بررسی کلی ابعاد درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

امروزه با پیشرفت علم، بسیاری از وسایل خانه و تجهیزات خانه به روش های مدرن انتقال پیدا کرده‌اند. برای مثال در گذشته درب های منزل را از چوب، گل، آجر و موادی از این قبیل می ساختند، در حالی که بعد از آن درب های آهنی، سپس درب های اتوماتیک شیشه ای ساخته شدند. این درب ها به گونه ای طراحی شدند که بدون نیاز به دستگیره و تماس دست، با سنسور باز و بسته می‌شوند. در سال های گذشته فقط ساختمان های خیلی لوکس دارای این گونه درب ها بودند. در حالی که امروزه به لحاظ حفظ بهداشت فردی و محیطی، همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی،همهُ مجتمع های تجاری و پر تردد چون پاساژها دارای درب های اتوماتیک شیشه ای هستند و این نوع از درب ها دارای انواع مختلفی می‌باشند که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

درب اوماتیک شیشه ای
درب اتوماتیک

انواع درب های اتوماتیک:

  • درب های اتوماتیک پارکینگی یا غیر شیشه ای؛
    – درب اتوماتیک لولایی (جک برقی)
    – درب اتوماتیک کرکره برقی یا رولاپ
    – درب اتوماتیک ریلی کشویی (جک ریلی)
    – درب اتوماتیک زیر سقفی (سکشنال)
  • درب های اتوماتیک شیشه ای؛
    – درب اتوماتیک اسلایدینگ یا کشویی شیشه ای
    – درب اتوماتیک تلسکوپی شیشه ای یا تلسکوپی اسلایدینگ
    – درب اتوماتیک شیشه ای لولایی یا سوئینگ
    – درب اتوماتیک شیشه ای تاشو یا فولدینگ
    – درب اتوماتیک شیشه ای کرو یا دایره ای
    – درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی
    – درب اتوماتیک شیشه ای گردان یا ریولوینگ

در ادامه به نحوهُ اندازه گیری و چگونگی ابعاد در درب های اتوماتیک شیشه ای خواهیم پرداخت.

ابعاد درب های اتوماتیک

اولین عامل مهم برای انتخاب درب، سایز و ابعاد آن می باشد. این موضوع اهمیت زیادی دارد، برای مثال اگر حتی یک سانتی متر هم عرض یا ارتفاع درب، کم یا زیاد شود، دچار مشکل خواهید شد که در این صورت باید دوباره کاری انجام شود و درب از اول نصب شود‌. یا هم اگر از اول نصب نشود، دچار ظاهری ناخوشایند، کارکرد نادرست و عمر کوتاه می شوند. از این روست که بررسی ابعاد درب های اتوماتیک شیشه ای بسیار مهم می باشد و دقت فراوان را می طلبد.

درب های اتوماتیک شیشه ای همانند سایر وسایل، اندازه های استاندارد خودش را دارد. اما در صورتی که مشتری اندازه ی دیگری بخواهد، به صورت سفارشی برای ایشان در ابعاد خواسته شده، درب تهیه می شود.
.

اما گاهی بدون نیاز به اندازه سفارشی مشتری، با توجه به نوع کاربرد درب و میزان تردد، درب ها در اندازه بزرگتر سفارش و از حالت استاندارد خارج می شوند.

اما هنگامی که از حالت استاندارد خارج می شوند، وزن و ابعاد شیشه ها و پروفیل ها افزایش می یابد. این موضوع تاثیر مستقیم بر قیمت درب های اتوماتیک شیشه ای دارد.

برای اندازه‌گیری ابعاد درب های اتوماتیک شیشه ای، لازم است کارشناس به مکانی که قرار است درب نصب شود، برود. با ابزار های مهندسی که همراه دارد، ابعاد را به طور دقیق اندازه گیری کند‌. سپس محل آهن کشی و قرار گیری پروفیل ها و دستگاه های اتوماتیک (اپراتور) را اندازه بگیرد.

از مهمترین اجزایی که در اندازه گیری تاثیر مستقیم دارد، تعداد لت ها می‌باشد. نوع اندازه گیری در درب هایی که دارای یک لت یا دو لت می‌باشند، متفاوت است و کارشناسان باید به این موضوع توجه داشته باشند. همچنین ابعاد باید متناسب با وزن درب باشند، در غیر این صورت، درب دچار مشکل باز و بسته شدن خواهد شد. گاهی این مشکل نیز رخ نمی‌دهد، اما موتور درب و یا سایر قطعات را خیلی زود خراب می کند و شما مجبور می‌شوید برای تعمیر اپراتور هزینه مجدد پرداخت نمایید. به این دلیل باید از کارشناسان مجرب و حرفه ای کمک بگیرید تا مشکلی رخ ندهد و حتی نصب درب را به عهده آنها بگذارید و شما انجام ندهید.

می دانید که یک درب یا لت دارای شکل مستطیل و قالب فلزی است‌. اگر بخواهید دقیق تر به درب نگاه کنید بالای درب دو ضلع، یکی کفی درب و دیگری قسمت بغلی آن است‌. ارتفاع لت های ثابت بین دو الی دو و نیم متر می باشد. اما لت های متحرک چون باید آزادانه حرکت کنند، دو سانتی متر از لت ثابت کمتر می باشد.

