نصب درب های اتوماتیک شیشه ای ریولوینگ 

()

"<yoastmark

نصب درب اتوماتیک ریولوینگ در بنا هایی بزرگ و عمومی مانند هتل، بانک، شرکت بیمه و فرودگاه به عنوان عنصری اساسی محسوب شده که علاوه بر ظاهر زیبا، در کاهش میزان صدا، هوا بدون تهویه بیرون و زباله های وارد شده نقش دارد، به همین دلیل راه حلی عالی برای ساختمان های تجاری می باشد.

نصب درب اتوماتیک ریولوینگ باعث شده در هر موقعیت ورودی ای که نیازمند یک دستگاه امنیتی باشد نیز کاربرد داشته و امنیت و راحتی بیش تری را ارائه می دهد. اولین قدم پیش از نصب، توجه به نوع مورد نظر در خرید درب اتوماتیک شیشه ای ریولوینگ می باشد.

۵ راز مهم نصب درب اتوماتیک ریولوینگ

حال بعد از خرید نوع مناسب درب اتوماتیک شیشه ای ریولوینگ، می توانید با اطلاع از این موارد مهم با خیالی آسوده فرآیند نصب را انجام دهید.

۱) در نظر گیری شرایط کف

نصب درب اتوماتیک ریولوینگ بر روی سطحی هموار که حاوی فرش، کاشی و .. می باشد، به منظور برخورداری از عمری طولانی، ضروری است. در صورت عدم تراز بودن کف زمین، جهت قرار گیری درب بر روی سطحی صاف می توانید از شلنگ استفاده نمایید.

در این صورت در مهر و موم ناحیه زیرین بال درب که محل قرار گیری کف در پایین ترین نقطه می باشد، شامل شکافی شده که امکان نفوذ هوای ناخواسته را مهیا می سازد. ناهمواری کف می تواند دلیلی برای تولید فشاری ناخواسته بر یاتاقان پایینی محور مرکزی باشد که از شاقول خارج شده و در طول زمان، شکست زودرس را در پی خواهد داشت.

برای انتخاب مواد به کار گرفته شده در بخش زیرین بال های درب که در هر زمانی با کف زمین در ارتباط می باشند، بهتر است از نمد و یا لاستیک استفاده شود. در حقیقت ماده منعطفی بوده که به کف آسیب نرسانده و از بسته شدن، آب بندی صحیح درب و عدم ایجاد سایش و پارگی بیش از حد بر روی بال های درب اطمینان خواهید داشت.

۲) بررسی آمادگی باز شدن درب

نصب درب اتوماتیک ریولوینگ، علاوه بر کفپوش ها به آماده سازی دیوار های اطراف و ساختار باز شو نیز نیاز داشته که پیش از نصب بایستی انجام شود. درب های اتوماتیک گردان در تحمل وزن کاربرد نداشته و با وجود ظاهری استوانه ای، یک واحد مستقل محسوب نمی شوند.

علیرغم متفاوت بودن مراحل مونتاژ برای هر یک از انواع درب های اتوماتیک ریولوینگ که وابسته به دستورالعمل سازنده آن است، همه آن ها به دلیل بسته شدن سایبان درب از طرفین و بالا و اتصال دیواره های جانبی به کف تمام شده؛ یکسان می باشند.

برای باری دیگر، نصاب با مراجعه به سایت در بازه زمانی یک تا دوهفته قبل از نصب؛ موظف به تایید صحت باز شدن و آمادگی موقعیت براساس چک لیست ارائه شده توسط سازنده می باشد. برخورداری از نقشه های کارگاهی مورد تایید و نقشه های معماری که نشان دهنده ارتفاع و نمای پلان هستند، الزامی است.

از طرفی تایید صحیح بودن عرض و ارتفاع دهانه، تراز و شاقول بودن آن توسط نصب کننده درب اتوماتیک ریولوینگ ضروری بوده که در صورت عدم صحت گشایش یا آمادگی آن، بایستی به پیمانکار عمومی اطلاع دهند و جهت رسیدگی و زماندهی مجدد برای نصب، اقدامات لازم صورت گیرد.

