بررسی جک های اتوماتیک درب های پارکینگی 

()

در عصر امروز همه ما به دنبال راهی هستیم تا کار های خود را به بهترین، سریع ترین و آسان ترین شکل انجام دهیم و برای این موضوع نیز از تکنولوژی کمک می گیریم. اتوماسیون و ماشینی شدن در تمام ابعاد زندگی ما به چشم می خورد و یکی از این موارد؛ استفاده از جک درب پارکینگ است.

مدت ها قبل، افراد اگر می خواستند درب پارکینگ خود را باز کنند باید از خودرو شخصی خود پیاده می شدند و در مواجهه با سرما زمستان یا گرما تابستان قرار می گرفتند تا بتوانند درب پارکینگ خود را باز کنند. از حدود ۲۰ سال پیش جک درب پارکینگ اتوماتیک به بازار آمد و کم کم تقاضا برای خرید آن افزایش یافت.

"<yoastmark

این جک ها در ابتدا صرفا وارداتی بودند، اما با افزایش تقاضا؛ شرکت های ایرانی دانش بنیان متوجه بازار خوب جک درب پارکینگ شدند و  وارد عرصه تولید این محصولات شدند. اکنون با گذشت ۲۰ سال محصولات تولید داخلی کیفیتی نسبتا خوب را ارائه می دهند و هر شخص متناسب با نیاز و بودجه خود می تواند جک درب پارکینگ داخلی یا خارجی را برای خرید انتخاب کند.

بدیهی است برای خرید انواع خارجی نیاز به پرداخت هزینه بیش تری است. امروزه کم تر خانه ای را می توانید مشاهده کنید که از جک درب پارکینگ استفاده نمی کند و هنوز به شکل سنتی اقدام به باز و بسته کردن درب های پارکینگ کنند.

چه عواملی را برای خرید جک درب پارکینگ باید مورد توجه قرار دهیم؟

هر شخص در هنگام خرید یک محصول برای ساختمان خود تلاش می کند تا با کم ترین هزینه، با کیفیت ترین جنس را خریداری کند و قیمت پایین و کیفیت بالا همواره دو آیتمی هستند که نمی توان از اهمیت آن ها چشم پوشی کرد.

این قضیه برای خرید جک درب پارکینگ نیز صادق استف اما چه عواملی نشان دهنده کیفیت جک درب پارکینگ و مناسب بودن آن هستند. در ادامه این عوامل را بر می شماریم تا متوجه شویم بهترین جک اتومایتک درب پارکینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

"<yoastmark

از این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– متناسب بودن جک با ویژگی های ساختمانی بنا و تطابق آن با مکان درب پارکینگ

– توانایی جک جهت میزان کارکرد بالا و تناسب آن با تعداد واحد ساختمانی که جک می خواهد برای دروازه پارکینگ آن مورد استفاده قرار بگیرد.

– به صرفه بودن قیمت جک مورد استفاده

الف) متناسب بودن جک اتومات درب پارکینگ با ویژگی های ساختمانی بنا

اینکه چه جکی مناسب ساختمان شما است؛ نیاز به بررسی درب پارکینگ شما دارد. برای مثال عرض درب پارکینگ در انتخاب جک می تواند موثر باشد. یا اینکه جک به کدام قسمت درب و ساختمان متصل شود؛ می تواند دارای اهمیت باشد.

حتی یکی از مواردی که دارای اهمیت است؛ شرقی، غربی یا شمالی و جنوبی بودن درب پارکینگ است. زیرا سمت جغرافیایی درب می تواند میزان تماس مستقیم جک با باران و رطوبت را تعیین کند. اگر میزان تماس مستقیم با بارش ها زیاد باشد، باید از جک های با کیفیت بالا تر و کاملا مقاوم به باران استفاده کرد.

