درب شیشه ای اسپایدری 

()

احتمال می‌رود کمتر کسی فکر این را کرده باشد که درب های چوبی و آهنی از رده مصرف خارج شوند و به جای آن درب های شیشه ای جایگزین آنها شوند. در حال حاضر همه جا از این درب‌ها دیده می‌شود، در ورودی اداره‌ها، درب های شیشه ای مغازه، رستوران‌ها، بانک‌ها و … همه این‌ها جنس شیشه را ترجیح داده‌اند. هر چند که این درب ‌ها از مقاومت کمتری نسبت به درب ‌های آهنی برخوردار می‌باشند اما از وزن کمتر و زیبایی نسبی بیشتری برخوردارند. این درب‌ها با تنوع بسیارشان دست طراحان و خریداران را در انتخاب باز گذاشته‌اند که سبب محبوبیت فراوان این محصولات می‌شود. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با انواع درب شیشه ای اسپایدری و مزایا استفاده از آن این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

اگر در حال طراحی خانه خود یا محیط کارتان تان باشید درب‌ها در ایجاد فضایی جدید و زیبا نقش تاثیرگذاری خواهند داشت. درب‌ ها به صورت کلی به دو دسته اصلی داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. درب های شیشه ‌ای اسپایدری از ظاهر خارجی کاملاً شفاف و بدون فریم و قاب برخوردار می‌باشند. این محصولات با استفاده از واحدهای شیشه یکپارچه که عایق آن با استفاده از چند لایه، بدون سوراخ شدن سطح خارجی ساختمان نصب می‌شوند باعث زیبایی بیشتر نمای ساختمان های شما می‌شوند. تمام شیشه‌های این نوع درب ها کاملاً معتدل و ثبات‌یافته در رنگ هستند و با برخورداری از ایمنی بالا (شیشه سکوریت) قابل اطمینان‌ اند. شیشه اسپایدری با S K Glazing Pvt. Ltd. مفهوم طراحی را برای درب داخلی و خارجی با حداکثر شفافیت ممکنه ارائه می‌دهد. قابلیت چیدمان و طراحی برای پارتیشن‌ بندی، متناسب با هر دیزاین و معماری داخلی با این نوع درب‌ها، سبب شده که به یکی از رایج ترین و محبوب ترین محصولات در زمینه ساختمان سازی محسوب شوند.

درب شیشه ای اسپایدری
درب شیشه ای اسپایدری

استحکام درب ‌های شیشه‌ ای اسپایدری

کیفیت بالا و نوع مواد اولیه این محصولات سبب شده که ویژگی هایی همچون، مقاومت بالا در برابر زلزله، خطرات و ضربات احتمالی از خود نشان دهند، چرا که اتصالات محکم آن از ظرافت نگهداری شیشه‌ها در کنار هم، به طرز بی نظیری بهره می‌برد.

جنس اتصالات درب شیشه‌ ای اسپایدری

استفاده از این گونه شیشه‌ ها که بدون فریم و قاب و با وسعت زیاد در کنار هم قرار می‌گیرند، طرفداران بی‌شماری در ایران و جهان دارد و دلیل آن چیزی جز طراحی مدرن ساختمان ها و هم خوانی این محصولات با این سبک ساختمان سازی نمی‌باشد. با گذر زمان و پیشرفت صنعت ساخت و ساز، درب های شیشه ای اسپایدری به صورت گسترده مطرح شدند. این درب‌ها تنها با استفاده از چند اتصال وبدون نیاز به هیچ فریم و قابی، شیشه‌ها را در کنار هم قرار داده و سازه شما را تشکیل می‌دهند. همچنین نمای بیرون را بدون هیچ مانعی؛ بدون استفاده از فریم و قاب می‌توان مشاهده کرد و کمبود نور داخلی را نیز با استفاده از این محصول برطرف کرد.

مزایای درب شیشه ‌ای اسپایدری

درب شیشه‌ ای اسپایدری به راحتی قابل شستشو است. همچنین از عایق بسیار مناسب برای حفاظت و دما و شیشه‌های رنگی متنوع در زیبایی برخوردار است. برخورداری از مدل‌های قابل انعطاف با شفافیت و کیفیت بالا. درب شیشه‌ای اسپایدری مانند محافظ دیواری که با وجود ظاهری زیبا جداکننده محیط داخل از خارج است، عمل می‌کند. همچنین برای ساخت از یراق آلات اسپایدری استفاده می‌شود.

در درب شیشه‌ ای اسپایدری شفافیت نمای ساختمان بیشتر شده و می‌توان از انواع شیشه ‌های رنگی جدید برای جذابیت بیشتر ساختمان استفاده کرد. در نمای ظاهری ساختمان یراق‌ آلات اسپایدری بقدری سنجیده طراحی می‌شوند که زیبایی آن را تضمین می‌کنند. همچنین ظرافت نگهدارنده‌ های شیشه در صورت وقوع اتفاقاتی چون زلزله دارای مقاومت بسیار بالایی است.

شیشه اسپایدر

اتصالات این شیشه ها از فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار باشند. شیشه اسپایدر بدون هیچ فریمی در نمای ساختمان به کار برده می‌شود، که یکی از مزایای مهم آن به شمار می‌آید. ضخامت پانل شیشه ‌ای شیشه اسپایدر، معمولاً ۱۰-۱۲ میلی‌متر می‌باشد.

