راهنمای قدم به قدم برای بازاریابی اپلیکیشن خود 

()

به طور مشخص یک شرکت تولیدی می‌بایست قبل از راه اندازی هرگونه استارتاپ یا اپلیکیشن مکانیزم سازمانی ویژه ای را از خط تولید گرفته تا منابع انسانی، فروش، حسابداری و خدمات پس از فروش، در کمپانی خود مصوب و اجرا کرده باشد.

درب های اتوماتیک شیشه ای
Akam App

با تعداد برنامه های موجود برای بارگیری از فروشگاه های برنامه برتر جهان در مجموع بیش از چهار میلیون شرکت ها به خوبی می‌دانند که یک استراتژی دقیق بازاریابی تنها راه برجسته شدن در بازار برنامه های امروز است. گرچه تمرکز بر توسعه اپلیکیشن و ساخت برنامه ای که به درستی کار کند، عامل اصلی موفقیت است، اما اگر کاربران از وجود این محصول مطلع نشوند، کار شما بی‌فایده است.

بازاریابی برنامه موبایل از زمان یادگیری اولین محصول در مورد کاربر تا زمان تبدیل شدن به یک کاربر وفادار ، تعامل کاربر را در برمی‌گیرد.

بازاریابی یک اپلیکیشن به طور موثر شامل تعریف مخاطبان هدف ، یادگیری نحوه دسترسی به آنها ، نحوه برقراری ارتباط با آنها و تجزیه و تحلیل رفتار درون برنامه ای آنها برای ایجاد پیشرفت های مداوم در هنگام حرکت کاربران از طریق کانال جذب است.

در نهایت ، هدف یک استراتژی بازاریابی اپلیکیشن باید به دست آوردن کاربرانی باشد که علاوه بر ایجاد تعامل مکرر، به طرفداران وفادار محصول نیز تبدیل شوند.

این راهنمای گام به گام برای بازاریابی یک برنامه تلفن همراه ، سه مرحله از استراتژی بازاریابی برنامه تلفن همراه و معیارهای اندازه گیری موفقیت در دراز مدت را بررسی می‌کند.

مرحله آگاهی ، یا مرحله قبل از راه اندازی

مرحله آگاهی از استراتژی بازاریابی اپلیکیشن قبل از عرضه محصول رخ می‌دهد. این مرحله برای ایجاد آگاهی از برند و قابلیت مشاهده محصول است. به طور خاص ، کاربران هدف شما چگونه اپلیکیشن شما را کشف می‌کنند؟

قبل از شروع با مرحله آگاهی ، مهم است که از قبل درک کاملی از پیام و موقعیت تجاری خود داشته باشید. یک مارک از طریق ارزش ها و هدف خود در مشتریان طنین انداز است، نه از طریق ویژگی های فردی محصول. تعریف موقعیت تجاری به کاربران این فرصت را می‌دهد تا در سطح عمیق تری با محصول شما ارتباط برقرار کنند.

در زیر لیستی از مراحل و استراتژی های دنبال کردن در مرحله آگاهی از اپلیکیشن آورده شده است.

برای درک مشتریان خود تحقیقات بازار را انجام دهید:

یکی از رایج ترین اشتباهات قبل از راه اندازی، انجام درست تحقیقات بازار نیست. قبل از شروع کار توسعه ، باید بازیکنان اصلی را در دسته برنامه خاص خود شناسایی کنید.

مهم نیست که اقدامات بازاریابی شما چقدر دقیق است. اگر برنامه شما به کاربر توجه نکند که در حال حاضر یک راه حل برنامه پر رونق در بازار دارد، محصول شما به سادگی موفق نخواهد شد.

برنامه آنی مقدار قابل توجهی از داده های مفید بازار برنامه را فراهم می‌کند.

ایجاد شخصیت های کاربر

یک هدف اصلی در طول مرحله آگاهی ، کشف این است که کاربر هدف شما کیست ، برای چه چیزی ارزش قائل است و نقطه درد مرکزی است که تجربه می کند و محصول شما به آن توجه خواهد کرد. چندین گروه کاربری برای یک اپلیکیشن می تواند وجود داشته باشد و هر کاربر ،کاربر منحصر به فرد خود را داشته باشد.

شخصیت کاربر تصویری نیمه ساختگی از کاربر ایده آل شماست. شخصیت های کاربر شامل همه چیز در مورد مشخصات جمعیتی کاربر ، پس زمینه ، تنظیمات برگزیده تلفن همراه ، علایق و شناسه های منحصر به فرد کاربر است.

شخصیت های کاربر همچنین اهداف اصلی کاربر و چالش هایی را که در حال حاضر با آن روبرو هستند ، برطرف می‌کند.

شخصیت های کاربر عمیق پایه و اساس طراحی سفر کاربر را ایجاد می‌کنند و به شما کمک می‌کنند هر جنبه از محصول تلفن همراه خود را با توجه به هر یک از تنظیمات و نیازهای کاربران خود تنظیم کند.

همه چیز از مارک تجاری و محتوای درون برنامه ای گرفته تا عملکرد ، ویژگی ها ، انتخاب پلتفرم و استراتژی کسب درآمد باید با کاربر مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.

تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید

برنامه شما رقابت خواهد داشت. لیستی از ۵ رقبای برتر خود ، قیمت فعلی ، مدل کسب درآمد ، رتبه بندی فروشگاه برنامه ، جوانب مثبت و منفی تجربه کاربر (UX) و بررسی های قابل توجه خود تهیه کنید.

حتی می توانید تا آنجا پیش بروید که یک ماتریس رقابتی برای تعیین نحوه مقایسه برنامه خود بسازید. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما هیچ ویژگی ضعیف ساخته شده یا عناصر UX را که کاربران منفی بررسی کرده اند ، تکرار نمی کند.

به این فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود اپلیکیشن شما در مقابل رقبای شما برجسته شود. این موارد مهم است که باید روی کل روش بازاریابی برنامه شما تأثیر بگذارد.

یک وب سایت یا صفحه فرود ایجاد کنید:

وب سایت های تلفن همراه منبع شماره یک نصب برنامه هستند. ایجاد یک صفحه فرود قبل از راه اندازی یا حداقل یک فیلم تیزر برای محصول شما به یک روش استاندارد تبدیل شده است.

هنگامی که برای وب سایت خود ویدیویی تهیه کردید، می توانید محتوا را با قرار دادن آن در فروشگاه های برنامه ، سیستم عامل های اجتماعی بازیافت کرده و یا حتی در تبلیغات پولی از آن استفاده کنید.

علاوه بر ایجاد یک اعتیاد به مواد مخدر در اطراف برنامه شما ، داشتن یک وب سایت قبل از راه اندازی نیز یک راه عالی برای انجام بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اولیه با شروع ایجاد دامنه خود است.

هنگام راه اندازی وب سایت خود ، ایمیل ها را جمع آوری کنید تا بتوانید دنبال کننده های خود را به روز نگه دارید و هنگام راه اندازی اپلیکیشن خود و همچنین به روزرسانی ها و ویژگی های جدید به آنها اطلاع دهید.

همچنین به نمایش گذاشتن بررسی های ۵ ستاره در سایت مفید است. مطمئن شوید که بررسی معتبر است ، در غیر این صورت نام تجاری شما غیر صادقانه به نظر می رسد.

ابتکارات اطلاع رسانی

یکی از مهمترین مواردی که در بازاریابی یک محصول جدید تلفن همراه نادیده گرفته می شود ، اقدامات ارتباطی با تأثیرگذاران ، نشریات و وبلاگ نویسان برای ایمن سازی بک لینک ها و ارائه بررسی های صادقانه است.

لیستی از مخاطبین مرتبط با صنعت یا طرحی را که ممکن است علاقه مند به نوشتن و بررسی برنامه شما باشند ، تهیه کنید. به این ترتیب ، اگر آنها مایل به نوشتن در مورد برنامه شما باشند ، تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار خواهند داشت.

تبلیغ اجتماعی

فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ،LinkedIn  و سایر سیستم عامل های اجتماعی به شما امکان می‌دهند حضور وب خود را گسترش دهید و به شما امکان می‌دهد مستقیماً با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.

اگر برنامه شما گروه های سنی خاصی را هدف قرار داده است ، سیستم عامل های اجتماعی را که بیشترین محبوبیت را در بین افراد جمعیتی دارند ، شناسایی کنید و بر روی آنها تمرکز کنید.

اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا مشخص است که شما از همان نگاه اول مشخصات اجتماعی خود برنامه ای دارید؟

آیا هدف برنامه مشخص است؟

آیا لینکی برای بارگیری آن وجود دارد؟

یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید

قبل از راه اندازی ، نوشتن یک وبلاگ را شروع کنید. وقتی زمان راه اندازی است ، شما در حال حاضر یک مرجع قدرت در دنبال کنندگان خود خواهید بود.

ساده شروع کنید و یک پست راه اندازی بنویسید ، در مورد ویژگی های برنامه، عکس های صفحه نمایش و فیلم ها به رخ کشید.

در اینجا چندین مزیت بازاریابی محتوا برای برنامه شما وجود دارد:

با استفاده از محتوا ، ترافیک ، تبدیل و آگاهی از مارک تجاری را هدایت کنید.

با داشتن تخصص در جایگاه خود ، یک مارک تجاری در اطراف برنامه خود ایجاد کنید.

از طریق محتوا با کاربران اعتماد ایجاد کنید.

از محتوای وبلاگ می توان برای بازاریابی از طریق ایمیل برای درگیر کردن مجدد مخاطبین یا رسانه های اجتماعی استفاده کرد

گروه صنعتی آکام طراح و تولید کنندهُ تخصصی انواع درب اتوماتیک در ایران با راه اندازی اولین پلتفرم آنلاین درب های اتوماتیک گامی مثمرثمر و سودمند را برای تحقق آسایش و آرامش مشتریان خود برداشته است، مشتریان گروه صنعتی آکام می توانند با نصب اپلیکیشن درب اتوماتیک (AKAM APP) از مزایای ویژه سفارش محصول و یا خدمات بهره مند گردند.

درب اتوماتیک، آرایهُ کاشانهُ ماناست.

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x