اینترنت اشیا در درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

اینترنت اشیا ( IOT ) مفهومی است که در آن از دستگاه های کامپیوتری به هم مرتبط مانند انواع ماشین های دیجیتالی و مکانیکی که هریک با شناسه‌ی منحصر به فرد و برخوردار از انتقال اطلاعات بدون دخالت مستقیم انسان به فعالیت میپردازند.

به عبارت ساده‌تر، اینترنت اشیا میلیاردها دستگاهی را که قابلیت اتصال به اینترنت دارند و در تعامل با یک‌دیگر به جمع‌آوری و پردازش و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات می‌پردازند، نظر دارد.

به عبارتی به میلیاردها دستگاه فیزیکی در سراسر جهان گفته می‌شود که اکنون به اینترنت متصل هستند و همه آنها اطلاعات را جمع آوری و به اشتراک می گذارند. به لطف ورود تراشه های رایانه ای فوق العاده ارزان و همه گیر بودن شبکه های بی سیم ، می توان هر چیزی را از چیزی به اندازه‌ی قرص را به اندازه یک هواپیما به بخشی از اینترنت اشیا تبدیل کرد. اتصال همه این اشیای مختلف و افزودن سنسورها به آنها سطحی از هوش دیجیتالی را به دستگاههایی اضافه می کند، و آنها را قادر می سازد بدون درگیر کردن یک انسان ، داده های زمان واقعی را برقرار کنند. اینترنت اشیا باعث می شود که جهان دیجیتال و فیزیکی باهم ادغام شود.

درب های اتوماتیک شیشه ای
اینترنت اشیا

فواید اینترنت اشیا:

  • در هر مکان و زمان قابلیت دسترسی به داده ها و اطلاعات را دارید
  • باعث ارتباط بهتر بین دستگاه های مرتبط
  • انتقال اطلاعات در شبکه‌ متصل که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود
  • باعث کیفیت بالای کسب و کار می‌شود.

 

معایب اینترنت اشیا ( IOT):

  • تعداد زیاد اتصال به اینترنت اشیا باعث بروز مشکلات مدیریتی و کاربری می‌شود.
  • ایجاد یک خطا در شبکه باعث ایجاد مشکل در کل شبکه می‌شود.

ساخت سیستم کنترل از طریق سه مرحله انجام می شود ، یعنی: طراحی نرم افزار ، ساخت سخت افزار و ادغام نرم افزار و سخت افزار.

نرم افزار ایجاد شده شامل یک برنامه کنترل حرکت از طریق کنترل ماژول میکروکنترلر ESP8266 است

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که طراحی این میکروکنترلر ها برای انجام کار تا فاصله ۱۰۰ ± استفاده می‌شوند

انسان ها همیشه در تلاشند چیزی را خلق کنند که بتواند با استفاده از فناوری فعالیت های آن ها را راحت تر کند.

دستگاه های هوشمند به دلیل فناوری ، برای بالا بردن کیفیت زندگی بشر طراحی شده اند ،همه کارها را راحت تر می کند ،ابزارهای زیادی را به عنوان ابزاری برای تسهیل فعالیت های انسانی تولید کردند ، حتی برای جایگزین کردن نقش انسان ها در یک عملکرد خاص.

وجود فناوری که امروزه توسعه یافته است ، مردم را ترغیب می کند کارها را به راحتی انجام دهند ، یکی از آنها استفاده از اینترنت اشیا (IOT) است.

اتصال به اینترنت به طور مداوم:

باز و بسته شدن درب که به طور کلی هنوز به صورت دستی انجام می شود.

باز و بسته کردن درب را می توان با کنترل استفاده از تلفن های هوشمند Android از طریق شبکه Wi-Fi انجام داد. بنابراین ما به یک دستگاه کنترلی که می تواند درب ها را در هر کجا و هر زمان که بخواهد کنترل کند نیاز داریم.

fidelity یک رسانه انتقال داده بی سیم است که می تواند برای برقراری ارتباط یا انتقال برنامه استفاده شود و داده هایی با قابلیت های بسیار سریع ایجاد کند.

هدف از این تحقیق طراحی ابزاری کنترلی است که از تلفن های هوشمند اندرویدی به عنوان ورودی برای باز کردن استفاده می کند و درب های اتوماتیک را با استفاده از شبکه Wi-Fi برای دستورالعمل کنترل آن استفاده می‌کنند. در هر مکانی به شرط آنکه در محدوده شبکه سیگنال Wi-Fi و میکروکنترلر باشد.

ESP8266 به عنوان پردازنده و موتور DC به عنوان محرک درب به منظور باز و بسته شدن درب بطور خودکار است.

روش طراحی در این تحقیق روش تحقیق و توسعه (تحقیق و توسعه) است. روش تحقیق و توسعه مرحله طراحی محصولی است که برای آزمایش اثربخشی محصول انجام می شود. مرحله طراحی با استفاده از مدل اصلاح شده بورگ و گال شامل مراحل: تحقیق و جمع آوری اطلاعات ، برنامه ریزی ، فرم اولیه توسعه محصول ، آزمایش اولیه مقدماتی ، تجدید نظر در محصول اصلی ، آزمایش میدانی عملیاتی و بازنگری محصول نهایی .

