آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه ای 

()

"<yoastmark

شاید تا کنون برای شما هم پیش آمده باشد که درب اتوماتیک سفارش داده باشید، اما طریقه نصب درب شیشه ای اتوماتیک را ندانید. در اینجور مواقع بهتر است از یک کارشناس فنی کمک بگیرید تا در نصب درب اتوماتیک شیشه ای به شما کمک کند.

نصاب درب اتوماتیک شیشه ای باید از قدرت بدنی خوبی برخوردار باشد و همچنین باید تجربه فنی نصب انواع درب اتوماتیک را داشته باشد. بسیاری از مراکز آموزشی فنی در دوره های آموزشی خود طریقه نصب درب شیشه ای را نیز آموزش می دهند.

پیشنهاد ما به شما در صورتی که می خواهید تنهایی و بدون کمک گرفتن از نصاب درب اتوماتیک شیشه ای محصول خود را نصب و راه اندازی کنید، این است که ابتدا دفترچه راهنما همراه محصول را به خوبی مطالعه کنید و از شرکت تولید کننده محصول تان اطلاعات کافی درباره درب اتوماتیک شیشه ای خود دریافت نمایید.

در ادامه می خواهیم با شرح مختصری از مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای، کار را برای نصاب درب اتوماتیک شیشه ای آسان سازیم.

نکات ایمنی قابل توجه

رعایت نکات زیر قبل از شروع نصب درب اتوماتیک شیشه ای ضروری می باشد و قبل از آغاز کار، به این نکات توجه کنید.

۱) حتما مطالب مربوطه را تا انتها مطالعه نموده و سپس کار خود را آغاز کنید.

۲) به هیچ عنوان یک نفر به تنهایی کار نصب درب اتوماتیک شیشه ای را انجام ندهد و حداقل ۲ یا ۳ نفر با هم همکاری داشته باشند.

۳) هنگام بلند کردن وسایل و قطعات درب اتوماتیک شیشه ای، تمامی نکات ایمنی را رعایت نمایید.

۴) با توجه به اینکه این محصول دارای قطعات بزرگ شیشه ای است، لازم به ذکر است که نکات ایمنی کار با شیشه را به خوبی رعایت کنید و در حمل شیشه ها احتیاط نمایید.

۵) حتما از وسایل محافظت شخصی مانند عینک، کلاه و دستکش های مخصوص استفاده کنید، این دستکش ها از بریدگی ناشی از شکشتگی های شیشه جلوگیری می کنند.

۶) هنگام کار با ابزار های برقی و دستی؛ دستور العمل استفاده از آن ها مطالعه و رعایت کنید.

۷) هنگام نصب درب اتوماتیک شیشه ای در ارتفاعات، حتما از بالا برنده های مطمئن و ایمن استفاده کنید.

۸) برای باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای، ۱۰ میلی متر از طرفین فاصله در نظر بگیرید.

۹) توجه کنید در صورتی که با جراحت و یا مشکل مواجه شدید به افراد متخصص اطلاع دهید.

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

 

"<yoastmark

مرحله اول : باز کردن بسته بندی

اندازه های دیوار را بررسی کنید و همچنین پس از باز کردن بسته بندی درب اتوماتیک شیشه ای، ابعاد آن ها با دیوار مقایسه کرده و از صحیح بودن ابعاد، اطمینان حاصل کنید.

مرحله دوم : متصل کردن قاب اولیه درب اتوماتیک شیشه ای

اکنون قطعات بزرگ چارچوب درب را به یکدیگر متصل و قاب را به دهانه نزدیک کنید؛ در این مرحله می توانید از درزگیر ها استفاده کنید و به راحتی قاب اولیه درب اتوماتیک شیشه ای خود را برای نصب آماده سازید.

مرحله سوم : تعیین محل نهایی قرار دادن قاب

در این مرحله با کمک و همکاری فرد دوم، قابل را به خوبی در دهانه قرار دهید و ثابت کنید. این کار را باید با استفاده از تراز انجام دهید. محل های تعبیه شده در قابل برای قرار گیری پیچ ها را با دریل سوراخ کنید، سپس با استفاده از واشر ها؛ میخ ها را در سوراخ به صورت موقت ثابت کنید.

در این حین با استفاده از درزگیر، درب را تراز نگه دارید و با اشعه فرابنفش تمامی منافذ را چک کنید. هیچ منفذ بازی نباید وجود داشته باشد تا امکان ورود گرد و خاک و آب وجود نداشته باشد، همچنین برای بستن منافذ، از سیلیکون استفاده کنید.

مرحله چهارم : نصب غلتک ها

پنل نصب غلتک ها را بردارید و در قسمت درست قابل، نصب کنید. سوراخ های متصل کننده به صورت عمودی در پنل قرار گرفته، سپس غلتک ها را در پنل کشویی ثابت کنید. مطمئن شوید که هیچ سوراخی باقی نمانده و در این حین باید دو باله در قسمت های زیرین انحرافات، گیر کنند.

مرحله پنجم : نصب کردن پنل و قاب

لبه پنل را بر ریل بیرونی قاب قرار دهید و به درستی جای گذاری کنید. لبه پنل باید درون ریل های بیرونی قرار بگیرد و سپس برای اطمینان از انجام صحیح این مرحله، کمی درب را تکان دهید.

مرحله ششم : اطمینان از نصب درب اتوماتیک شیشه ای

پس از نصب پنل و ریل ها باید از کارکرد صحیح درب اتوماتیک شیشه ای مطمئن شوید. در صورتی که نصب درب اتوماتیک شیشه ای را به درستی انجام داده باشید، بایستی درب به راحتی باز و بسته شود.

در صورتی که چرخ ها به درستی حرکت نمی کنند، به این معنا است که درب اتوماتیک شیشه ای شما دچار کشش زیادی از حد شده است، درب را ببندید و فاصله ها را چک کنید. در صورتی که درب اتوماتیک شیشه ای به درستی نصب شده باشد؛ کاملا در قاب خود چفت می شود و حداکثر بایستی بین پنل درب و قاب آن ۱۰ میلی متر فاصله باشد.

مرحله هفتم : نصب قفل و دستگیره ها

این محصولات با وجود باز و بسته شدن به صورت اتوماتیک، بایستی نیاز به دستگیره و قفل را در نظر داشت و البته که سنسور این درب ها، قابلیت قفل شدن را به آن ها می دهد.

درب های شیشه ای هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت دستی و کلاسیک، امکان باز و بسته شدن را دارند. در این مرحله با نصب قفل ها به پنل درب اتوماتیک، تکمیل می شود.

مرحله هشتم : نصب پوشش ها

در این مرحله باید درپوش های مناسب برای موتور ها و غلتک ها را نصب کنید. این مرحله بسیار حساس است، زیرا این پوشش باعث در امان ماندن و حفظ سلامتی موتور و غلتک درب اتوماتیک شیشه ای از اتفاقات طبیعی مانند باران و گرد و خاک و حتی تابش بیش از حد نور خورشید می شود. پس از این مراحل نصب این درب ها شیشه ای به درستی کامل می شود.

 


منبع :abcus

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نصب درب اتوماتیک
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x