معرفی بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای + لیست قیمت 

()

امروزه زمانی که شما وارد یک اداره، مرکز خرید، بانک‌، فروشگاه یا … می‌شود مسلما با درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای روبه‌رو می‌شوید. این نوع از درب‌ها دارای قدمتی بیست ساله هستند و جزو پرمصرف‌ترین درب‌های اتوماتیک هستند و عملکرد بسیار ساده‌ای دارند به طوری که زمانی که نزدیک به این درب‌ها می‌شوید خود به خود درب باز می‌شود. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از قطعات متفاوتی از جمله اپراتور، هنگرها، شیشه‌ها، لت‌ها، کنترل باکس یا مادر بورد و… تشکیل شده است در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای بپردازیم بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

موتور درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از اجزای اصلی درب اتوماتیک شیشه‌ای موتور آن است. موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای باعث حرکت هنگرها و درنهایت حرکت درب شیشه‌ای اتوماتیک می‌شود و به این شکل درب باز و بسته می‌شود. موتور در اتوماتیک به وسیله نیروی برق کار می‌کند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به دو روش باز می‌شود یا به صورت اتوماتیک هنگامی که فرد یا شی در مقابل در قرار می‌گیرد به طور خودکار از طریق چشمی یا سنسور تشخیص می‌دهد و در باز می‌شود یا به وسیله یک کنترل توسط شخصی درب باز و بسته می‌شود.

بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای
بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

در  اتوماتیک شیشه‌ای دارای مزایای زیادی است ک در زیر به برخی از این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. یکی از اصلی‌ترین مزایایی که درب اتوماتیک شیشه ای دارد رعایت بهداشت و کاهش انتقال بیماری‌های ویروسی و میکروبی است. همان طور که می‌دانید بسیاری از بیماری‌ها از طریق آلودگی دست‌ها وارد بدن می‌شود اما استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به دلیل این که بدون دخالت دست انسان باز و بسته می‌شود تاثیر بسیار زیادی در کاهش انتقال بیماری دارد.
  2. یکی دیگر از مزایای این درب‌ها جلوگیری از هدر رفت انرژی است. با استفاده از این درب‌ها در انرژی گرمایشی و سرمایشی ساختمان صرفه جویی می‌شود و سبب کاهش هزینه‌های ساختمان می‌شود.
  3. از دیگر مزایای این درب‌ها کاهش ورود گرد و غبار به داخل ساختمان است چرا که این نوع از درب‌ها تنها زمانی باز می‌شوند که فرد یا افرادی در مقابل آن قرار بگیرند.
  4. آسان بودن تردد از دیگر ویژگی‌های مثبت این درب‌ها است به خصوص در مکان‌های شلوغ باعث کاهش ترافیک انسانی می‌شود.
  5. از دیگر ویژگی‌های مثبت درهای اتوماتیک شیشه‌ای می‌توان به کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد.
  6. امنیتاز دیگر مزایای این نوع درب‌ها است زیرا این درب‌ها به قفل الکترومکانیکی مجهز هستند که همین عامل باعث می‌شود امنیت افزایش یابد علاوه بر این این درها از طریق یک کد امنیتی رفت و آمد افراد را از راه دور کنترل می‌کند.

انواع موتور درب اتوماتیک

  • موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای

این نوع درب‌ها از طریق یک چشمی یک دستور به کنترل باکس ارسال می‌کند و بعد از آن مدار فرمان این دستور را آنالیز می‌کند و سپس موتور، فرمان باز شدن در را ارسال می‌کند. موتور نیز با چرخش گیریبکس خود لت‌ها را به طرفین حرکت می‌دهد و بدین ترتیب درب باز می‌شود از معروف‌ترین برندهای موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌توان به موتور دانکر اشاره کرد.

