کاربرد درب ‌های اتوماتیک شیشه ‌ای بریک اوت 

()

به زبان ساده، مفید و مختصر درب ‌های اتوماتیک شیشه ‌ای بریک اوت به طور معمول در مکان‌هایی که رفت و آمد زیادی دارند و افراد زیادی در آن‌ها تردد دارند، و یا در موقعیت خروج اضطراری بیشتر استفاده می‌شود. شاید اینگونه درب‌ها را در پاساژها یا مراکز دولتی دیده باشید. این درب‌ها برای ورود و خروج افراد در مواقع وقوع خطر یا شرایط اضطراری از این اماکن کاربرد دارد. از آنجایی‌که درب‌های ورودی اصلی این‌گونه مراکز، عمدتا درب ‌های اتوماتیک شیشه ای هستند، بنابراین برای این منظور باید به گونه‌ای طراحی شوند که در شرایط اضطرار، افراد بتوانند بدون وقفه خارج شوند. این درب‌ها در مواقع اضطراری در چند بخش به صورت دستی و با وارد کردن نیرو، از ریل خارج شده و باز می‌شوند و همانند درب‌های عادی حول لولا قابلیت حرکت دارند. در ادامه بیشتر در مورد این درب‌ها توضیح می‌دهیم.

ضرورت استفاده از درب ‌های اتوماتیک شیشه ‌ای بریک اوت

امروزه درب‌های ورودی بسیاری از ساختمان‌ها و مراکز تجاری و اداری به خاطر دلایلی چون زیبایی، سهولت رفت و آمد و تکریم به ارباب رجوع و … به صورت درب های اتوماتیک کشویی هستند. درب های اتوماتیک ضمن همه‌ی مزایایی که دارند، محدودیت‌های خاص خود را دارند. یکی از همین معدود محدودیت‌ها، عدم امکان استفاده از تمام عرض درب برای رفت و آمد هست که گاهی ضرورت پیدا می‌کند. البته درب‌های اتوماتیک کشویی تلسکوپی برای این منظور تا حد زیادی پاسخگو هستند و با دو برابر بودن تعداد لت‌های متحرک نسبت به ثابت، تقریبا ۶۵ درصد فضا را قابل استفاده می‌کنند؛ با این حال برای برخی مکان‌ها برای ورود و خروج اجسام خیلی بزرگ یا در مراکز پر رفت و آمد، در مواقع اضطرار برای خروج همزمان تعداد زیاد افراد، باید این امکان فراهم شود تا از تمام فضای عرض درب، بتوان استفاده کرد.

بنا به همین دلایل است که اجرا و راه اندازی درب‌ های اتوماتیک شیشه ای بریک اوت، ضرورت می‌یابد. البته این درب‌ها در ظاهر و تجهیزات برقی تفاوتی با درب‌های اتوماتیک کشویی معمولی ندارند؛ فقط با اضافه کردن ملزومات مکانیکی این امکان فراهم شده تا با قرارگیری لت متحرک بر روی لت ثابت، با ضربه بتوان آن‌ها را از ریل خارج کرد و حول محور عمود همانند درب‌های عادی، آن را باز کرد.

 

ویژگی‌ها و مزایای درب‌های‌اتوماتیک بریک اوت

درب اتوماتیک خروج اضطراری یا همان بریک اوت ضمن حرکت کشویی لت‌های متحرک روی ریل، دارای لولا و ملزومات مکانیکی جهت حرکت حول محور لولا دقیقا شبیه درب‌های عادی است. این ویژگی کمک می‌کند تا در مواقع مورد نیاز بتوان لت‌ها را کامل باز کرد و خروج بدون مزاحمت باز و بسته شدن درب، فراهم شود. ضمن اینکه در مواقعی که برای ورود یا خروج وسیله‌ای خاص، به عرض بیشتر از لت‌های متحرک درب نیاز باشد، می‌توان از تمامی عرض ورودی استفاده کرد.

لت‌های وسطی در درب‌های ۴ و ۶ لت و یکی از لت‌ها در مدل‌های ۲ لت درب‌های اتوماتیک بریک اوت، همانند درب های اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ عادی، به‌صورت اتوماتیک و کشویی باز و بسته می‌شوند؛ اما تفاوت این نوع درب‌ها با مدل‌های عادی این است که برای لت‌ها لولا و قابلیت باز شدن حول محور عمودی، فراهم شده است. به طور کلی تمامی لت‌های این نوع درب‌ها در مواقع لزوم، قابل باز شدن هستند.

