای طراحی این سازه مدنظر مهندسان قرار می‌گیرد به محل نصب کانکس بستگی داشته و باید از قبل تعیین شود.

برای مثال کانکس اتاق سیگاری که در یک شرکت کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نظر ابعاد و اندازه با کانکسی که در فضای فرودگاه استفاده می‌شود متفاوت بوده و از ابعاد کوچکتری نیز برخوردار خواهد بود. نه تنها این امکان وجود ندارد که در فضاهای کوچک از کانکس های بزرگ بهره برد بلکه در فضا های کوچک که تعداد افراد مصرف کننده دخانیات کمتر می‌باشند نیازی نیست که کانکس های بزرگ همچون در فرودگاه ها قرار داد. عموما حداقل ابعادی که برای طراحی کانکس اتاق سیگار استفاده می‌شود بین ۹ الی ۱۲ مترمربع می‌باشد. هرچند که این ابعاد با توجه به فضای مورد نظر تا ۳۰ مترمربع نیز افزایش می‌یابد.

مشخصات فنی اتاق دود

در طراحی همه کانکس های اتاق سیگار از تجهیزات و امکاناتی استفاده می‌شود. در این قسمت برای شما برخی از اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده کانکس های گروه صنعتی آکام را توضیح میدهیم:

تیرآهن یا شاسی کشی

این سازه ها باید از استحکام بالایی برخوردار باشند، به همین دلیل برای شاسی کشی از تیرآهن با نمره ۱۴ و ۱۶ میلی‌ متری استفاده می‌شود. همچنین برای کلاف پیچ کردن سازه‌های اسکلتی از ورق‌های آلومینیومی یا گالوانیزه با ضخامت ۰.۵ الی ۰.۷ میلی‌ متری استفاده می‌شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر قرار است از کانکس اتاق دود در فضای سرد استفاده شود، باید از ورق‌هایی با ضخامت بیشتر برای پوشش دیوار، کف و سقف این سازه استفاده شود یا اینکه اگر این اتاقک به اندازه کافی بزرگ و مجهز باشد، یک گرم کننده محیط نیز در طراحی آن جای بگیرد.

دیوار و کف‌پوش‌ها

همانطور که پیش تر به آن اشاره داشتیم در پوشش دیواره‌های اتاق دود عمدتا از شیشه سکوریت یا تعلق استفاده می‌شود تا این امکان وجود داشته باشد که از بیرون، داخل این سازه قابل رویت باشد. همچنین عمدتا از کف پوش هایی از جنس پروفیل‌های کامپوزیتی، آلومینیومی یا استیل استفاده می‌شود تا به ویژگی و کاربرد های محصول نهایی بیافزایند. عایق بودن دیوارها، کف و سقف کانکس از موارد مهمی به شمار می‌آیند، چرا که این اتاقک ها عموما در فضای باز قرار می‌گیرند و به همین دلیل در فصول سرد سال نایز است که از هوای مطلوبی برخوردار باشند.

فن و کانال تهویه

استفاده از ۱ تا ۲ فن و کانال های تهویه در سقف یا قسمت بالای دیوار اتاق به خروج دود ناشی از استعمال دخانیات کمک می‌کند. این تجهیزات در تهویه بهتر کانکس اتاق دود به خصوص کانکس های پراستفاده و بزرگتری که در محیط های پررفت و آمد همچون فرودگاه ها تعبیه می‌شوند نقش بسیار مهمی دارند که باید در انتخاب آن دقت زیاد صرف نمود.

مشخصات فنی اتاق دود
مشخصات فنی اتاق دود

قیمت اتاقک سیگار

مشخص کردن یک قیمت واحد برای کانکس اتاق دود ممکن نمی‌باشد؛ چرا که پارامترهای مختلفی در قیمت‌گذاری این سازه مطرح می‌گردد و بسته به فضا، ابعاد و تجهیزات محصول نهایی این هزینه بسیار متغیر می‌باشد. این پارامترها شامل ابعاد، جنس و کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید کانکس اتاق سیگار می‌باشند که از هر محصول به محصول دیگر بسیار متغیرند. ما به شما این توصیه را می‌کنیم که حتمی پیش از اقدام به خرید، ابعاد و فضای انتخابی خود را بررسی کنید تا در نهایت بهترین مدل از این کانکس ها را برای خود خریداری کنید.

در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات درب های اتوماتیک شیشه ای ، کانکس اتاق دود، شیشه های سکوریت، شیشه های سکوریت رنگی شما می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره‌های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
اتاق دود
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x