اما ابعاد عرض لت ها را باید بر اساس تعداد لت ها مشخص کنید. به صورتی که عرض کل ورودی با دو برابر عرض لت های ثابت جمع بسته می شود و از چهار سانتی متر بادخور مستقیم بر تعداد لت ها کاسته می شود.

در نهایت عرض لت ثابت و متحرک یکسان می شود تا مکانیسم نصب در درست صورت گیرد.

فضایی که بالای درب های اتوماتیک شیشه ای وجود دارند، هم اندازه اپراتور درب های اتوماتیک می باشند که در برخی مکان ها به عنوان زیبا سازی، از کتیبه ها در این قسمت استفاده می شود.

برای ارتفاع آن باید ارتفاع لت ثابت را از ارتفاع کل ورودی و ارتفاع اپراتور کم کنید‌، نکتهُ مهم آنکه مناسب ترین ارتفاع اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای به لحاظ تولید بهترین متریال در کیفیت و کمیت، ۱۰ سانتی متر ارتفاع در عمق ۱۳.۵ سانتی متر می باشد که در زمان اندازه گیری فنی قبل از تولید، چنانکه اشاره شد، توجه به ارتفاع اپراتور در بدست آوردن ارتفاع لت های ثابت و متحرک همچنین میزان ارتفاع بازشو متناسب با خواستهُ کارفرما امری ضروری می باشد.

در عرض دهنه نیز، عرض لت ثابت میبایست با در نظر گرفتن ۲سانتی متر بادخور از عرض کل ورودی و کسر از آن محاسبه و اندازه گیری گردد.

برای دیوار هایی که استحکام لازم را ندارند، باید قوطی کشی نصب شود‌. اندازه قوطی در بالا ۸۰×۴۰ می باشد و اندازه قوطی در کناره ۴۰×۴۰ می باشد.

نحوه عملکرد درب های اتوماتیک شیشه ای

شاید برای برخی سوال باشد که نحوه کار درب های اتوماتیک چگونه است؟
در این قسمت قصد داریم در این مورد توضیحی کوتاه ارائه نماییم؛

مزیتی که این درب نسبت به بقیه درب ها دارد، این می باشد که رفت و آمد بسیار آسان تر شده است، زیرا نیاز به هیچ دستگیره ای نیست، باز شدن این درب ها توسط سنسور ها انجام می شود. به محض اینکه فرد نزدیک می شود، سنسور ها اطلاعات را دریافت و به موتور ها می فرستند. موتور اطلاعات را تحلیل و با استفاده از نیروی برق درب به صورت خودکار باز می شود. بعد از عبور شخص، درب بسته می شود.

مزیت های درب های اتوماتیک شیشه ای

– با این درب ها، امنیت ساختمان تامین می شود.

– انرژی مصرف شده برای باز ماندن درب، توسط درب های اتوماتیک کاهش می یابد.

– با داشتن نمای شیشه ای شفاف، جلوه ی زیبایی به ساختمان می دهد.

– این درب ها بعد از ورود افراد، سریع بسته می شوند. این کار سبب می شود که آلودگی و گرد و غبار وارد ساختمان نشود.

درب های اتوماتیک شیشه ای
درب اتوماتیک شیشه ای آکام

کلام آخر

گروه صنعتی آکام، از بزرگترین و پیشرفته ترین ارائه دهندگان خدمات اتوماسیون درب در ایران می باشد. این گروه از بهترین صادر کننده های درب های اتوماتیک شیشه ای می باشد. کیفیت کار در حد عالی و صادراتی می‌باشد که در مراکز تجاری، مسکونی و دولتی مورد استفاده قرار میگیرد. بر اساس نیاز مشتری های گرامی، سفارشات ثبت شده و در هر اندازه ی سفارشی که بخواهند، درب آماده تحویل و نصب خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش شکروی
آرش شکروی
2 سال قبل

به درستی بهترین گزینه برای ذخیره انرژی و عدم تماس دست ها درب های اتوماتیک هستند و مدل های مختلف درب های اتوماتیک آکام هستند.

mehrsa
mehrsa
2 سال قبل

اگر همه اماکن و ساختمان ها از درب اتوماتیک شیشه ای استفاده کنن هم زیبا تر هست و هم صرفه جویی در انرژی میکنن و اینکه نیاز به باز و بسته کردن با دست نیست خیلی عالیه

بهاره رجبی
بهاره رجبی
2 سال قبل

تشخیص به موقع مانع و سنس کردن به موقع در درب های اتوماتیک خیلی مهم هست
که سیستم های آکام دارای نرم افزار های هوشمند Auto reverse، Traffic ، Anti crush ، freezمی باشد.

محمد ناظریان
محمد ناظریان
2 سال قبل

از نکات خیلی مهم و قابل توجه در خرید درب اتوماتیک شیشه ای دقت در نحوهُ اندازه گیری و بدست آوردن عرض و ارتفاع بازشوی مورد نیاز می باشد که در این مقاله به خوبی به آن اشاره شده است سپاس

شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x