درب دودبند شیشه ای 

()

درب دودبند شیشه ای در کنار زیبایی آپارتمان ها و ساختمان ها، باعث امنیت ساختمان میشود. مخصوصا در آپارتمان ها و برج های چند طبقه که به نوعی به یکدیگر متصل هستند و حریق در یکی از واحد ها، می‌تواند باعث سرایت آن به تمامی فضاهای ساختمانی شوند. به همین دلیل برای حفظ امنیت آپارتمان ها باید از محصولی به نام درب های دودبند شیشه ای استفاده کرد که این مشکل را برطرف می‌کنند. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با درب های دودبند شیشه ای، انواع و مزیت های آنها این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

جنس درب دودبند شیشه ای از چیست؟

این دودبند های شیشه ای از شیشه سکوریت تولید می‌شوند که یک شیشه مقاوم در برابر شکستن و حرارت می‌باشد. شیشه سکوریت دودبند از انتقال آتش و نفوذ حرارت و شعله های آتش به سایر مناطق ساختمان جلوگیری کرده و باعث بالا رفتن ضریب امنیتی ساختمان می‌شود.

درب دودبند شیشه ای آکام
درب دودبند شیشه ای آکام

جدید ترین طرح های این مدل از شیشه ها

از درب دودبند شیشه ای آکام، هم در بخش پنجره آپارتمان و هم درب های اتوماتیک شیشه ای می‌توان استفاده کرد. درب های شیشه ای را می‌توان در انواع مدل های اتوماتیک، کشویی، لولایی و اسپایدری به کار برد. رنگ و طرح شیشه های دودبند به دلیل جنس آنها که از شیشه سکوریت می‌باشد، در هر رنگ و طرحی قابل اجرا بوده و بنا به سلیقه مشتری می‌توان انواع مختلف و سفارشی آن را تولید کرد.

یراق آلات درب دودبند شیشه ای

یراق آلات این مدل از درب ها مانند یراق آلات مخصوص شیشه های سکوریت می‌باشد. هرچند یک تفاوت وجود دارد و باید آنها را از جنس های مقاوم تری انتخاب نمود، تا در صورت حریق یا آتش سوزی مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

مزایا استفاده از درب دودبند شیشه ای برای ساختمان ها

شاید یکی از دلایل مهم استفاده فروان از این محصولات نصب سریع و آسان آنها باشد، این آسانی نصب در کنار زیبایی که برای محیط ساختمان شما فراهم می‌کند، یک محصول فوق العاده را ایجاد می‌کند. از ویژگی های دیگر درب های دودبند شیشه ای، قابلیت سفارش آنها در اندازه های گوناگون و سفارشی مشتریان می‌باشد. این مسئله بدین معناست که این محصولات طرح های مختلفی داشته و هر فردی با هر سلیقه ای می‌تواند محصول مورد نظر خود را خریداری کند.

این محصول با عبور دادن نور از خود باعث می‌شود که مصرف انرژی و برق نیز در ساختمان شما کمتر شده و در هزینه های شما صرفه جویی شود. در نهایت مهم ترین علت استفاده از این محصول همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، جلوگیری از پخش شدن آتش و مقاومت بالای آن نسبت به حرارت و شعله های آتش می‌باشد که امنیت ساختمان شما را تضمین خواهد کرد.

مزایا استفاده از درب دودبند شیشه ای
مزایا استفاده از درب دودبند شیشه ای

کاربرد های شیشه دودبند

  • ایجاد یک لایه امنیتی برای حفاظت از هر طبقه
  • جلوگیری از ورود گرد و خاک به محیط داخلی
  • عایق صوتی و حرارتی
  • ایجاد حریم خصوصی برای هر طبقه
  • عبور نور طبیعی به محیط داخلی
  • جلوگیری از انتقال آتش سوزی به طبقات دیگر

تمام دلایل گفته شده، دلیلی موجه برای محبوبیت این محصول و استفاده فراوان آن در ساختمان سازی می‌باشد. این شیشه ها از محکم ترین شیشه های موجود در بازار بوده و فقط شیشه های لمینت یا ضد سرقت است که مقاومت بالاتری از خود نسبت به شیشه های سکوریت مورد استفاده در درب های دودبند شیشه ای نشان می‌دهند.

ضوابط درب دودبند شیشه ای

قبل از نصب درب های دودبند شیشه ای باید مورد تایید آتش نشانی و ناظر پروژه قرار بگیرند. علاوه بر این قوانینی در مورد استفاده از این محصولات در ساختمان سازی وجود دارد که به شرح ذیل می‌باشد:

  • این درب ها برای ساختمان هایی با حداقل ۴ طبقه (با احتساب پیلوت) و دارای ارتفاع حداقل ۱۵ متر و بیشتر قابل نصب می باشد.
  • این درب ها تنها به صورت لولایی به تولید می‌رسند
  • شیشه و یراق آلاتی که در این درب ها استفاده می شود باید در برابر آتش سوزی و حرارت بالا مقاوم باشند
  • این درب ها باید در عرض ۸۰ سانتی متر ساخته شود بجز زمانی که فضای موجود دارای مساحت ۵/۶ متر یا کمتر باشد مگر اینکه محل تردد معلولین و افراد کم توان باشد که در این صورت می توان درب ها را با عرض ۶۰ سانتی متر ساخت
  • معمولا درب های دودبند به صورت تک لنگه باز و بسته می شود اما در صورتی که به صورت دو لنگه بازشو باشد نباید بیشتر از ۱۲۰ سانتیمتر باشند ( عرض مفید هر لنگه ۸۰ سانتیمتر باشد)
  • درب های دودبند شیشه ای باید به درستی تراز شود یعنی سطح داخلی و بیرونی در یک سطح باشد.
  • این درب ها باید به راحتی و بدون اعمال کمترین فشار باز شود. استفاده از قفل و کلون و کشو برای اجرای این نوع درب ها توصیه نمی شود در صورت استفاده از نوع آسان شو آن استفاده شود
  • در صورتی که از قفل استفاده می شود باید کلید در دسترس و در اختیار همه ساکنین ساختمان باشد و گرنه این امر ممکن نمی‌‌باشد
ضوابط درب دودبند شیشه ای
ضوابط درب دودبند شیشه ای

قیمت درب دودبند شیشه ای چقدر است؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، دودبند های شیشه ای دارای کاربرد های فراوانی می‌باشند و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همین دلیل به صورت دقیق نمی‌توان قیمت نهایی آن را مشخص کرد. قیمت نهایی این محصولات به عواملی همچون ابعاد، اندازه و کیفیت شیشه به کار رفته در آنها بستگی دارد. شما باید با توجه به نیاز ها و فضای سازه خود بهترین و مناسب ترین محصول را انتخاب کنید، پس حتمی قبل از خرید نکات بالا را مد نظر داشته باشید.

جمع بندی…

امروزه درب دودبند شیشه ای جزو الزامات ساختمان هایی با ۵ طبقه به بالا می‌باشد و باید طبق اصول و ضوابط آتش نشانی نصب و اجرا شوند. شیشه دودبند امنیت ساختمان و کارکنان آن را تضمین می‌کند و به هنگام آتش سوزی می‌تواند از ضرر های مالی و جانی بسیار زیادی جلوگیری کند. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره انواع درب های دودبند شیشه ای و محصولات دیگر شما می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب دودبند شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x