طول عمر بنا و دروازه نیز می تواند دارای اهمیت باشد. یکی دیگر از مواردی که باید حتما بررسی شود؛ خود درب پارکینگ است. درب های پارکینگ دارای جنس ها و وزن های متفاوتی هستند. وزن یک دروازه می تواند بین ۱۰۰ کیلوگرم تا یک الی دو تن در ساختمان های مجلل متغیر باشد. بدیهی است جک اتوماتی که برای درب ۱۰۰ کیلوگرمی استفاده می شود؛ بسیار متفاوت با جک اتومات دروازه ۲ تنی است.

ب) توانایی جک برای تعداد عمل بالا در روز

هنگام خرید جک درب پارکینگ؛ این قضیه دارای اهمیت است که این جک اتوماتیک برای درب پارکینگ یک ویلای کم تردد است یا یک ساختمان با تعداد بالایی واحد مسکونی. هر جک با توجه به نوع و کیفیت آن، پس از هر بار باز و بسته کردن درب پارکینگ، نیاز به یک تایم استراحت دارد تا بتواند به صورت ایده آل عمل کند.

اگر جکی که بر روی درب نصب می کنید؛ مناسب تردد بالا نباشد، در تردد های بالا خوب عمل نمی کند و طول عمر مفید پایینی نیز خواهد داشت. لذا اگر به دنبال خرید جک اتومات برای درب پارکینگ یک ساختمان پر تردد هستید؛ حتما باید از جک های با کیفیت بسیار بالا و مناسب این امر استفاده کنید، اما برای جک اتومات درب یک ویلا نیاز به هزینه های سنگین نیست.

"<yoastmark

جک اتومات درب پارکینگ؛ تولید داخل و خارج

همانطور که در ابتدا بیان کردیم، از حدود ۲۰ سال پیش جک های اتومات درب های پارکینگ وارد بازار ایران شدند. برند های ایتالیایی در این حوزه پیشتاز بوده و هستند. پس از مدتی شرکت های ایرانی نیز شروع به تولید این محصولات کردند؛ اما در ابتدا نقاط ضعفی در این جک های اتومات تولید داخل دیده می شد که با گذشت زمان شاهد پیشرفت روز به روز محصولات داخلی و رقابت آن ها با محصولات مشابه خارجی هستیم.

یک آیتمی که خرید جک این درب های ایرانی را پر طرفدار کرده است، قیمت های بسیار مناسب نسبت به انواع خارجی است. قدرت این جک ها پاسخگوی بسیاری از موارد است و شما می توانید بهترین برند ها را برای خرید انتخاب نمایید.

بهترین برند برای خرید جک درب پارکینگ

یکی از بهترین برند های پیشنهادی برای خرید انواع درب اتوماتیک شیشه ای و جک های درب پارکینگ، آکام می باشد که در تولید محصولات خود، به روز ترین استاندارد ها را به کار گرفته است. استاندارد های EN که شامل به کار گیری قطعات تولید اروپا در نیمی از قطعات سازنده آن است و انواع استاندارد های ISO در تولیدات گروه صنعتی آکام قابل مشاهده است.

شما می توانید با خرید جک درب پارکینگ آکام خود را در رده دوستداران محیط زیست قرار دهید، زیرا استاندارد های ISO9001، ISO14001 و ISO45001 به کار گرفته شده است. علاوه بر این امکان خرید و ثبت سفارش جک درب پارکینگ، از طریق اولین پلتفرم آنلاین ثبت سفارش درب های اتوماتیک؛ اپلیکیشن آکام نیز وجود دارد.

روغن کاری درب پارکینگ

با روغن کاری جک های درب پارکینگ می توان طول عمر آن ها را بیش تر کرد. به دلیل استفاده مداوم از درب های پارکینگ، سطح آن ها دچار ساییدگی شده و صداهای ناخوشایندی را ایجاد می کند. روغن کاری درب های پارکینگ؛ هم باعث عملکرد بهتر درب و قطع صدای آن می شود و هم طول عمر درب ها را افزایش می دهد. تعمیر و نگهداری سریع جک های درب پارکینگ، می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.


منبع :qualityoverheaddoor ،‌ cssgaragedoors ، jacksoverheaddoor

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب های پارکینگی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x