اتوماسیون درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

عملیات ساخت شبکه به طور هوشمندانه:

همه ساختمان های تجاری اکنون با کنترل اتوماتیک ساختمان ساخته می‌شوند. گرما، نور، تهویه مطبوع، فناوری خنک کننده، سایه و فناوری درب و پنجره به صورت شبکه ای در آمده و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. از طریق سیستم های هوشمند مدیریت ساختمان می توان اجزا را به سادگی و مرکزی کنترل کرد.

اهداف: بهره وری انرژی ، راحتی و ایمنی

فقط اتومبیل ها نیستند که در آینده به طور خودکار رانندگی می کنند ساختمان ها نیز به طور فزاینده ای خودکار می‌شوند. آنها خود به خود گرمایش، تهویه و تهویه هوا را تنظیم می‌کنند. بسته به میزان روشنایی خارجی و اینکه افراد در اتاق حضور دارند، نور را به سطح مناسب تغییر می‌دهند. پرده ها را بالا یا پایین می‌آورند و پنجره ها و درب ها را باز و بسته می‌کنند. و همه این کارها را در حالی انجام می‌دهند که دقیقاً به نیاز کاربران یا ساکنان هنگام عبور از داخل ساختمان پاسخ می‌دهند. وقتی آنها از ساختمان خارج می‌شوند، مصرف انرژی به طور خودکار به حداقل می‌رسد، دسترسی ها قفل می‌شوند و سیستم هشدار فعال می‌شود.

این نوع فناوری اتوماسیون اکنون در کلیه ساختمان های عمومی جدید و املاک تجاری نصب شده است. خصوصیات قدیمی و موجود نیز بهینه شده اند. عبارت اصلی قطعاً اتوماسیون ساختمانی است. اتوماسیون به معنای هر عملی است که توسط انسان انجام نشده باشد و دستگاه یا سیستم را تحت تأثیر قرار دهد.

اتوماسیون ساختمان (BA) به مجموع تجهیزات مورد استفاده برای کنترل، تنظیم، نظارت و بهینه سازی خودکار در ساختمان ها گفته می‌شود.

این بدان معنی است که تمام سنسورها، محرک ها، عناصر عملیاتی، مصرف کنندگان و سایر واحدهای فنی ساختمان شبکه هستند.

اتوماسیون ساختمان سپس مطابق با تنظیمات تعیین شده، به عنوان بخشی از فناوری ساختمان، به طور خودکار فرآیندهای عملکردی خاصی را انجام می‌دهد. تجهیزات فنی ساختمان، که اغلب می‌توانند پیچیده باشند، به طور کارآمد و مرکزی مدیریت می‌شوند. هدف این است که عملیات ساختمان با صرفه جویی در مصرف انرژی، اقتصادی و ایمن تر و ایجاد حداکثر راحتی برای کاربران و ساکنان باشد.

یکی از مزایای درب های اتوماتیک شیشه ای این است که بتوانیم با اکسسوری های مختلف به این درب فرمان دهیم و این درب امکان اتصال به اکسسوری های مختلف را داشته باشد.

بعضی از این اکسسوری ها کاربری و بعضی امنیتی هستند.

مثلا اکسسوری push botton های touchless که در کنار دیوار نصب می‌شوند و افراد دست خود را با فاصله ی ۱۰ سانت نگه می‌دارند و درب باز می‌شود.

دستگاه های تشخیص چهره، چهره افراد را می‌خواند، به دستگاه فرمان می‌دهد که درب باز شود (مثل دستگاه تشخیص چهره در سازمان انتقال خون)

در سیستم باید برد یا مدار الکتریکی که در سیستم قرار دارد قابلیت انصال به دستگاه چهره خوان را داشته باشد و نرم افزار آنرا تطبیق دهد.

همچنین دستگاه چهره خوان می‌تواند به صورت coding یا اثزانگشت باشد.

بخش دیگری به نام اعلان حریق وجود دارد یعنی سیستم ها طبق قوانین آتش نشانی باید بر سیستم اعلان حریق یک ساختمان امکان اتصال داشته باشد که باز هم با port مخصوص و نرم افزاری که در برد دستگاه تعریف شده این امکان وجود دارد.

در حقیقت باید برد سیستم خاص باشد و نرم افزار های مختلفی در آن تعبیه شود مثلا در سیستم های آکام نرم افزار مدیریت هوشمند مصرف انرژی عدم برخورد به مانع، و نرم افزار کنترل سیستم از باز و بسته شدن های بی مورد و نرم افزار کنترل هوشمند مصرف انرژی می‌باشد.

