اپراتورهای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای 

()

همه مکان‌ ها برای ورود و خروج و امنیت دارای درب ‌هایی می باشند که امروزه درب های اتوماتیک شیشه ‌ای در مکان های مختلف به کار می‌ رود تا سرعت تردد را افزایش و اند و شد را بهینه تر نمایند. این درب ها بسیار پرکاربرد بوده که امروزه با نصب در انواع مکان ‌ها باعث زیبایی و امنیت آن‌ ها شده است. درب های اتوماتیک شیشه ای در مکان‌ هایی مانند: بیمارستان ‌ها، ورزشگاه‌ ها، فرودگاه‌ ها، مراکز عمومی و تجاری، فروشگاه‌ ها، سینما ها، مدارس و دانشگاه‌ ها، بانک ‌ها و… نصب می ‌شود و دارای ویژگی ‌هایی مانند: کم سرو صدا بودن، جلوگیری از ورود گرد و خاک، جلوگیری از هدر رفتن انرژی، زیبایی، ایمن بودن، کنترل از راه دور، تردد سریع‌ و آسان و… می ‌باشد. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای با استفاده از سنسورهای چشمی حسگر خود در هنگام قرار رفتن افراد در برابر آن ها باز می شود و حتی شما می ‌توانید با استفاده از ریموت فعالیت درب را از راه دور نیز کنترل کرده و ورود و خروج افراد را محدود کنید که این کار باعث افزایش امنیت می‌ شود. درب های اتوماتیک شیشه ای برای فعالیت خود نیازمند ابزار و قطعات مختلفی است. توجه داشته باشید که این ابزار و قطعات باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا درب ها قوی ‌تر به فعالیت خود ادامه دهند. یکی از این تجهیزات اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد که در ادامه به آن بیشتر اشاره خواهیم کرد.

اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه ای چیست؟

اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه ای شامل اجزا و قطعات مختلفی بوده که فعالیت درب ‌ها را انجام می‌ دهند و بسیار مهم و حیاتی هستند. این اپراتورها مغز درب ‌ها به شمار می ‌روند و با نصب در بالای ورودیها بر روی لنگه های ثابت و متحرک، باعث کارکرد آسان و ایمن آن‌ ها می‌ شود. به بیان دیگر اپراتور های درب های اتوماتیک شیشه ای اصلی ترین قسمت درب های اتوماتیک می باشند که با قرار گرفتن در ارتفاع کلیهُ متعلقات مکانیکی و الکترونیکی را در خود جای داده اند.
قطعات مکانیکی یک اپراتور شامل: شاسی و ریل، دستکها، هنگرها، تسمه، هرزگرد، تفلون کف و استوپر می باشد.
قطعات الکترونیکی یک اپراتور شامل؛ موتور، کنترل باکس یا برد الکترونیکی، سنسورها، کلید تعیین وضعیت یا کنترل پنل و ترانس می گردد.
اپراتورها خود نیز دارای انواع گوناگونی می ‌باشند که هر کدام نیز ویژگی های خود را دارند.
اپراتورها در ابعاد گوناگون تولید می شوند ولیکن مناسب ترین ابعاد به لحاظ تولید با کیفیت ترین قطعات مکانیکی با طول عمر بالا ۱۰ سانتیمتر ارتفاع در عمق ۱۳.۵ سانتیمتر می باشد.

انواع اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه ای کدام اند؟

اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه ای AKA 240:

