بررسی قطعات و برق الات درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

درب های اتوماتیک، درب هایی هستند مدرن و پیشرفته که امروزه در اکثر فروشگاه ها، بانک ها، پاساژ ها و… استفاده می شود. این درب ها با چشمی یا همان حسگر کار می کنند، بدون اینکه نیازی به صرف انرژی از سوی فرد باشد‌. درب های اتوماتیک شیشه ای، از انواع قطعات و ابزار آلات ساده و پیچیده تشکیل شده است. همه ی این قطعات با یکدیگر مرتبط هستند، مانند بدن انسان. از این رو اگر مشکلی در یکی از این قطعات پدید آید، کل درب دچار مشکل خواهد شد. در این مقاله قصد داریم راجع به قطعات تشکیل دهنده درب های اتوماتیک شیشه ای صحبت کنیم.

درب های اتوماتیک شیشه ای
درب اتوماتیک شیشه ای

قطعات در درب‌های اتوماتیک شیشه ای:

موتور درب اتوماتیک: موتور از اصلی ترین بخش این درب ها می باشد. در واقع وظیفه موتور تبدیل نیروی الکتریکی به مکانیکی می باشد که سبب می شود درب حرکت کند و باز و بسته شود. موتور ها دارای انواع مختلفی می باشد که بستگی به کاربرد درب، در قدرت کارکرد پایین تا بالا وجود دارد و نصب می شود.

موتور درب های اتوماتیک شیشه ای
موتور درب های اتوماتیک شیشه ای آکام

کنترل باکس درب اتوماتیک: این بخش از درب های اتوماتیک شیشه ای، اتاق فرمان محسوب می شود و سایر فعالیت ها زیر نظر این بخش کنترل شده و کار می کنند. در واقع تمامی قسمت های درب اتومات به این بخش متصل هستند و اگر مشکلی در کنترل باکس پدید آید، درب به مشکل بر خواهد خورد.

کنترل باکس
کنترل باکس درب های اتوماتیک شیشه ای

سنسور درب اتوماتیک: اگر به خاطر داشته باشید در زمان گذشته در هر دربی چیزی به عنوان چشمی وجود داشت که با استفاده از آن فرد بیرون درب را می دیدند و بعد از اطمینان درب را باز می کردند. این چشمی ها به آیفون تصویری تبدیل شد. بعد از آیفون تصویری، سنسور ها و حسگر ها روی کار آمدند و با کارکرد دقیق، بین مردم طرفداران بسیاری پیدا کردند. این سنسور ها در اندازه بسیار کوچک در بالای درب، پایین درب، کناره ها و در قاب درب، نصب می شود. به محض اینکه فردی به درب های اتوماتیک شیشه ای نزدیک شده توسط سنسور ها تشخیص داده شده و درب باز می شود. حتی برای جلوگیری از اصابت اشیا به درب سنسور های مخصوص نصب می شود تا ضربه ای به درب یا اشیا وارد نشود.

سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای
سنسور درب های اتوماتیک

کابل های درب اتوماتیک: تا اسم برق و اتوماتیک به میان می آید، مطمئنا کابل ها و سیم ها نیز نقشی ایفا می کنند. درب های اتوماتیک هم از این مسئله مستثنی نیستند. اتصال لت ها به موتور، سنسور ها به کنترل باکس، هنگر ها به موتور و… از طریق کابل ها صورت می گیرد. صد البته که برای سیم کشی به فرد متخصص این حوزه نیاز است. چرا که تنوع سیم ها بسیار زیاد است که هرکدام در جای خود باید نصب شوند.

 

هنگر درب اتوماتیک: هنگر ها چرخ هایی دارند که روی نیم دایره ریل ها حرکت می کنند و سبب باز و بسته شدن لت های متحرک می شوند. در واقع هنگر در قسمت داخلی ریل اصلی قرار دارد. هنگر به قطعه ای گفته می شود که تسمه و لنگه را به یکدیگر متصل می کند.

