نصب درب های اتوماتیک شیشه ای بیمارستانی 

()
نصب درب اتوماتیک بیمارستانی
نصب درب اتوماتیک بیمارستانی

نصب درب اتوماتیک بیمارستانی در آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی علاوه بر تاثیر به سزایی که در مصرف بهینه  و صرفه جویی انرژی دارد باعث می شود تا هزینه های جانبی که مربوط به گرمایش و سرمایش محیط می شود به طرز چشمگیری کاهش یابد.

طریقه نصب درب شیشه ای بیمارستانی به گونه ای است که بدون نیاز به لمس و به طور خودکار باز و بسته می شود که باعث سهولت در رفت و آمد پرسنل و بیمار ها می شود. مکانیزم این درب ها در شرایطی که بیماری با برانکارد یا به همراه ویلچر قصد عبور داشته باشد در جهت خدمات بهتر و مناسب تر می باشد.

نصب درب اتوماتیک بیمارستانی به این دلیل مهم است که مکانیزم عمل آن ها به گونه ای است که علاوه بر عایق بندی و تهویه مناسب، از ورود گرد و غبار به مکان جلوگیری می کند و این ویژگی یکی از مزیت های این درب ها برای مراکز بهداشتی می باشد.

هدف از نصب درب های اتوماتیک شیشه ای بیمارستانی

نصب درب اتوماتیک بیمارستانی این امکان را به کارکنان و بیماران می دهد تا به سهولت و در امنیت  کامل، بین راهرو ها رفت و آمد کنند و به خصوص در مواقع اضطرار و بحرانی که نیاز به حرکت سریع می باشد، بدون دغدغه و به شکل آسان و منظم؛ عبور و مرور داشته باشند.

درب های اتوماتیک بیمارستانی انواع مختلف دارد. اپراتور های اتوماتیک می توانند درب های دستی را به حالت درب اتوماتیک چرخشی تبدیل کرده و عبور و مرور را راحت تر کنند. انواع دیگر درب اتومات، مدل اسلایدینگ آن می باشد که برای اتاق های عمل مناسب می باشند، زیرا بدون نیاز به لمس و به صورت خودکار باز می شوند.

هزینه مربوط به خرید و طریقه نصب درب شیشه ای بیمارستانی با توجه به نوع آن که می تواند متفاوت باشد. برخی از درب ها عایق اشعه هستند که برای اتاق های عکس برداری در بیمارستان ها مناسب می باشند و برای مناطقی مثل آی سی یو که از نظر جلوگیری از ورود آلودگی اهمیت زیادی دارند، از درب های اتوماتیک شیشه ای که عایق آلودگی باشد استفاده می شود.

نصب  انواع درب های اتوماتیک شیشه ای بیمارستانی

 

الف) درب های اتوماتیک گردان (Revolving)

این نوع درب ها معمولا برای ورودی ساختمان ها و در این مورد خاص در مراکز بهداشتی کاربرد دارند که هدف از نصب آن ها، علاوه بر جلوه ای جذاب و زیبا، عبور و مرور آسان و بی دغدغه می باشد که در مراکز پر تردد مثل بیمارستان به عبور امن و روان مراجعه کنندگان و پرسنل کمک می کند.

ب) درب های اتوماتیک چرخشی (swing )

یکی از قابلیت های این نوع درب ها، این است که از اپراتور های آن می توان برای ارتقا درب های موجود استفاده کرد. رفت و آمد از این درب ها با سهولت و سرعت مناسب امکان پذیر است. همچنین برای عبور با ویلچر، واکر و برانکارد نیز کاربرد دارد.

ج) درب های تاشو (Folding)

این درب ها بسیار متنوع هستند و برای راهرو های باریک و کم عرضی که نیاز به ورودی وسیع دارند، از کاربرد مناسبی برخوردار می باشند.

د) درب های اتوماتیک اسلایدینگ (sliding)

نصب این نوع درب اتوماتیک شیشه ای در بیمارستان ها، علاوه بر سهولت عبور و مرور و حفظ محیط از آلودگی های اطراف، به دلیل شفافیت شیشه ها، دید خوبی هم دارد و همچنین تمام ابزار و یراق آلات تعمیر و خدمات پس از فروش آن ها نیز موجود است.

اهمیت نصب درب های اتوماتیک شیشه ای بیمارستانی

در یک مرکز بهداشتی پر رفت و آمد مثل بیمارستان، درب ها باید بدون عیب و نقص و در بیست و چهار ساعت شبانه روز فعال باشند. درب های اتوماتیک که برای ورودی و راهرو های بیمارستان ها تعبیه می شوند؛ باید این پتانسیل را داشته باشند که با مصرف بهینه و کم ترین خرابی، بهترین عملکرد را داشته باشند.

اتاق های نگهداری مخصوص بیمار مثل آی سی یو و سی سی یو، همچنین اتاق های عمل و حتی سرویس های بهداشتی باید از درب هایی با بهترین کیفیت برخوردار باشند. درب های اتوماتیک برای استفاده بهینه از فضا بسیار ایده آل هستند و همچنین باعث جلوگیری از ورود آلودگی به محیط می شوند.

یک درب اتوماتیک بیمارستانی علاوه بر این که باید بیش ترین مقاومت و استحکام را در برابر ساییدگی داشته باشد، باید در حفظ پاکیزگی محیط نیز موثر باشد. سایر الزامات نظیر مقاومت در برابر آتش، عایق اشعه و آلودگی، کنترل دسترسی و امکان عبور آسان با ویلچر، تخت یا برانکارد؛ از دیگر ویژگی های یک درب اتوماتیک بیمارستانی ایده آل است.

نصب درب اتوماتیک بیمارستانی
نصب درب اتوماتیک بیمارستانی

سایر کاربرد های خاص درب های اتوماتیک شیشه ای بیمارستانی

یکی از این کاربرد ها، برای ورودی اتاق های ایزوله می باشد. همان طور که اطلاع دارید بخش هایی از بیمارستان وجود دارد که از جهت وجود بیمار های خاص با آلودگی های بیمارسانی خاص، نیازمند ایزوله و جدا سازی می باشند.

یکی از ویژگی هایی که درب ها را برای بخش های خاص، کاربردی می کند؛ باز شدن بدون نیاز به لمس است که این گونه از سرایت آلودگی جلوگیری می شود. برای بسته شدن درب نیز مکانیزم بسته شدن خودکار مکانیکی؛ می تواند جایگزین مناسبی در جهت کاهش مصرف برق باشد.

درب اتاق ایزوله، نشت هوا را تا حد زیادی کاهش می دهد و به همین جهت سبب نوعی مهر و موم فضا و دستگاه ها و کارکنان می شود. این سیستم درب های اتوماتیک به راحتی قابل تمیز شدن هستند و از این جهت نیز خطر عفونت های بیمارستانی را به پایین ترین حد ممکن می رسانند.

کاربرد نصب درب های اتوماتیک شیشه ای بیمارستانی

این درب ها برای فضاهایی مانند آزمایشگاه ها یا داروخانه ها که در آن ها پاکیزگی و حفظ نظافت محیط اهمیت بالایی دارد، بسیار ایده آل هستند. کاربرد این درب ها در این بخش ها به خصوص اتاق های عمل و بخش های عفونی؛ بیش تر و چشمگیر تر می باشد.

اهمیت درب های شیشه ای در فضاهایی مثل آی سی یو که لازم است بیماران به صورت مداوم در دیدرس و تحت کنترل باشند، نمایان تر است.

 


منبع : stanleyaccess ،‌ texasaccesscontrols

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نصب درب اتوماتیک بیمارستانی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x