درب های اتوماتیک شیشه ای و رایج ترین شاخصه ها در رفع خرابی موتور الکتریکی 

()

حتی درب های اتوماتیک شیشه ای نیز می توانند مشکلات عادی را تجربه کنند، خصوصاً در صورت عدم انجام چک آپ روزانه درب اتوماتیک.

درب های اتوماتیک شیشه ای
موتور الکتریکی

تعدادی درب اتوماتیک وجود دارد که معمولاً در ساختمان های تجاری استفاده می‌شوند. یکی از این درب های اتوماتیک درب های کشویی اتوماتیک است که برای تردد دو طرفه استفاده می شود. این نوع درب اتوماتیک می‌تواند درب های تک کشویی یا درب های دو جداره باشد که معمولاً از طریق سنسورهای حرکت و سنسورهای کف تشک باز می‌شوند. مشکلات رایج مکانیسم درب اتوماتیک در درب های اتوماتیک کشویی شامل اختلال در عملکرد ناشی از تنظیم نادرست درب در هنگام نصب است. خرابی سنسورهای حرکتی بالای دربهای کشویی و تشک های کف پای آن برای کار کردن یکی دیگر از مشکلات رایج در مکانیزم اتوماتیک درب است. این ممکن است باعث شود درب کشویی به عنوان واکنش باز نشود و در یک تاخیر زمانی مشخص بسته شود. حتی ممکن است بدون هشدار حتی با شخصی که از وسط راه عبور کرده است بسته شود.

شایع ترین خرابی های موتور الکتریکی

موتورهای الکتریکی سخت کار می‌کنند و با گذشت زمان می‌توانند خراب شوند و برای شما مشکل ایجاد کنند. خوشبختانه خرابی هایی وجود دارد که بیشتر از سایرین است و اگر برخی علائم را مشاهده کنید که می‌تواند مشکلی را نشان دهد، احتمالاً می‌توانید در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید.

جلوگیری

تعمیر و نگهداری منظم برای همه ماشین آلات بسیار مهم است. این امر می‌تواند مشکلات احتمالی را قبل از بروز کشف کند و آسیب جدی وارد نکند. وقتی صحبت از موتورهای الکتریکی می‌شود ، چندین قسمت اصلی تعمیر و نگهداری وجود دارد که نباید از آنها رد شد.

مقاومت در برابر عایق بد

این یکی از رایج ترین خرابی ها و متأسفانه یکی از سخت ترین مشکلات برای مقابله با آن است. این مشکل باعث نشت احتمالی یا به طور معمول اتصال کوتاه می شود که در نهایت منجر به اختلال کامل در موتور می‌شود.

دلیل اصلی این مقاومت عایق بد ، گرم شدن بیش از حد در مدت زمان طولانی است. از دیگر دلایل تخریب عایق می توان به خوردگی یا آسیب فیزیکی اشاره کرد. برای جلوگیری از این اتفاق ، اطمینان حاصل کنید که تعمیر و نگهداری شما شامل بازرسی عایق نیز باشد.

اضافه بار الکتریکی

اساساً ، این بدان معنی است که بیش از حد جریان الکتریکی از طریق سیم پیچ موتور عبور می‌کند. این مسئله مشکل ساز است زیرا موتور برای مقابله با جریان اضافی با خیال راحت طراحی نشده است. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد. به عنوان مثال ، در مناطق کم ولتاژ، موتور برای حفظ گشتاور تمایل به جذب جریان بیشتر دارد. سناریوی دیگر ولتاژ بیش از حد شدید در شبکه یا حتی هادی های اتصال کوتاه است.

این مشکل می‌تواند به طور مستقیم به مشکلات دیگری منجر شود ، مانند سلب عایق، گرم شدن بیش از حد سیستم و در نهایت، خرابی کامل. استفاده از محافظ جریان یک روش ساده برای جلوگیری از بروز این مشکل است. این محافظ مشکلات جریان را تشخیص داده و برای محافظت از موتور آن را خاموش می‌کند.

مشکلات ارتعاش

ارتعاش در موتورهای الکتریکی عمدتا به این دلیل است که روی سطح پایداری نصب نشده است. همچنین احتمال شل شدن بعضی از قسمتهای موتور و ایجاد لرزش وجود دارد.

آسیبی که لرزش به موتور وارد می کند تا حد زیادی مکانیکی است اما در صورت عدم توجه می‌تواند منجر به خرابی کامل موتور شود. در ضمن، بر کارایی عملکرد تأثیر می‌گذارد.

رطوبت در موتور

اگر رطوبت به موتور نفوذ کند، می‌تواند باعث خوردگی عایق یا سایر قسمت های موتور شود که در کوتاه مدت منجر به مشکلات عملکردی می‌شود. در طولانی مدت می‌تواند باعث خرابی کامل موتور شود.

خاک در موتور

رایج ترین راهی که باعث ایجاد مشکل در موتور می‌شود ایجاد انسداد در جریان هوا در داخل موتور است. این امر باعث خنک شدن موتور برای فن های خنک کننده می‌شود. با این حال، آلودگی و باقی مانده ها نیز می‌توانند در خود موتور قرار بگیرند و باعث اصطکاک شوند که از نظر مکانیکی سرعت موتور را کم می‌کنند. این فقط مشکل گرمازدگی را افزایش می‌دهد.

گرم شدن بیش از حد

اگر موتور در یک محیط گرم به خصوص کار می‌کند ، یا برخی از دلایل ذکر شده قبلی باعث گرم شدن بیش از حد شده است ، یافتن راهی برای حذف گرمای اضافی مهم است. عدم انجام این کار منجر به ضعف عملکرد موتور و در نهایت خرابی جدی موتور خواهد شد.

همه مشکلات بالا ناشی از موارد ساده با راه حل های ساده است. مهم است که به درستی از ماشین آلات خود مراقبت کنید. علاوه بر این ، نمی توان از تعمیر و نگهداری منظم غافل شد. برای تعمیر و نگهداری و تعمیر موتور برقی یک شرکت معتبر نگهداری پیدا کنید.

گروه صنعتی آکام طراح و تولیدکننده تخصصی درب های اتوماتیک شیشه ای در ایران هستند که این درب ها را برای فضاهای مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌کنند و شما می‌توانید برای مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x