سنسور های درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

سنسور درب اتوماتیک شیشه ای جهت تشخیص تردد از درب اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنسور در قسمت بالای درب، داخل و یا خارج نصب‌ می شود. این سیستم الکترونیکی هوشمند جهت تشخیص تردد از اشعه ماکروویو و نیز سیستم اشعه مادون‌ قرمز راداری جهت تشخیص حرکت افراد به‌ صورت طولی، عرضی و یا خلاف جهت سنسور استفاده می‌کند. کنترل تردد به‌وسیله این سیستم باعث جلوگیری از نفوذ مواد خارجی مانند چوب و پلاستیک و… می‌شود.

این سیستم هوشمند قادر به تشخیص افراد و اشیا و همچنین دارای حساسیت قابل تنظیم می‌باشد. قابلیت تشخیص جهت حرکت‌های مختلف یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع درب است. سیستم ضد برخورد و یا Anti Crash یکی دیگر از امکانات این سنسور می‌باشد.

در حال حاضر غالبا سه نوع سنسور درب اتوماتیک شیشه ای در سیستم های درب اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. دو نوع از این سنسور ها توسط امواج مادون قرمز (بصورت پسیو و اکتیو) و یک نوع توسط امواج الکترومغناطیسی حرکت را تشخیص داده و دستورات لازم را به مدارفرمان درب اتوماتیک صادر می کند.

 

سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای مادون قرمز پسیو:

طریقه عملکرد سنسور های پسیو در درب های اتوماتیک بسیار شبیه به کاری است که دوربین های مادون قرمز درون ساختمان ها برای تشخیص تلفات حرارتی انجام می دهند. سنسور مادون قرمز پسیو قادر است با انجام یک سری تنظیمات ساده، تصویری از نحوه حرکت هایی که به سمت درب اتوماتیک مورد نظر انجام می گیرد به وجود آورده و آن ها را به خاطر بسپارد. در صورتی که تصویر ایجاد شده دچار تغییر شود، این سنسور ها قادرند تا با تغییرات جدید ایجاد شده مطابقت پیدا کنند.

 

مزایای سنسور مادون قرمز پسیو: 

می توانند بسیار دقیق تنظیم شوند. محدوده تشخیص بسیار دقیقی دارند.

معایب سنسور مادون قرمز پسیو:

اشیاء ثابت غیر قابل تشخیص می باشند. اشیائی که با زمینه اختلاف دما ندارند غیر قابل تشخیص می باشند. در صورتی که اختلاف دما بین زمینه و شی مورد نظر جزئی باشد دقت عملکرد سنسور کاهش پیدا خواهد کرد.

 

سنسور درب های اتوماتیک شیشه ای مادون قرمز اکتیو:

این سنسور ها از نوع استاتیک می باشند و این توانایی را دارند که فقط اشیا و اشخاص را تشخیص دهند.

طریقه عملکرد سنسور های مذکور در درب های اتوماتیک بدین صورت است که وقتی افراد یا اشیا باعث شکستن پرتو نور مادون قرمز می شوند سنسور ها وارد عمل شده و باعث باز شدن درب اتوماتیک می شوند. این سنسور ها قادر به تشخیص اجسام در سطوح وسیعی که روی فواصل مرکزی نوری لنز های فرستنده و گیرنده قرار می گیرند، می باشند.

سنسور های اکتیو به دو دسته مجزا تقسیم می شوند که عبارتند از:

 حذف کننده زمینه:  این سنسور ها اغلب در درب اتوماتیک نوع گردان یا چرخان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا با توجه به چرخشی بودن درب های اتوماتیک امکان ایجاد پس زمینه یا background وجود ندارد. بنابر این سیستم نیازی به زمینه ای همچون دیوار یا سطح زمین در مورد مذکور ندارد.

 آنالیز کننده زمینه:  این سنسور ها بر خلاف سنسور قبلی برای باز کردن درب اتوماتیک مربوطه نیازمند سیگنالی از زمینه است تا بتواند عملکرد مناسب را داشته باشد. این سیستم ها برای عملکرد سنسور ها نیازمند یک زمینه یا ground که در حوزه درب های اتوماتیک شامل دیوار یا کف زمینی است که درب اتوماتیک روی آن قرار گرفته.

علاوه بر موارد ذکر شده سطح مورد نظر برای پویش اجسام درون فواصل ممکن از پیش تعیین شده به صورت مکانیکی تنظیم می شود. همچنین هر شی ای که درون این ناحیه قرار گیرد به صورت استاتیکی نمایان خواهد گردید.

 

 

سنسور درب اتوماتیک شیشه ای میکروویو:

امواجی الکترومغناطیسی با طول موج بیشتر از یک گیگاهرتز توسط سنسور ارسال شده و بازتاب آن از کف زمین، دیوار و سایر سطوح به گیرنده برگشت داده شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

در صورتی که هیچ حرکتی در محل تحت نظارت وجود نداشته باشد، فرکانس ارسالی و دریافتی یکسان باقی می ماند که نشان دهنده این است که محل عاری از هر جنبده ای است. با قرار گرفتن هر موجود زنده یا غیر زنده در محل تحت پوشش، فرکانس برگشتی در نتیجه برخورد به شئ با فرکانس ارسالی متفاوت بوده و این اختلاف توسط سنسور درب اتوماتیک شیشه ای آشکار شده و باعث فعال شدن سوئیچ خروجی میگردد. میزان امواج سنسورهای مایکروویو مورد استفاده از هر نظر برای انسانها وحیوانات ایمن است.

اپراتور درب های اتوماتیک آکام با بهره گیری از با کیفیت ترین قطعات الکترومکانیکال مطابق با استاندارد های روز بین المللی تامین و تجهیز گردیده و تکنسین های شرکت آرایه کاشانه مانا به منظور ارائه کارشناسی ۲۴ ساعته در خدمت شما هستند.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x