نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ‌ 

()

وقتی می خواهید برای پارکینگ خود درب بخرید یا درب قدیمی را تعویض کنید، علاوه بر انتخاب یک درب جدید با فناوری های ارتقاء یافته؛ باید عملکرد درب خود را با جک های جدید به روز کنید. با پیشرفت های جدید صنعت، مدل های مختلفی از جک درب پارکینگ تولید شده است که صاحبان خانه باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند و بدانند کدام مدل برای پارکینگ آن ها مناسب تر بوده و عملکرد بهتری دارد.

طول عمر مفید جک های درب پارکینگ نیز از نکاتی است که به هنگام خرید باید به آن توجه شود. در چند سال گذشته، این نوع جک ها برای بسیاری از صاحبان خانه محبوبیت بیش تری پیدا کرده است. عملکرد بهبود یافته این جک ها باعث شده که برای استفاده در منزل مناسب باشند.

شما می توانید برای سفارش این نوع درب ها، با گروه صنعتی آکام در ارتباط باشید که تولید محصولات خود را کاملا مطابق استاندارد های مختلف ایزو و EN انجام می دهد.

"<yoastmark

نحوه کار جک درب پارکینگ چگونه است؟

جک های درب پارکینگ یک مکانیسم منحصر به فرد دارند. نحوه کار جک درب پارکینگ به این گونه است که در سمت چپ یا راست درب گاراژ نصب می شوند. جک درب پارکینگ به میله پیچشی درب متصل می شود تا آن را باز و بسته کند.

این سیستم برای هر نوع درب گاراژ اعم از بالابر عمودی کامل، بالابر استاندارد، درب لولایی و … مناسب است. جک های درب پارکینگ با طراحی خاصی که دارند، به طور باور نکردنی بی صدا هستند و برای پارکینگ هایی که در نزدیکی فضای نشیمن قرار دارند؛ مناسب هستند.

مدل‌ های مختلف جک درب پارکینگ می توانند روی درب های بزرگ نیز نصب شوند و به خوبی کار کنند. با اینکه هزینه این جک ها از مدل های جایگزین آن مثل مدل های تسمه ای یا درب بازکن های زنجیری بیش تر است، اما مزایای زیاد این نوع جک ها باعث شده که هزینه اولیه جبران شود و طرفداران زیادی داشته باشد.

مزایای جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ که در قسمت بالایی درب نصب می شوند، باعث ایجاد فضای بیش تری در پارکینگ شما می شود. ایمنی ای که در این نوع جک ها وجود دارد مثل سنسورهای قوی باعث می شود که با خیال راحت خانه را ترک کنید.

"<yoastmark

جک های قدیمی پارکینگ از یک کد فرکانس باز کن برای باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده می‌ کنند و این یک کد به راحتی می‌ تواند در دیگر کنترل های از راه دور کپی شده و به عنوان راهی برای ورود به منزل شما مورد استفاده قرار بگیرد. جدید ترین مدل‌ های جک درب پارکینگ؛ مکانیسمی منحصر به فرد دارد که هر بار که درب باز می‌ شود، کدهای متفاوت درب باعث جلوگیری از کپی کردن می شوند.

جدید ترین مدل ‌های جک درب پارکینگ نه تنها بهترین ویژگی ‌های ایمنی و امنیتی را دارند، بلکه به‌ روزرسانی‌ های ارتباطی متعددی از جمله اتصال Wi-Fi و کنترل تلفن هوشمند را نیز دارند. جک درب پارکینگ قابلیت نصب برنامه ای دارند که روی گوشی موبایل (اندروید یا ios) کار می کنند و به صاحبان خانه این امکان را می دهد که هشدارهای لحظه ای را دریافت و درب گاراژ خود را از هر کجا کنترل کنند. همچنین می توانند درب را با سایر دستگاه های امنیتی خانه همگام کنند.

نگهداری جک درب پارکینگ

اهمیت سرویس درب پارکینگ و جک آن، به اندازه سرویس ماشین می باشد. درب پارکینگ مانند موتور ماشین از قطعات متحرک متعددی تشکیل شده است که برای باز کردن و بستن درب پارکینگ شما، به طور ایمن و کارآمد طراحی شده اند.

اگر به درستی نحوه سرویس جک درب پارکینگ انجام شود، عملکرد درب شما مطابق با مشخصات کارخانه به کار خود ادامه می دهد و خطر خرابی و هزینه های تعمیر را تا حد زیادی کاهش می دهد. توصیه می شود که در ۱۲ ماه اول؛ یک بار پس از نصب و پس از آن هر دو سال یک بار درب گاراژ خود را سرویس کنید.

روغن کاری درب پارکینگ چگونه انجام می شود؟

با روغن کاری جک های درب پارکینگ می توان طول عمر آن ها را بیش تر کرد. به دلیل استفاده مداوم از درب های پارکینگ، سطح آن ها دچار ساییدگی شده و صداهای ناخوشایندی را ایجاد می کند. روغن کاری درب های پارکینگ؛ هم باعث عملکرد بهتر درب و قطع صدای آن می شود و هم طول عمر درب ها را افزایش می دهد. تعمیر و نگهداری سریع جک های درب پارکینگ، می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

"روغن

۱) فنرها را روغن کاری کنید

قبل از شروع کار، باید مطمئن شوید که جک درب پارکینگ به خوبی کار می کند. چک کنید که قطعات شکسته نباشند و در صورت شکستگی، قطعات باید تعویض شوند. ابتدا جک درب را از آن جدا کنید و سطح آن را تمیز کنید سپس روغن را روی فنر های جک بریزید.

 به سادگی روی فنر کمی روغن بمالید و از بالا شروع کنید. سپس با استفاده از یک پارچه، روغن را به تمام فنر بمالید. پس از اتمام، مهم است که روغن اضافی را پاک کنید تا از چکیدن آن جلوگیری کنید. دقت کنید که از روغن مرغوب برای این کار استفاده کنید.

۲) به لولاها روغن بزنید

روی هر لولا کمی روغن بمالید و بر قسمت هایی که حرکت می کنند، تمرکز کنید. همچنین کمی روغن به براکت های موجود در بالا و پایین درب پارکینگ بزنید.

۳) روغن کاری غلتک ها را انجام دهید

غلتک ها به روغن کاری بسیار کمی نیاز دارند. انواع مختلفی غلتک وجود دارد که روغن کاری آن ها متفاوت است، در اینجا به بررسی انواع غلتک ها و نحوه روغن کاری آن ها می پردازیم:

غلتک های فولادی بدون پوشش، نیاز به مقدار کمی روغن فقط روی بلبرینگ ها دارند. غلتک های نایلونی مشکی بدون بلبرینگ، نیاز به مقدار کمی روغن بین غلتک ها و جک دارد. غلتک های فولادی پوشیده از نایلون سفید به روغن کاری احتیاجی ندارند، زیرا قبلا آب بندی شده اند.

زمان مناسب برای روغن کاری جک درب پارکینگ

روغن کاری جک درب پارکینگ باید به طور منظم انجام شوند. پس از انجام کار، درب پارکینگ شما بسیار بی صدا تر کار می کند. این تعمیر و نگهداری قبل از زمستان و تابستان لازم است، زیرا آب و هوای بسیار مرطوب می تواند روند زنگ زدگی قطعات فولادی را تسریع بخشد.

 


منبع : qualityoverheaddoor ،‌ sofalvidoorsystems

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
روغن کاری جک درب پارکینگ‌
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x