درب اتوماتیک اسلایدینگ (کشویی) 

()

انواع خاصی از درب های خودکار می‌باشند و با توجه به واژه ی کشویی که به آن ها اطلاق می شود،مشخص است به حالت کشویی قابل باز و یا بسته شدن هستند. این نوع از درب در عین طراحی ابتدایی ای که دارد، موارد مصرف زیادی هم دارد .

به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند دولنگه و چهارلنگه که هر یک دارای کاربرد مخصوص به خود است.

درب های کشویی تک لنگه:

درب های کشویی تک لنگه , تنها دارای یک درب متحرک است که به صورت اسلایدی باز و بسته خواهد شد .این نوع درب ,برای جاهایی که محدودیت فضا دارند مناسب می باشد . درب تک لنگه برای فعالیت از موتور قدرتمند گیربکسی و چرخ دنده ها استفاده میکند.

درب های کشویی دو لنگه :

درب های کشویی دو لنگه , متشکل از دو درب متحرک کشویی میباشند, این درب ها وزن و اندازه بیشتری نسبت به درب های تک لنگه دارند , به همین علت , اکثر در مکان های وسیع تر مانند کارخانه جات و سوله ها مورد استفاده قرار میگیرد . درب های دو لنگه اغلب از دو موتور گیربکسی برای کار استفاده میکنند .

در نگاهی کلی باید بیان کنیم که هر محیط کوچک و بزرگی می تواند مرکز هدف استفاده از این درب ها قرار بگیرد . برای نمونه از نوع دو لنگه درب های اسلایدینگ در محل هایی می توان استفاده نمود که فضای محل کوچکتر از حد معمول است این در حالی است که در مقابل از درب های چهار لنگه اتفاقاً در محل‌هایی استفاده می کنند که روزانه آمد و شد افراد به آن محل ها بیشتر از حد معمول است و به عبارتی در مکان های شلوغ تر قابل استفاده هستند. برای مثال نمی‌توان از درب دو لنگه در مکان هایی نظیر فروشگاه‌های کوچک استفاده نمود و به همین ترتیب از درب چهار لنگه مانند درب اتوماتیک آکاردئونی در محیط هایی چون اداره‌ها ، فروشگاه های زنجیره ای و از این قبیل موارد استفاده کرد.

کاربرد های درب اتوماتیک کشویی:

در واقع این درب ها به علت طراحی ساده و زیبای آن موارد مصرف بیشماری را دارند و بسته به نوعشان در محل های مختلفی به کار گرفته می‌شوند اگر بخواهیم مراکز هدف این درب ها را برشماریم به طور کلی می‌توانیم این درب ها را در محل هایی چون مراکز کوچک و بزرگ شامل انواع شرکت ها، فروشگاه های کوچک و بزرگ ، هتل ها و حتی در برخی خانه های مدرن امروزی مشاهده نمایید. طبیعی است که به خاطر متنوع بودن مراکز استفاده از آن این نوع از درب ها، مورد پسند عموم افراد قرار می گیرند

یکی از مهم تزین مزیت های این درب ها فراهم نمودن یک امنیت تضمین شده برای خریداران محترم است و وجود این ویژگی به دلیل آن است که به صورت برقی عمل می‌نمایند . در تکنولوژی قدیمی تر همان طور که می دانید از درب هایی استفاده می شد که دارای یک قفل و یک کلید بودند.

تفاوت درب های کشویی و سنتی:

شما می توانید با جایگزین نمودن انواع درب اتوماتیک به جای درب های سنتی پیشین راحت کار کرد و نیز امن بودن محل خود را تضمین نمایید و با خیالی آسوده با قفل و کلید های درب های قدیمی خداحافظی کنید. اگر بخواهیم یکی دیگر از ویژگی های مهم این درب ها را بر شمریم ، ویژگی استفاده از محیطی حداقلی و اندک فضا  و این ویژگی به سبب این است که نوع طراحی این درب ها به خودی خود نیازمند فضایی اندک است مانند پنجره دوجداره که فضایی نمیگیرد.

پس دیگر مشتری قبل از خرید دغدغه ای از باب متراژ فضای مورد نظر خود ندارد. با توجه به این ویژگی شما می توانید در مکان هایی مانند برخی از مغازه های کوچک نیز از درب کشویی اتوماتیک استفاده کنید
چرا که همانطور که گفتیم به دلیل میزان پهنای پایه های به کار رفته در درب ، می‌توانند در فضاهای کوچک هم نصب شوند بی آنکه نگران چیزی باشید. از قابلیت مهم دیگر این درب ها،این است که این درب ها در برابر ضربه و انواع آب و هوای گرم و یا سرد مقاوم هستند. به کار رفتن مواد درجه یک و مرغوبیت مواد به کار رفته در درب های اتوماتیک اسلایدینگ باعث مقاومت بالای این درب ها می شود.

akam

 

سنسور های درب اتوماتیک کشویی:

درب ها از طریق استفاده از سنسورهای مختلف قادر به تشخیص افراد هستند. انواع مختلف سنسورها وجود دارند که می توانند در ساختار درب ها مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر درب ها از سنسور تشخیص حرکت یا سنسور نوری استفاده می کنند تا مکانیزم های بسته شدن یا باز شدن را فعال کنند. سنسورها را در دو طرف درب اتوماتیک اسلایدینگ برای ردیابی نصب می کنند. سنسورهای درب اتوماتیک در محیط های صنعتی و تجاری برای دسترسی آسان به ساختمان، مخصوصا برای افراد معلول استفاده می شود. این کار باعث می شود ورود به ساختمان ایمن تر و کارآمد تر باشد.

یک نوع حسگرها، سنسور فشار است که به عنوان سنجش وزن عمل می کند. اگر وزن بیش از حد وزن تنظیم شده باشد، درب باز می شود. سنسور فشار نیز می تواند به عنوان سنسور ثانویه مورد استفاده قرار گیرد. اگر سنسور اولیه شکست خورد، حسگر فشار فعال خواهد شد.انواع دیگر سنسورها، حسگر مادون قرمز و حسگر امواج فراصوتی هستند.

نحوه کار درب های اتوماتیک کشویی:

درب اتوماتیک اسلایدینگ دارای سنسورها یا حسگر های تشخیص هستند. هنگامی که عابر پیاده، روی پادری می رود، یا فردی در دید سنسور قرار می گیرد، سنسورها با تشخیص وزن و یا تشخیص حرکت، یک سیگنال را به درب های اتوماتیک ارسال می کنند و به آنها فرمان باز شدن می دهد. سپس دوره انتظار سپری شده و درب ها بسته می شوند. انواع دیگر درب اتوماتیک اسلایدینگ با سنسورهای اپتیکی عمل می کنند. درب های کشویی در امتداد شیارهای فلزی، چوبی، و یا وینیلی که در فریم های بالا و پایین درب نصب شده است، حرکت می کنند. برای راحتی حرکت درب های کشویی، غلطک های پلاستیکی در فریم های بالا و پایین جاگذاری می شوند.

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب با بهترین بهره وری در خدمت شما می باشد.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب های اتوماتیک شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x