انقلاب انرژی در بخش ساختمان 

()

اولین فکر بسیاری از مردم با شنیدن اصطلاح “انقلاب انرژی” منابع انرژی تجدید پذیر است. اما به معنای کاهش همزمان مصرف انرژی است. ساختمان ها پتانسیل زیادی در مصرف انرژی دارند زیرا باعث ایجاد حدود ۳۵ درصد از کل انرژی نهایی می‌شود. کارآیی بیشتر ساختمان ها برای انرژی، به عبارت دیگر بهینه سازی مصرف انرژی در حین کار، کلید اصلی کاهش پایدار مصرف است. بنابراین بهره وری انرژی برای معماران و برنامه ریزان در صنعت درب های اتوماتیک شیشه ای بسیار مهم است.

هدف کاهش انتشار CO2 است

اتاق های گرم در زمستان ، خنک شدن در تابستان، روشنایی در شب، حمل و نقل سریع، کارکرد ماشین آلات و لوازم خانگی به انرژی زیادی در روزمره نیاز است. اما انرژی که ما مصرف می کنیم عمدتا از سوخت های فسیلی استفاده می‌شود و سوزاندن آنها منجر به انتشار CO2 می‌شود. امروزه، ما می‌دانیم که این مسئله به احتمال زیاد در پشت تغییر سریع آب و هوا قرار دارد.

بنابراین هدف حفاظت از آب و هوا در کاهش انتشار CO2 حداقل تا ۴۰ درصد یا بیشتر نسبت به آینده است. موجودی ساختمان باید در این مرحله تا حد زیادی خنثی باشد.

کل انرژی و تلفات گرما:

بخش اعظم مصرف انرژی ساختمان ها در ایران از منابع نفتی، گازی و برق تامین می شود و منابع دیگر انرژی از قبیل انرژی های تجدیدپذیر، تنها به صورت حاشیه ای و در واقع به طور آزمایشی در زمینه های مختلف در ایران استفاده می‌شوند.

بیش از یک سوم کل انرژی نهایی مصرف شده در حال حاضر برای ساختمان ها استفاده می‌شود . برای آب گرم، گرمایش و سرمایش، تهویه و روشنایی. اغلب اوقات، بخش زیادی از گرمای اتاق از طریق دیوارها، پنجره ها، سقف ها، درب ها یا کف ها پخش می‌شود.

افزایش آسایش مردم، پاک تر شدن محیط زیست و کمتر شدن آلودگی شهرها از مهمترین مزایای این ایده است، صرفه جویی بیش از ۴۰ درصدی انرژی در بخش ساختمان به سادگی امکان پذیر است.

صرفه جویی بیش از ۴۰ درصد در مصرف انرژی با نصب درب های اتوماتیک شیشه ای:

تقاضای زیاد انرژی به دلیل قوانین و مقررات ساختمانی

این قوانین و مقررات مقادیر آستانه مربوط به انرژی و گواهی های انرژی را برای ساختمان های جدید و موجود تجویز می‌کنند. هدف این است که تقاضای انرژی اولیه ساختمان ها را کم نگه داریم. باید از همان ابتدا با عایق بندی ساختمان بخصوص با نصب عایق خوب ، پنجره های خوب و جلوگیری از پل های حرارتی ، از همان ابتدا از تلفات انرژی ساختمان جلوگیری شود. تقاضای انرژی باقیمانده به طور فزاینده ای توسط منابع تجدیدپذیر انرژی تأمین خواهد شد.

تنها در صورت کنترل هوشمندانه حرارت ، آب گرم، روشنایی و تهویه، یک محیط کار و زندگی بسیار راحت که دارای بازدهی بالایی ازکاهش مصرف انرژی باشد نیز قابل دستیابی است. این کنترل ها باید متناسب با ساختار ساختمان و رفتار کاربر باشد. در شرایط ایده آل ، دیجیتالی شدن و اتوماسیون به معنای سازگاری ساختمان ها با شرایط تغییر یافته و همچنین تعداد افراد در ساختمان و شرایط آب و هوایی است.

هوادهی و تهویه طبیعی ساختمان ها و کنترل درجه حرارت اتاق های مجزا از طریق سیستم های پنجره خودکار

باز شدن اتوماتیک و بسته شدن قابل اعتماد درب ها این ها راه حلی برای صرفه جویی در مصرف انرژی است.

صرفه جویی در انرژی با تهویه طبیعی

با تهویه طبیعی ساختمان ها مقدار قابل توجهی از انرژی و منابع انرژی صرفه جویی می‌شود. این بدان معناست که دیگر نیازی به سیستم های تهویه مطبوع نیست. سیستم های تهویه مطبوع مکانیکی به انرژی زیادی نیاز دارند. علاوه بر نیاز به فضای زیاد در ساختمان با از دست دادن مساحت ، هزینه های بالای سرمایه گذاری، نگهداری و بهره برداری نیز به این معنی است که چنین سیستم هایی مقرون به صرفه نیستند. از طرف دیگر، تهویه طبیعی تحت نظارت بسیار سودمندتر است. با استفاده از درایوها و کنترل های هوشمند در پنجره های نما و سقف ، که با باز و بسته شدن این موارد به صورت کنترل شده ، با حداقل انرژی مورد نیاز برای فعال کردن درایو برقی ، می توان هوادهی و تهویه کم مصرف محیطی را انجام داد.

کنترل راحت ساختمان

خواه درب باشد یا پنجره. هر پنجره به صورت جداگانه قابل کنترل است. سنسورهای دما و CO2 ، تایمرها و حسگرهای باران-باد باز و بسته شدن خودکار پنجره ها را تضمین می کنند.

فواید درب اتوماتیک شیشه ای

  • از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای این است که فقط هنگام رفت و آمد افراد باز می‌شود، در نتیجه امکان باز ماندن درب به صفر می رسد که این باعث صرفه جویی می‌شود
  • شاید بسیاری براین باورند که درب های اتوماتیک برای کار نیازمند انرژی می‌باشند اما با توجه به کارکردی که دارند و درزگیر بودن کامل تمامی لنگه ها، سبب کاهش بسیار زیادی درمصرف انرژی می‌شوند.
  • باید به این موضوع اشاره شود که استفاده از درب اتوماتیک درفروشگاه ها حس خوشایندی در مشتریان ایجاد می کند زیرا کسب و کاری که به مشتریان خود خوشامد می گوید (خصوصا مشتریان معلول یا کم توان ) همواره یک خاطره به عنوان احترام به مشتری در ذهن افراد ایجاد می کند.

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x