"<yoastmark

۳) جزئیات الکترونیکی درب

نصب این درب نیازمند توجه کافی و درست به برق، کنترل دسترسی، اعلام حریق، الزامات کفپوش و مجرای مناسب بوده تا به طور صحیح صورت گیرد. تمام موارد مذکور پیش از شروع نصب بایستی در جای درست خود قرار گرفته و صحت عملکرد آن ها چک شود.

این کار ها باعث می شوند در موقعیت ساخت و ساز فعال، بروز صدمه به تجهیزات کاهش یافته، در اطمینان از خشک شدن لایه گچی و رنگ دیوار ها نقش داشته و سبب به حداقل رسانیدن احتمال جمع شدن گرد و غبار های ساختمانی بر روی درب و یا پوشش سنسور می شود.

۴) توجه به استاندارد های ساختمانی

تمامی کشور ها در تولید انواع درب های اتوماتیک ریولوینگ از استاندارد هایی برخوردار بوده که ملزوماتی را جهت نصب این درب ها تعیین می کنند. برای مثال برآورده سازی نیاز نیروی اعمال شده در میزان تعیین گردیده، از سوی درب های ریولوینگ الزامی است.

مراجعه به استاندارد ها جهت آگاهی از مشخصه های رنگ، اندازه و نوع حروف به کار گرفته شده الزامی می باشد. همچنین سری استاندارد های لازم ساختمانی دیگری که برای ساخت و نصب درب های اتوماتیک شیشه ای ریولوینگ بیان شده، بایستی رعایت گردد.

۵) نکات مهم و نهایی نصب درب اتوماتیک ریولوینگ

از مهم ترین نکات در نصب درب اتوماتیک ریولوینگ، انعکاس اطلاعات دقیق درج شده در مشخصات از طریق نقشه ارائه شده برای درب بوده که به برآوردکننده ارائه گردد. نقشه های ارائه شده پیش از نصب، باید حاوی معیار های کلیدی، اندازه دهانه، شعاع و تمامی مشخصات مرتبط باشد.

ارائه مجموعه کاملی از نقشه ها بایستی در دفترچه راهنمای مالک صورت گیرد که برای مشتریان ارسال شده و نقشه های مکانیکی و الکتریکی مورد نیاز برای نصب درب اتوماتیک ریولوینگ فرستاده می شود.

رعایت تمامی این نکات در محافظت از درب اتوماتیک گردان نقش داشته و ضمن کمک به جلوگیری از بروز صدمات، از عملکرد صحیح و اتصال درست آن با ساختمان مرکزی مطمئن شوید. توجه به ریز ترین نکات در هنگام نصب این درب ها می تواند در جلوگیری از اتلاف هزینه و وقت نیز تاثیر داشته باشد.

"<yoastmark

نکات ضروری نصب درب ریولوینگ

۱) پیش از نصب درب اتوماتیک ریولوینگ، در نظر گیری دو عامل نوع تجارت و نوع ترافیک حائز اهمیت می باشد.

۲) تعداد کافی درب ریولوینگ برای نصب؛ به اندازه مناسب بودن آن اهمیت داشته، به گونه ای که محاسبه میزان ترافیک و تعیین تعداد درب ها در ایمنی آن نیز تاثیر گذار است.

۳) مواد مختلف سطح کف نیز از عوامل تاثیر گذار بر ایمنی نصب درب اتوماتیک ریولوینگ می باشد.

۴) همچنین با برچسب های مناسب بر روی درب گردان شرایط ایمنی خوبی را برای عبور کاربران مهیا خواهید ساخت.

۵) بررسی های روزانه، نگهداری و تعمیرات درب های اتوماتیک ریولوینگ نیز برای عملکرد صحیح آن ها ضروری می باشد.


لینک سایت ها: g-u ،‌boonedam ، boonedam

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نصب درب ریولوینگ
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x