  • موتور درب اتوماتیک ریلی

درهای صنعتی درهایی با وزن زیادی حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم هستند این درب‌ها درون یک ریل به شکل کشویی به سمت چپ یا راست باز می‌شوند از آن جا که وزن این درب‌ها زیاد است از موتورهای قدرتمند و مخصوصی برای باز و بسته شدن در استفاده می‌شود. موتورهای came و nice از معروف‌ترین برندهای موتورهای درب اتوماتیک ریلی هستند.

  • موتور درب اتوماتیک پارکینگی

موتور درهای اتوماتیک پارکینگی بسته به نوع در متفاوت است اما یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین نوع درب اتوماتیک پارکینگی درهای کرکره‌ای می‌باشد که معمولا از دو نوع موتور توبلار و موتور ساید استفاده می‌شود.

معرفی بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای

موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای دانکر یکی از معروف‌ترین برندهای موتور درب اتوماتیک در جهان است. موتور دانکر بیش از نیم قرن است که تولید می‌شود و جزو پرکاربردترین موتورهای درب اتوماتیک شیشه‌ای است. موتور دانکر محصول کشور آلمان است که تمامی آن‌ها دارای یک کد اختصاصی می‌باشد. موتور دانکر شامل یکپکیج از موتور، گیریبکس و انکودر است.  با توجه به اینکه موتور دانکر بسیار پرفروش است متاسفانه نمونه‌های فیک و تقلبی آن نیز وارد بازار شده است که با قیمت پایین‌تر فروخته می‌شود این موتورهای تقلبی دارای کیفیت بسیار پایینی است و به سرعت خراب می‌شود همچنین قابل تعمیر نیز نمی‌باشد.

موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای دانکر
موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای دانکر

تشخیص موتور دانکر اصلی از تقلبی

برای خرید موتور دانکر اصلی بهتر است آن را از نمایندگی‌های معتبر آن خریداری کنید همچنین باید بدانید که شرکت این محصول دارای چهار سایت رسمی در آمریکا، آلمان، چین و صربستان است که شما می‌توانید با مراجعه به این سایت‌ها از اصالت و سالم بودن محصول اطمینان حاصل کنید. به این نکته توجه کنید که قیمت پایین یکی از نشانه‌های تقلبی بودن موتورهای دانکر است.

بررسی مشخصات فنی موتور دانکر

  1. مناسب برای مکان‌های شلوغ و پر تردد
  2. دارای کیفیت بسیار بالا
  3. دارای عمر بلند مدت
  4. دارای امکان تعمیر و سرویس
  5. تشخیص حرکت و توقف به موقع در هنگام ورود و خروج افراد
  6. در ساخت آن از زغال استفاده نشده است.

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای دانکر چقدر است؟

از آنجا که این موتور یک محصول خارجی است قیمت ان با ارز محاسبه می‌شود بنابراین با توجه به بازار نوسانات ارز قیمت آن تغییر می‌کند و نمی‌توان برای آن یک قیمت ثابت در نظر گرفت. البته عوامل متعددی بر قیمت موتور دانکر تاثیرگذار است مثلا هر چه میزان قدرت موتور بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر و گران‌تر است.

آیا تنها داشتن موتور دانکر باعث تضمین کیفیت درب شیشه ای اتوماتیک است؟

خیر، کیفیت درب شیشه‌ای اتوماتیک علاوه بر موتور به کیفیت سایر قطعات مانند اپراتور، سنسور، شیشه و فریم درب اتوماتیک، کنترل باکس و … بستگی دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد درب اتوماتیک شیشه‌ای صحبت کردیم و ویژگی‌ها و مزایا و قطعات این نوع از درب‌های اتوماتیک را به طور کامل بررسی کردیم سپس به معرفی بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای پرداختیم و دانستیم که دانکر یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین موتور در شیشه‌ای اتوماتیک در جهان است. امیدوارم مطالعه این مطلب برای شما مفید باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
معرفی بهترین موتور درب اتوماتیک شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x