هنگر های درب های اتوماتیک آکام
هنگر های درب های اتوماتیک آکام

ترانس درب اتوماتیک: ترانس هایی که کیفیت مناسب و استاندارد دارند، در برابر امواج الکترومغناطیس و الکترواستاتیک مقاوم هستند. ترانس درب های اتوماتیک شیشه ای با استفاده از این قابلیت، دوست دار محیط زیست نامیده شده و سلامتی سیستم در برابر نوسانات ولتاژ را تضمین می کنند.

 

تسمه درب اتوماتیک: تسمه ها برای انتقال نیرو بین شفت ها به کار می روند. انواع تسمه های مختلف در درب های اتوماتیک وجود دارند. تسمه های شیاری، تسمه های وی شکل و… این تسمه ها باید قدرت کافی داشته باشند و کاملا استاندارد باشند.

غلتک درب اتوماتیک: زمانی که موتور اپراتور از یک سو در حال چرخاندن تسمه می باشد، از سوی دیگر بلبرینگ تسمه را در جهت مخالف می چرخاند. به این قطعه از درب های اتوماتیک شیشه ای، غلتک می گویند.

ریل درب اتوماتیک: ریل ها از دیگر ابزار آلات درب ها می باشند. لت های متحرک و ثابت روی ریل ها قرار گرفته تا آزادانه حرکت کنند و درب به راحتی بار و بسته شود.

لت های درب اتوماتیک: درب های اتوماتیک شیشه ای به طور کلی دارای لت متحرک و ثابت می باشد‌. از سویی درب ها بسته به نوع کاربرد، تک لت، دو لت، چهار لت می باشند. برای مثال درب های فروشگاه و بانک ها بهتر است دو لت باشند. اندازه گیری لت ها، نیاز به فرد متخصص دارد از این رو باید به مرکزی معتبر برای اندازه‌گیری و دریافت لت ها اقدام فرمایید.

انکودر درب اتوماتیک: انکودر از تجهیزات الکترو مکانیکی است که حرکت مکانیکی ( خطی، دورانی) را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند‌. در واقع این حرکت را به سیگنال های دیجیتالی ۰یا۱ مبدل می کند. سیگنال ها به کنترل باکس ارسال شده و درب حرکت می کند.

قطعات و برق آلات درب های اتوماتیک شیشه ای آکام

گروه صنعتی آکام به عنوان بهترین تولید کننده اجزا و قطعات دربی، خدماتی با کیفیت را ارائه کرده است. با توجه به اینکه ابزار آلات درب های اتوماتیک شیشه ای باید استاندارد باشند و عمر طولانی داشته باشند، بنابراین خرید آن از مرکزی مورد تایید، ملاک می باشد. گروه صنعتی آکام، بهترین مرکز خرید قطعات درب های اتوماتیک می باشد.

نتیجه گیری

گروه صنعتی آکام بزرگترین تولید کننده ، نصب کننده و ارائه دهنده خدمات اتوماسیون درب در ایران است. در طول دهه ها ، نمونه کارهای درب اتوماتیک ما برای ارائه خدمات به مشتریان در سراسر جهان گسترش یافته است.

ما خود را به عنوان پیشروترین تولید کننده ، صادر کننده و تأمین کننده مجموعه کلاس جهانی درب های اتوماتیک شیشه ای قرار داده ایم. این درب که به طور گسترده در مراکز تجاری ، مسکونی و دولتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، با کمک سنسور به طور خودکار باز می شود. به منظور اطمینان از کیفیت این درب ، کنترل کننده های کیفیت ما یک سری آزمایش را بر روی پارامترهای مختلف انجام می دهند. علاوه بر این ، ما همچنین بر اساس نیازهای مشتریان محترم ، کل محدوده را در گزینه های سفارشی ارائه می دهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x