 

درب خروج اظطراری

موارد استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای بریک اوت

درب های اتوماتیک شیشه ای بریک اوت از لحاظ کاربردی بسیار کارآمد است و هم اینکه در مواقع عادی این درب‌ها همانند درب های اتوماتیک شیشه ای معمولی کاربرد دارند و صرفا در مواقع لزوم مورد استفاده خاص خود قرار می‌گیرند. با این حساب، با یک مرتبه هزینه، می‌توان از قابلیت دومنظوره‌ی این نوع درب‌ها بهره برد. البته یک نکته وجود دارد که شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید. که گاها برخی افراد درب های بریک اوت را در اصطلاح لغوی و یا ماهیت کلی، با درب های امنیتی به اشتباه یکی می دانند. اما لازم به ذکر است که به طور کل، چه در کاربری و چه پروسه تولید و چه اصطلاح تخصصی و بازاری، این دو کاملا با یکدیگر فرق داشته و نقشی متفاوت در سازه ها ایفا میکنند. این درب‌ها (بریک اوت ) برای مکان های عمومی با تراکم انسانی بالا بسیار لازم است چون که در مواقع ضروری افراد برای بیرون رفتن سریع از آن مکان به این درب‌ها نیاز دارند. چون که در مواقع ضروری سریع عمل می‌کنند و می‌توان هم از درب‌های وسط که الکترومکانیکی هستند و هم از درب‌های کناری که دستی هستند، استفاده کرد.

این درب‌ها برای ورزشگاه باشگاه اماکن تجاری، پاساژها، بانک‌ها، دادگاه‌،ها بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی و خیلی از کاربرد دارند. حتی برای مواردی چون نمایشگاه‌های ماشین که برای ورود و خروج ماشین‌ها به فضای کافی نیاز است، این درب‌ها می‌توانند ضمن داشتن ظاهری زیبا، همانند درب‌های لولایی کامل باز شوند و امکان رفت و آمد ماشین‌ها را فراهم کنند.

از آنجایی که این درب ها الکترومکانیکی هستند و دارای بردها و سنسورهای مهمی هستند باید از آنها هر چند وقت یک بار چکاب کامل گرفته شود تا در مواقع ضروری به خوبی عمل کنند. در صورت خرابی سنسورهای این درب‌ها کارکردشان مختل شده و می‌توانند آسیب جدی ببینند و هزینه‌ی زیادی را تحمیل کنند.

 

نصب و راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای بریک اوت

کارکرد صحیح، دوام و حتی زیبایی درب‌ها وابسته به کیفیت متریال و تجربه فرد یا شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات دارد. یک درب اتوماتیک شیشه ای یا کرکره های اتوماتیک برقی، مجموعه‌ای از قطعات و تجهیزات برقی و مکانیکی هستند که در درجه‌ی اول باید کیفیت مناسبی داشته باشند و در درجه‌ی بعدی به درستی مونتاژ شوند و هماهنگی لازم را داشته باشند. این کار نیازمند تخصص و تجربه‌ی بالا است. این موضوع در درب‌های اتوماتیک بریک اوت که از ملزومات مکانیکی و قطعات اضافه‌تر نسبت به درب ‌های اتوماتیک شیشه ای معمولی، بهره می‌برند، اهمیت بیشتری دارد. ما در آکام با بیش از ۲۰ سال تجربه‌ی تخصصی در زمینه‌ی کرکره های اتوماتیک برقی و انواع درب‌های اتوماتیک اسلایدینگ، با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات و قطعات، آماده‌ی اجرای پروژه‌های مدنظر شما با قیمت مناسب است.

درب ‌های اتوماتیک شیشه ‌ای

جمع بندی

درب‌های اتوماتیک بریک اوت با داشتن امکان باز شدن لت‌های ثابت به‌صورت لولایی و درب‌های عادی در مواقع مورد نیاز، ضمن کاربرد ذاتیشان یعنی خروج اضطراری، می‌توانند نگرانی خیلی از افراد بابت ورود اجسام حجیم به داخل محوطه را برطرف کنند. نصب این نوع درب‌ها در محیط‌های پر رفت و آمد و شلوغ، تقریبا ضروری است. اگر شما هم احساس می‌کنید که گاهی اوقات برای ورود و خروج وسایل خاص، فضای کافی با باز شدن لت‌های متحرک درب های اتوماتیک کشویی در اختیار ندارید، حتما توصیه می‌کنیم در ابتدای کار به فکر نصب درب‌های خروج اضطراری باشید تا از هزینه‌ی مجدد، جلوگیری کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب ‌های اتوماتیک شیشه ‌ای بریک اوت
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x