– این اپراتورها با ابعاد ویژه دارای ۱۰ سانتیمتر ارتفاع و عمق ۱۳.۵ سلنتیمتر می باشند.
– دارای ریل از جنس آلومینیوم اکسترُد یا سخت کاری شده هستند.
– توانایی اتصال به انواع سیستم های Access control یا کنترل تردد، پردهُ هوا، شبکهُ BMS یا مدیریت هوشمند ساختمان و اینترنت اشیاء را دارد.
– دارای نوسان گیر جریان برق جهت جلوگیری از تغییر ولتاژ در امواج الکترو استاتیک و همچنین عدم دریافت و یا انتشار امواج الکترومغناطیس با استفاده از ترانس حلقوی تروئیدی( سیم پیچ مس خالص) می باشد.
– عیب یابی و رفع مشکلات احتمالی با استفاده از مکانیزم میکروپرسسوری صورت می گیرد.
– مجهز به کنترل پنل یا کلید تعیین وضعیت ۶ حالته با قابلیت تنظیم از راه دور و مانیتورینگ هوشمند سیستم می باشد.
– قفل هوشمند موتور (POWER LOCK): بهمراه قفل الکترومکانیکی نیز دارد.
– دارای باطری بک آپ ۲.۳ آمپر با قابلیت باز و بسته نمودن درب تا ۴۰۰ بار در ۲۴ ساعت در هنگام قطع برق می ‌باشد.
– قابلیت تنظیم زمان باز و بسته ماندن تا ۳۰ ثانیه زمان را دارد.
– قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن با سرعت هفت دهم متر بر ثانیه در درب های تک لنگه و دو لنگه کشویی.
– امکان اتصال به انواع سیستم های اعلان حریق را دارد.
– قیمت مناسب با کیفیتی مقرون به صرفه.
– دارای لاستیک ضد ارتعاش از جنس EPDM در زیر ریل و سطح مقطع که بی صدایی سیستم و مقاومت در برابر هرگونه انبساط و انقباض را تضمین می نماید.
– دارای تسمه های با روکش نخ های فولادی جهت مقاومت و عملکرد طولانی مدت.
– قادر به تحمل وزن لت ‌های سنگین.
– مجهز به موتور گیربکس با توان صد وات از کمپانی دانکر موتورن آلمان.(۶۳۵۵)
– دارای بُرد الکترونیکی یا کنترل باکس مجهز به نرم افزارهای هوشمند:
Auto Reverse – Anti Crash – Freeze – Traffic
– قابلیت ریست کردن سیستم از راه دور.
– دارای منبع تغذیه از نوع ترانس حلقوی تیروئیدی می باشد.
– مجهز به سنسورهای ترکیبی ایمنی و حرکتی با پالس های الکترونیکی از طریق امواج رادیویی.
– دارای غلتک هایی از جنس پُلی آمید بدون سایش و فرسایش و بلبرینگهایی از مرغوبترین فولاد مقاوم ضد زنگ.
– دارای دستک یا هنگرهایی از آلیاژ فولاد جهت عملکرد و مقاومت طولانی مدت.

متعلقات اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه ای کدام اند؟

موتور: این قطعه به صورت چپ گرد و راست گرد درون اپراتور قرار گرفته است که با حرکت خود باعث حرکت تسمه و در نتیجه چرخش هنگرها شده و درب باز می‌شود.
کنترل باکس (گیربکس): کنترل باکس کار تنظیم فعالیت درب مانند: زمان باز و بسته شدن درب، سرعت، میزان و… را به عهده دارد.
تسمه: تسمه‌ ها به موتور و غلطک ‌ها متصل بوده که با حرکت موتور باعث حرکت غلطک شده که در نتیجه باز شدن درب را به همراه دارد.
ریل و کاور: کلیه قطعات بر روی ریل نصب بوده و کاور مسئول پوشاندن آن ها است.
هنگر: این قطعه دارای دو غلطک بوده که روی ریل قرار گرفته است و از یک طرف به تسمه و از طرف دیگر به لت‌ ها متصل است که با حرکت موتور و تسمه هنگر حرکت کرده و درب باز می ‌شود.
غلتک: این بخش بر روی ریل قرار دارد که به هنگر متصل است.
سنسور های ترکیبی ایمنی و حرکتی : این قطعه در ارتفاع و بر روی اپراتور از داخل و خارج قرار گرفته که با گذر افراد و یا نزدیک شدن آنها با بهره گیری از سیگنال های نوری و یا امواج رادیویی، حرکت و ایمنی را برقرار می نماید، به گونه ای که با قرار گرفتن افراد در برابر آن ‌ها، سیگنال ها به بخش های مختلف ارسال شده و فعالیت درب آغاز می شود.
باطری بک آپ: این باطری شرایطی را فراهم کرده است که در هنگام قطع برق نیز درب‌ ها به فعالیت خود ادامه می‌ دهند.
حس گر اثر انگشت: این بخش همان‌ طور که مشخص است دارای قابلیت باز و بسته شدن با اثر انگشت را دارد که بیشتر در مکان‌ های امنیتی به کار می ‌رود.

