درب های اتوماتیک شیشه ای بدون فریم (فریم لس) 

()

امروزه تکنولوژی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، در دکوراسیون مدرن بسیار موردتوجه قرار گرفته است. از این تکنولوژی در اماکن مختلف تجاری، مسکونی و … می‌توان بهره گرفت. این درب‌ها علاوه بر زیبایی، باعث سهولت و راحتی در ورود و خروج نیز می‌شوند.

درواقع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای درب‌هایی هستند که یا قابلیت کنترل از راه دور دارند یا این‌که به‌صورت خودکار یا توسط دکمه‌ای که در کنار در قرار دارد باز و بسته می‌شوند. این درب‌ها باتوجه‌به وجود یا عدم وجود فریم یا چارچوب اطراف شیشه، در ۲ نوع بدون فریم (فریم لس) و فریم دار موجود هستند.

در این مطلب به بررسی انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم یا فریم لس می‌پردازیم.

توضیحی درباره درب های  اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم

همان‌طور که گفته شد، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم، فاقد چارچوب یا فریم در اطراف شیشه هستند. در هنگام ساخت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فریم لس، شیشه‌های سکوریت با یراق‌آلات به‌خصوص به غلتک‌های متحرک قسمت اپراتور درب‌های اتوماتیک نصب می‌شوند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم از قسمت بالا و پایین به جهت جلوگیری از انتقال تکانه سازه اصلی به شیشه‌ها، مهار می‌شوند.

درب های اتوماتیک فریم لس
درب های اتوماتیک فریم لس

 به‌طورکلی در اماکن اداری، تجاری, بالکن‌ها, راه‌های فرار اضطراری، دفاتر، مغازه‌های خرده‌فروشی، هتل‌ها، فروشگاه‌های لوازم‌خانگی، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بیمارستان‌ها، فرودگاه، کلینیک و … مورداستفاده قرار می‌گیرند. این درها با استفاده از چسب پلی‌اورتان یا سیلیکون‌های استرایکر درزگیری می‌شوند.

درواقع این نوع درب‌ها از فناوری جدیدی که دارای ریزپردازنده دیجیتال است، ساخته شده‌اند. باتوجه‌به تغییرات آب‌وهوایی در مناطق مختلف، عملکرد ریزپردازنده در زمینه ترمزگیری یا سرعت و دیگر موارد قابل تنظیم و کنترل خواهد بود.

درصورتی‌که این درها بسته شوند، درب توسط ریزپردازنده  ADI به صورت اتوماتیک باز و بسته خواهد شد. درواقع سلول‌های نوری ایمنی که به‌صورت فتوالکتریک نصب‌شده‌اند، پس از قطع جریان برق عملکرد درب ورودی را از کار می‌اندازند.

شما به‌راحتی می‌توانید این درب‌ها را به‌واسطه واحد کنترل به چندین حالت مختلف برنامه‌ریزی کنید. این برنامه‌ها عبارت‌اند از کنترل وضعیت درب‌ها، ups داخلی و فراهم‌آوردن رابط،  توسط سیستم امنیتی مکان.

ویژگی‌ها و مزایای درب های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم

کارایی منبع تغذیه در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم بالاست. منبع تغذیه در این درب‌ها ولتاژ را تنظیم می‌کند. اضافه ولتاژ و جریان، باعث ایمنی و دوام بالا در عملکرد درب می‌شود.

عملکرد بی‌صدایی دارند. درواقع این نوع درب‌ها عملکرد بی‌صدا، آرام و سریعی دارند چراکه به‌واسطه موتور جریان مستقیم و تسمه هم‌زمان قفسه‌ای t-size پشتیبانی می‌شوند.

جریان موتور در آن‌ها مستقیم است. در این درب‌ها قابلیت موتور با جریان مستقیم باعث کاهش آلودگی صوتی و سروصدا، صرفه‌جویی در انرژی، استهلاک پایین و افزایش سرعت چرخش می‌شود.

هزینه تعمیرات و نگهداری ندارند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم گرچه که قیمت ارزانی ندارند، اما باتوجه‌به آپشن‌ها و قابلیت‌هایی که ذکر شد، هزینه تعمیرات و نگهداری در آن‌ها پایین است، درنتیجه مقرون‌به‌صرفه خواهند بود.

به‌طورکلی می‌توان گفت سیستم درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم ایمن هستند و در عین طراحی و شکل ظاهری ساده‌ای که دارند، بسیار شیک، زیبا و مدرن به نظر می‌رسند. این درب‌ها تأثیر بسزایی در زیبایی طراحی داخلی دارند.