ساخت سیستم های کنترل از طریق سه مرحله طراحی نمودار نمودار سیستم انجام می شود:

ساخت سخت افزار و یکپارچه سازی (یکپارچه سازی) نرم افزار و ساخت نرم افزار

نمونه دستگاه اینترنت اشیا چیست؟

تقریباً هر شی فیزیکی می تواند به یک وسیله اینترنت اشیا تبدیل شود اگر بتوان آن را به اینترنت متصل کرد تا بتواند اطلاعات را کنترل کند یا ارتباط برقرار کند.

لامپ قابل استفاده با استفاده از برنامه تلفن های هوشمند ، همانند سنسور حرکت یا ترموستات هوشمند در دفتر کار یا چراغ خیابان متصل ، دستگاه IoT است. بعضی از اشیا بزرگتر ممکن است خود با بسیاری از اجزای IoT کوچکتر پر شده باشند ، مانند موتور جت که اکنون با هزاران سنسور جمع آوری و انتقال داده ها برای اطمینان از عملکرد کارآمد پر شده است. در مقیاس حتی بزرگتر ، پروژه های شهرهای هوشمند مناطق کامل را با حسگرهایی پر می کنند تا به ما در فهم و کنترل محیط کمک کنند.

تاریخچه اینترنت اشیا چیست؟

ایده افزودن حسگرها و اطلاعات به اشیا به طور اساسی در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مورد بحث قرار گرفت (و مسلما اجداد بسیار متفاوتی وجود دارد) ، اما جدا از برخی پروژه های اولیه ، از جمله یک دستگاه فروش اتوماتیک متصل به اینترنت  پیشرفت به کندی انجام شد فناوری آماده نبود تراشه ها خیلی بزرگ و حجیم بودند و راهی برای ارتباط موثر اشیا نبود.

قبل از اینکه سرانجام برای اتصال میلیاردها دستگاه مقرون به صرفه شود ، به پردازنده هایی که ارزان و کاملاً مقرون به صرفه بودند تا همه یکبار مصرف باشند ، نیاز بود. استفاده از برچسب های RFID – تراشه های کم مصرف که می توانند به صورت بی سیم ارتباط برقرار کنند، همراه با افزایش دسترسی به اینترنت پهن باند و شبکه های تلفن همراه و بی سیم ، برخی از این مشکلات را حل کرد. استفاده ازIPv6 ، از جمله موارد دیگر ، باید آدرس IP کافی برای هر دستگاهی را که در جهان (یا در واقع این کهکشان) به احتمال زیاد به آن نیاز دارد ، فراهم کند. همچنین گام لازم برای مقیاس گذاری اینترنت اشیا بود.

امنیت اینترنت اشیا چگونه است؟

امنیت یکی از بزرگترین موضوعات در مورد اینترنت اشیا است. این سنسورها در بسیاری از موارد داده های بسیار حساس را جمع آوری می کنند، به عنوان مثال آنچه شما در خانه خود می گویید و انجام می دهید. حفظ آن برای اعتماد مصرف کننده حیاتی است ، اما تاکنون سابقه امنیتی اینترنت اشیا بسیار ضعیف بوده است. بسیاری از دستگاه های اینترنت اشیا به اصول امنیتی ، مانند رمزگذاری داده ها در حین انتقال متصل است.

نقص در نرم افزار – حتی کدهای قدیمی و پر استفاده به طور منظم کشف می شود. اکنون هکرها به طور فعال دستگاه های اینترنت اشیا مانند روترها و وب کم ها را هدف قرار می دهند زیرا عدم امنیت ذاتی آنها باعث می شود تا به راحتی سازش کرده و در بات نت های غول پیکر قرار بگیرند.

اینترنت اشیا سیستم های خاصی هستند که در درب های اتوماتیک شیشه ای آکام استفاده می‌شود، خصوصا در مراکزی مثل دانشگاه ها یعنی در مکان هایی که سیستم های خاص امنیتی و مدیریت هوشمند کلیه ورودی ها و خروجی ها است.

درب هایی که قابلیت این را دارند که با اینترنت اشیا از طریق گوشی های هوشمند و اپلیکیشن های خاص کنترل شوند و این اتصال از طریق تعبیه نرم افزار مخصوص در مدار الکترونیک درب های اتوماتیک شیشه ای آکام اجرا گردیده است.

گروه صنعتی آکام طراح و تولیدکننده تخصصی درب های اتوماتیک شیشه ای در ایران هستند

که این درب ها را برای فضاهای مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌کنند. این گروه در کنار تجربه ۲۰ ساله به دنبال ارائه کیفیت بالا در کنار صرفه اقتصادی ست.

شما می‌توانید متناسب با نیاز خود درب های اتوماتیک شیشه ای لولایی، چرخشی، تاشو و سیلندری را با خیال راحت به ما سفارش دهید

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x