معماران و برج ‌سازان بزرگ در طراحی و ساخت سازه های خود از این محصول برای شکیل و زیبا بودن بنا استفاده می‌کنند. جنس شیشه درب شیشه ای اسپایدری علاوه بر نشکن ‌بودن در برابر طوفان و ضربات دیگر نیز مقاوم است و البته شیشه اسپایدر دارای عایق حرارتی و صوتی نیز می‌باشد. جذابیت بصری شیشه اسپایدرموجب شده تا در سازه هایی همچون وزارتخانه ‌ها، هتل ‌ها، فرودگاه‌ ها و ساختمان ‌های اداری مورد استفاده قرار گیرند. برای اتصال پانل‌های شیشه ‌ای در این درب ‌ها اتصالات اسپایدری فولاد ضد زنگ بکار رفته که به مقاومت این محصول می‌افزاید. پانل ‌ها به ‌صورت تک جداره یا دو جداره و با عایق حرارتی ساخته می‌شوند و همچنین توسط اتصالات فولاد ضد زنگ در چهار، شش یا چند نقطه به یکدیگر متصل می‌شوند. نصب پانل‌ها به دو صورت ثابت و کشویی می‌باشد تا اگر نیاز به باز کردن آنها بود این امر ممکن باشد. درب شیشه ‌ای اسپایدری علاوه بر مقاومت در برابر باد و عناصر دیگر، عایق حرارتی و صوتی بوده و در برابر آتش نیز مقاوم می‌باشند.

اسپایدر چیست؟

یکی از معمولی ‌ترین و بهترین نوع شیشه‌های بدون فریم، شیشه اسپایدر است که عموما در ساخت درب شیشه ‌ای اسپایدری مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی این شیشه ها مدرن بوده و در آن شیشه به وسیلهٔ اتصالات نقطه ‌ای به سازه وصل می‌شود. درب شیشه‌ای اسپایدری در ساختمان ‌های تجاری و ساختمان‌ های بلند اداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ظاهری خاص و مدرن در این سازه های ایجاد کنند.

اسپایدر چیست؟
اسپایدر چیست؟

علت نامگذاری این شیشه ها

اسپایدر (Spider) به معنای عنکبوت است و به خاطر ساختار عنکبوت شکل این شیشه با این نام شناخته می‌شوند. شیشه اسپایدر به ‌صورت شبکه‌ ای، موزاییکی بر محور‌ها و یراق‌ها نصب می‌گردد اما عده ‌ای بخاطر فرم و شکل یراق اتصال ‌دهنده که شبیه پا‌ها و بدن عنکبوت است را دلیل این نامگذاری می‌دانند.

سازه اسپایدر

درب شیشه‌ ای اسپایدری با سازه‌ های پیشرفته‌ و محکم در برابر زلزله نیز مقاوم‌اند. دلیل مقاومت سازه درب شیشه ‌ای اسپایدری این می‌باشد که غیر از ستون اصلی ساختمان بر روی پایه‌ هایی محکم قرار گرفته‌اند. درب شیشه ‌ای اسپایدری در حین مواجهه یک تعلیق هیجانی برای بیننده ایجاد می‌کند و در واقع ماندگاری ساختمان در ذهن را افزایش می‌دهد.

نصب درب شیشه‌ ای اسپایدری

می‌توان گفت یکی از پیچیده ‌ترین کارهای نصب در ساختمان و سازه‌ها؛ نصب و اجرای این محصول است. اجرای دقیق شیشه‌ ها باید با محاسبه های دقیق همراه باشد زیرا اختلاف در محاسبه های میلی ‌متری به دلیل ساختار منحصر بفرد آن به کیفیت کار صدمه وارد خواهد کرد. شما باید در مرحله اندازه ‌گیری قبل از شروع، دقت خاصی به خرج بدهید زیرا نقش به سزایی در بهتر شدن کیفیت کار دارد. امکان خطا در نصب اسن محصولات، به پروژه آسیب جدی می‌زند. نصب درب شیشه ای اسپایدری در سبک مدرن امروزی استفاده فراوانی داشته و ضمن جلوه زیبایی ساختمان، نور طبیعی را در ورودی‌ها ساطع می‌کند.

نصب درب شیشه ای اسپایدری
نصب درب شیشه ای اسپایدری

ابعاد درب شیشه‌ ای اسپایدری

ابعاد شیشه این درب‌ها کاملا متفاوت با درب های شیشه ای دیگر می‌باشد. هرچه ابعاد شیشه این درب‌ها بزرگتر باشد؛ به زیبایی کار افزوده می‌شود. ابعاد شیشه ای اسپایدری با توجه فضا نیز قابل تغییر است و شما می‌توانید به صورت سفارشی این محصولات را خریداری کنید.

در اینجا انواع درب های شیشه ای اسپایدری را برایتان آورده ایم:

  • درب شیشه ای کشویی
  • درب شیشه ای ریلی
  • درب شیشه ای لولایی
  • درب شیشه ای توکار
  • درب شیشه ای اتوماتیک

خرید درب شیشه‌ ای اسپایدری

برای خرید این محصولات شما باید در ابتدا اندازه محیط و فضای در دسترس خود را به خوبی اندازه گیری کنید، چرا که بسته به فضا، شما نیاز به اندازه های مختلفی از این محصولات دارید. پارامترهای مختلفی در قیمت نهایی این محصولات تاثیر دارند اما به صورت کلی می‌توان به زون درب شیشه ای اسپایدری، هزینه جا به جایی و نصب آن اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که برای نصب این شیشه و درب ها به فردی متخصص نیاز بوده و کوچک ترین اشتباه کارایی این محصول را کاهش خواهد داد. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره انواع درب شیشه ای اسپایدری و محصولات دیگر، شما می‌توانید با تیم کارشناسی صنعتی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب شیشه ای اسپایدری
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x