قیمت اپراتورهای درب ‌های اتوماتیک شیشه ای چقدر است؟

تمام اجزا و قطعات اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه ای دارای انواع مختلفی است. این قطعات دارای رنگ ‌های مختلف، ابعاد، برند، اندازه، کیفیت و…. می‌ باشد که با توجه به آن‌ ها قیمت ‌ها هیچ گاه ثابت نیست و همیشه در حال تغییر است. شما برای اطلاع دقیق از این قیمت‌ ها می‌توانید به اپلیکیشن گروه صنعتی آکام مراجعه کنید. این گروه با ایجاد این شرایط توانسته گامی موثر را به کاربران ارائه دهد تا کاربران بتوانند در هر زمان و مکانب بدون حضور در محل به محصول و قیمت مورد نظر خود دست پیدا کنند.

بهترین برند اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه‌ ای کدام است؟

درب‌ های اتوماتیک شیشه ای برای فعالیت بهتر به اجزا و قطعات با کیفیت نیاز دارند. گروه صنعتی آکام با داشتن ۲۰ سال تجربه در تولید و ارائه این درب ‌ها چه در داخل چه در جهان با استفاده از بهترین اپراتورهای درب ‌های اتوماتیک شیشه‌ ای توانسته محصولی با کیفیت به کاربران ارائه دهد. شما برای دسترسی به این محصولات می‌توانید به اپلیکیشن گروه صنعتی آکام مراجعه کنید و با بررسی تمامی محصولات و با انتخاب محصول مورد نظر خود بدون حضور در مکان به آن‌ ها دسترسی پیدا کنید. این گروه با ایجاد این شرایط به شما این امکان را داده است که بتوانید با متخصصان با تجربه نیز در ارتباط باشید تا از کیفیت محصولات خود مطمئن شوید.

شش نمونه از مزایا اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه ای:

اپراتورهای درب‌ های اتوماتیک شیشه ای از سر و صدای کمی برخوردار هستند.
بسیار با کیفیت و مطابق استاندارد ها می ‌باشند.
از قطعات بسیار قوی، پر قدرت و مقرون به صرفه استفاده شده است.
نمای زیبایی به محیط می ‌دهد.
امنیت بالایی دارد.
قابل نصب بر روی ریموت کنترل بوده و می ‌توان فعالیت آن را از دور تنظیم کرد.


جمع بندی:

امروزه در جهان استفاده از درب ‌های اتوماتیک شیشه ای افزایش یافته است. این درب‌ ها بسیار پرکاربرد بوده که باعث افزایش ترددها شده است. درب های اتوماتیک شیشه ای دارای اپراتورهای پر قدرتی می ‌باشد که باعث می ‌شود این درب ها به خوبی فعالیت کنند. اپراتورهای درب های اتوماتیک شیشه ای خود نیز دارای انواع گوناگونی بوده و قطعات مختلفی درون آن به کار رفته است. امروزه گروه صنعتی آکام با ایجاد پلتفرم‌ های آنلاین شرایطی را برای کاربران عزیز ایجاد کرده که می‌ توانند با برقراری ارتباط با متخصصان این گروه با خیال راحت محصولی با کیفیت و مقرون به صرفه را تهیه کنند. همچنین این گروه ضمن اطمینان از کیفیت محصولات، آزمایشاتی بر روی پارامترهای مختلف انجام داده اند و در نهایت بهترین محصولات را تولید کرده اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x