بهینه سازی انرژی با نماهای هوشمند 

()

انرژی مصرفی ما محدود و گرانبها است. بنابراین باید به روشی سعی در بهینه سازی انرژی کنیم. این امر مستلزم ارتباط و همکاری بیشتر بین گروه های ارائه دهنده محصول است. هدف از اینکار کاهش نیاز انرژی اولیه برای کارکرد یک ساختمان(در حالت ایده آل حتی به صفر). این بدان معنی است که مصرف انرژی برای تهویه ، روشنایی و خنک سازی باید کاهش یابد، به عنوان مثال از طریق نماهای هوشمند که به طور فعال و خودکار نسبت به محیط خود واکنش نشان می‌دهند. راه حل هایی که برای نماهای  هوشمند ارائه می‌دهند برای صرفه جویی در مصرف انرژی، با برنامه ریزی و طراحی هوشمندانه به انجام می‌رسد.

اتوماتیک شیشه ای

خواسته های زیاد از پوشش های مدرن ساختمان

در گذشته ، بیشترین تمرکز بر روی ظاهر ساختمان بود.

ساختمان های امروزی هنوز باید چشمگیر به نظر برسند، اما صاحبان ساختمان و بهره برداران در حال حاضر خواسته های بسیار زیادی را در مورد پوشش ساختمان دارند: آن ها باید از باران ، هوا ، آتش سوزی و سرقت محافظت کنند در حالی که همزمان میزان نور و حفاظت از نور خورشید، تهویه و به حداقل رساندن اثرات سرما و گرما را به طور خودکار تنظیم می کنند

این چگونگی کمک به صرفه جویی در انرژی و حتی کمک به تولید انرژی است.

اما چه چیزی باعث هوشمند سازی نما می شود؟

راه حل های فردی مانند تهویه ، گرمایش یا راه حل های دسترسی نیز می توانند به تنهایی هوشمند باشند.

اگر از منابع طبیعی و تجدید پذیر انرژی مانند تابش خورشید ، جریان هوا و انرژی زمین گرمایی برای تأمین نیازهای انرژی ساختمان در مورد گرمایش ، سرمایش ، تهویه و روشنایی استفاده شود ، می توان واقعاً “هوشمند” توصیف کرد.

یک نمای هوشمند به سنسورهای متعددی برای اندازه گیری تمام تأثیرات خارجی احتمالی، به عنوان مثال باد ، و انتقال این تاثیرات به یک واحد کنترل نیاز دارد. دروازه ها دستگاه های شبکه را قادر می سازند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شبکه می تواند توسط کابل یا رادیو کنترل شود.

برای دستیابی به تعامل  بین همه حسگرها ، محرک ها و عناصر نمای مورد استفاده ، همه‌ی آنها باید به صورت شبکه باشند (نه مانند یک سیستم عصبی). همه اجزا و توابع با هم ترکیب و یکپارچه شده اند. یک سیستم اتوماسیون ساختمان به عنوان یک “مغز” مرکزی عمل می کند. این کلیه داده ها را با توجه به الزامات به منظور تنظیم و کنترل ماژول های نما بر این اساس تجزیه و تحلیل می کند. به عنوان مثال ، شیرهای رادیاتور ، کلیدهای روشنایی ، کم نور یا دستگاه های الکترونیکی و همچنین کل فناوری ایمنی با کرکره های اتوماتیک یا سیستم های اعلام سرقت و تهویه می توانند به صورت هوشمند کنترل شوند.

تولید انرژی از طریق نماها

نمونه هایی از این قبلا وجود داشته است. این نماها معمولاً دارای عایق صوتی بالا ، همراه با تنظیم گرما ، تهویه و حفاظت خورشیدی خودتنظیم هستند که با تغییر شرایط نور و آب و هوا سازگار هستند. برخی از ساختمان ها در حال حاضر از انرژی خورشیدی برای استفاده راحت از گرمایش داخلی و تهویه مطبوع استفاده می کنند.

نمای درب های اتوماتیک شیشه ای و صفحات خورشیدی در اینجا توجه ویژه ای دارند. زیرا نمای شیشه ای می تواند از تابش خورشید به صورت گرما و نور روز، انرژی تولید کند.

محققان در صنعت ساخت و ساز به طور فزاینده ای در حال توسعه و تولید چنین نماهای تولیدکننده انرژی هستند. سیستم های نمای هوشمند یک فناوری امیدوار کننده برای ساختمان های جدید و بازسازی با صرفه جویی در انرژی در ساختمان ها را نشان می‌دهد. صرفه جویی در انرژی با نماهای هوشمند در حال حاضر بدون مشکل است. به عنوان مثال ، پنجره های هوشمند به لطف تهویه خودکار می‌توانند به میزان قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش دهند و در عین حال راحتی کاربران در ساختمان را افزایش دهند.

در بسیاری از شرکت ها که به عنوان تامین‌کننده این سیستم فعالیت دارندبا ترکیب سیستم های ایمنی و فناوری جدید راه حل های ابتکاری زیادی ارائه می‌دهند. تعامل هوشمند درایوهای پنجره خودکار و حسگرهای ویژه ای که تأثیرات محیطی خارجی را شناسایی می کنند و نتایج آب و هوای داخلی را به یک نمای “فعال-آب و هوایی” شبکه می رساند. این به بهره وری انرژی کمک می کند ، باز کردن خودکار پنجره ها در یک شب گرم تابستان مثالی از این دست می‌باشد.

سیستم محافظت از آفتاب همچنین نقش مهمی در تعادل انرژی ساختمان ها و رفاه کاربر دارد. از پنل های کنترل هوا می توان به عنوان مثال برای کنترل سیستم های حفاظت خورشیدی استفاده کرد. نماهای فعال در شرایط آب و هوایی همچنین کیفیت هوای. آخرین اما نه مهمترین ، نماهای فعال در شرایط آب و هوایی عملکرد ایمن را تضمین می کنند. پنجره ها در هوای طوفانی به طور خودکار بسته می شوند و بسته شدن زمان پنجره ها از پنجره های باز نشده ناخواسته جلوگیری می کند.

شبکه سازی برای “ساختمان هوشمند”

با شبکه سازی سیستم های منفرد مانند ردیاب های دود ، پنجره های خودکار ، راه حل های دسترسی و غیره ، این سیستم ها به طور مداوم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این ساختمان هوشمند را قادر می سازد تا الگوهای رفتاری کاربران ساختمان را بیاموزد و نسبت به آنها واکنش هوشمندانه نشان دهد. امکان دسترسی از راه دور خصوصاً برای مدیران ساختمان مزیت بزرگی دارد.

اتصال به اتوبوس ساختمانی KNX

در فناوری پنجره ، ماژول رابط IQ box KNX امکان تهویه طبیعی و کنترل شده به علاوه ادغام مستقیم درایوهای پنجره های سری windowsdrive GEZE IQ را در سیستم های ساختمانی KNX فراهم می کند. جعبه IQ KNX به هوش درایوهای پنجره دسترسی پیدا می کند و اطلاعاتی مانند عرض باز را به سیستم مدیریت ساختمان گزارش می دهد. سنسورهای اضافی ، به عنوان مثال برای اندازه گیری کیفیت هوا ، باران ، باد و حفاظت از پنجره ، می توان در این راه حل های سیستم تحت KNX ادغام کرد. بنابراین ، می توان پنجره های خودکار را به طور هوشمند کنترل کرد و با سایه ، گرمایش و تهویه مطبوع شبکه شد.

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x