هرم اتوماسیون

شامل طراحی همه توابع و اندازه گیری و گزارش داده ها در سطح میدانی است. این داده ها از سنسورها (به عنوان مثال سنسورهای دما ، سنسورهای کیفیت هوا ، سنسورهای درخشندگی ، آشکارسازهای حرکت ، تماس پنجره ، سنسورهای سرعت باد ، سنسورهای بارندگی) و محرک ها (موتورهای سوپاپ و فلپ ها ، تجهیزات سوئیچ و کم نور برای روشنایی ، درایوها برای سایه های خورشید ، پنجره ها و درب ها) و سایر دکمه ها و سوئیچ ها استفاده می‌کنند.

جمع آوری و ارزیابی اطلاعات در سطح فرمان انجام می‌شود. دستورات سوئیچ و موقعیت یابی به سطح زمینه ارسال می شوند. با این حال می توان آنها را به تمام سطوح دیگر در سطح فرمان منتقل کرد.

سطح مدیریت، سیستم را کنترل می‌کند و با استفاده از یک نرم افزار خاص ، یعنی یک سیستم مدیریت ساختمان، نحوه عملکرد آن را بهینه می‌کند. این نرم افزار اطلاعات و داده ها را تجسم و ذخیره می‌کند.

برای انتقال اطلاعات از حسگرها یا دستورات موقعیت یابی به محرک ها ، دستگاه ها باید در یک شبکه مشترک پیوند داده شوند.

مقررات اتحادیه اروپا در مورد بهره وری کلی انرژی ساختمان ها

مقررات اتحادیه اروپا در مورد بهره وری کلی انرژی ساختمان ها عامل اصلی اتوماسیون ساختمان است. از این گذشته ، ۴۰ درصد کل انرژی مصرفی در اتحادیه اروپا در بخش ساختمان است. طبق مقررات اتحادیه اروپا ، عملکرد کلی انرژی در تمام ساختمان ها باید بهبود یابد. این امر در درجه اول به پوشش حرارتی و ماهیت تجهیزات فنی ساختمان بستگی دارد. با نصب سیستم اتوماسیون می توان امکانات را نیز بیشتر کرد.

کل این نرم افزارها هم از طریق تنظیم درب صورت می‌گیرد و هم می‌تواند به دستگاه های مختلف متصل شود مثل شبکه BMS

اتوماسیون به عنوان یک کاربر “ایده آل”

کاربران “ایده آل” هنگام تهویه هوا باید گرمایش را خاموش کنند و سپس با سرعت سریع دوباره پنجره ها را ببندند. علاوه بر این ، آنها فقط در صورت استفاده از اتاق چراغ را روشن می‌کنند و سپس فقط از تعداد چراغ های مورد نیاز استفاده می‌کنند. در اتاق های بلااستفاده و معمولاً در شب یا تعطیلات رسمی ، دمای هوا را در مطب ها به طور محسوسی کاهش می دهند.

از آنجا که این نوع کاربران ایده آل بسیار نادر هستند – در واقع کاربران غیر ایده آل پنجره های باز را فراموش می‌کنند و آنها را یک شب باز می‌گذارند – با کمک اتوماسیون ساختمان می توان این فاصله را به میزان قابل توجهی برطرف کرد. بنابراین ساختمان های هوشمند رفتار بهتری نسبت به مردم در مصرف انرژی دارند.

ساختمان هوشمند و خانه هوشمند

با این وجود سیستم های ساختمان هوشمند فقط در ساختمان های اداری و صنعتی ، هتل ها یا بیمارستان ها استفاده نمی شوند. همچنین تمایل روزافزونی به فناوری اتوماسیون برای خانه ها وجود دارد. “خانه های هوشمند” مواردی است که منبع تغذیه و کنترل مصرف با دستگاه های خانگی و روشنایی در شبکه هستند.

شبکه های خانگی با وسایل الکترونیکی سرگرمی ، سیستم های نظارت و ایمنی ، پرده ها ، سیستم های نزدیک پنجره و درب نیز می توانند متصل شوند. این عملکردها می توانند با نیازهای فردی کاربران سازگار شوند و بنابراین راحتی بیشتر را تضمین می کنند. همچنین به صرفه جویی در هزینه ها و صرفه جویی در منابع کمک می کنند.

گروه صنعتی آکام طراح و تولیدکننده تخصصی درب های اتوماتیک شیشه ای در ایران هستند

که این درب ها را برای فضاهای مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌کنند. این گروه در کنار تجربه ۲۰ ساله به دنبال ارائه کیفیت بالا در کنار صرفه اقتصادی ست.

شما می‌توانید متناسب با نیاز خود درب های اتوماتیک شیشه ای لولایی، چرخشی، تاشو و سیلندری را با خیال راحت به ما سفارش دهید

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x