اپراتور ساده و راحتی دارند و نیازی به باز و بسته کردن درب با دست و یا وجود دربان در محل نخواهد بود.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم اسلایدینگ (کشویی)

در انواع درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک بدون فریم، نمونه‌هایی که به‌صورت کشویی باز و بسته می‌شوند را درب‌های اسلایدی یا کشویی می‌نامند. این درب‌ها در ۲ نوع ۴ لنگه و دولنگه موجود هستند. به‌طورکلی درب‌های دولنگه به جهت فضاهای محدود و کوچک و درب‌های چهارلنگه به‌منظور فضاهای بزرگ‌تر و پرتردد استفاده می‌شود.

درب های اتوماتیک بدون فریم
درب های اتوماتیک بدون فریم

مزایای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم اسلایدینگ

در این نوع درب‌ها، نمونه‌های اسلایدی، طراحی زیبا، شیک و منحصربه‌فردی دارند،

دارای درایور پرقدرت، به جهت حرکت و جابه‌جایی درب‌های سنگین هستند.

برای فضاهای کوچک مناسب هستند.

از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه بوده و نسبت به درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ارزان‌تر هستند.

به‌عنوان ۱ عایق انرژی عمل می‌کنند و مانع اتلاف گرما و سرما به محیط خارجی می‌شوند.

استانداردهای ایمنی در آن‌ها رعایت شده است.

با استفاده از انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم اسلایدی، انتقال آلودگی‌های محیطی بسیار کاهش می‌یابد.

این درب‌ها با مکانیزم سرعت بالا در باز شدن، باعث افزایش امنیت و امکان استفاده آسان در شرایط اضطراری می‌شوند.

این درب‌ها در اندازه‌های گوناگون بر روی ۱ ریل ساخته می‌شوند. ۲ سنسور پشتیبانی و فعال‌سازی به جهت ایمنی در درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک اسلایدی استفاده شده است.

مشکلاتی که گاهی در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم بروز می‌کنند

گاهی ممکن است درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دچار مشکلات و ایراداتی بشوند. مهم‌ترین و رایج‌ترین ایرادات این درب‌ها عبارت‌اند از:

کار نکردن یا خراب‌شدن چشمی. در این مورد در صورت خرابی چشمی فرمان باز و بسته‌شدن درب موتور داده نمی‌شود.

گاهی ممکن است ریموت نیز خراب‌شده و از کار بیفتد.

خرابی سنسورها نیز ۱ مشکل رایج در انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ ای بدون فریم است که در این صورت سنسور به دلیل حساس شدن با هر حرکت کوچک، بدون دلیل باز و بسته خواهد شد که خود باعث بروز مشکل در سایر قطعات می‌شود.

گاهی نیز امکان دارد هنگر دچار مشکل شود.

تنظیمات و رفع مشکل درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم

در صورت بروز هرگونه مشکل در این درب‌ها نیاز است تا با کارشناس متخصص ارتباط بگیرید. کارشناس به جهت رفع مشکل در ابتدا برق و منبع تغذیه درب‌ها را چک می‌کند. به طور معمول مشکلات و ایرادات مربوط به موتور، چشمی یا سنسور درب‌ها به منبع تغذیه ربط دارد گاهی ممکن است به دلیل خارج‌شدن سیم از مدار و قطع شدن آن مشکل بروز کند. این مشکل در اثر نصب اولیه نادرست به وجود می‌آید. اگر به هر دلیلی مشکل از منبع تغذیه نباشد نیاز است تا قطعات آسیب‌دیده درب‌ها عوض شوند.

در صورت قطعی برق و عدم دسترسی به تنظیمات درب‌های اتوماتیک، درصورتی‌که بخواهید آن را با دست باز کنید، نیاز است کلید اصلی ویژه در حالت off باشد. به جهت باز کردن درب، دستگیره داخلی یا خارجی را کشیده تا قفل الکترومکانیکال سیستم آزاد گشته و درب ها به آسانی گشوده شود.

در این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ویژگی‌ها و مزایای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم یا فریم لس و … در اختیار شما قرار گرفت.

سایت آکام صنعت، ارائه‌دهنده خدمات در زمینه فروش انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در ۲ نوع بدون فریم و فریم دار است. شما می‌توانید به جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، از سایت آکام صنعت دیدن فرمایید.


منبع :dormakaba

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x