نصب درب های اتوماتیک شیشه ای کرو 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای کرو نوعی از درب اتوماتیک ورودی هستند که در مراکز پر جمعیت، ساختمان های پر تردد مثل مراکز تجاری، بیمارستان های بزرگ و یا هتل ها و پاساژ ها نصب می شوند.

از ویژگی های این درب ها می توان به این نکته اشاره کرد که علاوه بر کارکرد خودکار و بدون دخالت دست که با استفاده از سنسور های تعبیه شده در جعبه کنترل آن باز می شود، از نظر زیبایی معماری نیز جلوه خاص و مدرنی به نمای ساختمان ها می دهند.

این درب ها با طراحی نیم دایره یا دایره ای شکل امکان ایجاد یک فضای جالب و در عین حال مدرن را برای ورودی درب ها فراهم می کنند و حتی برای مراکز اداری نیز مورد استفاده قرار می گیرند و البته نسبت به سایر درب های اتوماتیک شیشه ای فضای نسبتا بیش تری را برای نصب نیاز دارند.

 

نصب درب اتوماتیک شیشه ای کرو
نصب درب اتوماتیک شیشه ای کرو

کارکرد نصب درب های اتوماتیک شیشه ای کرو

یکی از نکات مهم در نصب این درب ها این است که نسبت به سایر درب های دستی و غیر اتوماتیک که فضای زیادی از دیوار و کف را برای نصب لولا و چهارچوب اشغال می کنند، این درب ها این امکان را دارند که در فضاهای منحنی و نیم دایره یا مدل های مختلف آن فقط از قسمت سقف نصب کرد.

لوازم کناری درب ها روی دیوار های مجاور قرار می گیرند. همچنین نصب درب اتوماتیک کرو به این صورت است که تقریبا تمام کانال ها امکان خمیدگی و منحنی شدن را دارند تا ابعاد آن ها به طور دقیق برآورد شود.

گروه صنعتی آکام با خط تولید سخت افزار های دقیق و مهندسی شده درب های اتوماتیک با کیفیت، آزموده و با دوام را به صنعت درب های اتوماتیک عرضه می کند و یکی دیگر از ویژگی های این محصول، نوآوری و امکان نصب آن در ورودی های مختلف با نما بسیار زیبا است.

نکاتی در رابطه با نصب درب های اتوماتیک شیشه ای کرو

درب های کرو در انواع مختلف خود که نیم دایره یا منحنی هستند به ظاهر ممکن است این پیش زمینه را در ذهن کاربر ایجاد کنند که نصب بسیار سخت، زمان بر و پر هزینه دارند؛ اما اگر نصب درب های اتوماتیک شیشه ای کرو را به متخصصان با تجربه بسپارند، در میابند که  به چه صورت می توان درب ها را به صورت حرفه ای و بدون مشکل نصب کرد.

متخصصان ما بر این نکته اظهار دارند که نصب درب برای کاربر در هر محلی باید بدون زحمت و در صورت امکان، سریع و بدون مشکل انجام شود. بهتر است بدانید که درب های تولید شده در مدل اتوماتیک شیشه ای کرو به این صورت هستند که برای نصب بسیار راحت و کارآمد هستند.

با توجه به تمام نکات و دلایل ذکر شده توصیه می شود که برای نصب یا تعمیر درب های اتوماتیک شیشه ای کرو حتما از افراد متخصص و با تجربه که در این زمینه حرفه ای هستند، استفاده شود تا در روند نصب یا تعمیر درب ها با مشکل مواجه نشوید.

باید ها و نباید های نصب درب های اتوماتیک شیشه ای کرو

درب ها باید در چهارچوب سازه و ورودی درگاهی نصب شوند و دهانه آن نیز باید به گونه ای طراحی شود که وزن درب ها را بدون مشکل و بدون جا به جایی غیر مجاز روی پایه ها نگه دارد. طراحی اصولی درب ها به این طریق است که وزن از نما برداشته شده و سازه اصلی، بار را تحمل کند.

میزان انحرافی هم که می تواند مجاز باشد که معمولا به وسیله طراح ساختمان  و مطابق با قوانین سازه مشخص می شود. بهترین عملکرد نصب در میزان انحراف، کم تر از یک میلی متر است که قابلیت اجرایی داشته و طبیعی است.

اگر این انحراف تا یک میلی متر باشد، طبیعی است و مطابق با قوانین مجاز سازه، مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر انحراف سه میلی متر باشد، احتمالا بر عملکرد درب ها تاثیر می گذارد و اگر ده میلی متر باشد، با تاثیر بر ایمنی درب ها، باعث مشکلاتی در عملکرد آن ها می شود.

نصب درب اتوماتیک شیشه ای کرو
نصب درب اتوماتیک شیشه ای کرو

نحوه نصب درب های اتوماتیک شیشه ای کرو

در ادامه مدلی از طریقه نصب درب شیشه ای کرو را به صورت مرحله به مرحله برای تان شرح می دهیم:

در مرحله اول قاب اصلی مهیا و مونتاژ می شود، بعد از آن قاب های عمودی و افقی توسط گیره هایی به هم متصل می شوند. در ادامه باید درزگیر سیلیکونی را به گوشه های پایین تزریق کنید و پیچ و مهره ها را سفت کنید تا حلقه به خوبی بسته شود و در نهایت قاب های بالا و پایین را با پایه ها وصل کنید.

برای این که ریل در وسط فرو نرود، چوبی را به عنوان ساپورت و کمکی اضافه کنید. یک بستر ضخیم از درزگیر سیلیکونی را در جایی که ریل پایینی قرار می گیرد، آغشته کنید و سپس قاب را از بیرون، در موقعیت صحیح قرار دهید و باید حتما اطمینان حاصل کنید که ریل پایینی ۱۰۰٪ تراز باشد.

حالا سطح ارتفاعات را بررسی کنید و مطمئن شوید که اندازه های مورب از گوشه به گوشه هر دو طرف برابر است، قاب را روی باز شدن در طرفین عمودی ثابت نموده و هرگز ریل پایینی را پیچ نکنید.

قاب ثابت خارجی را در موقعیت صحیح قرار داده و به قاب اصلی پیچ کنید، پوشش را تعویض کنید تا پیچ ها پنهان شود. پروفیل اینترلاک را در کنار درب ثابت کنید و دانه های لعاب را از قاب های ثابت درب جدا سازید.

پانل شیشه ای ثابت را در موقعیتی در داخل قاب ثابت درب قرار دهید. مقداری  درزگیر در دو طرف ارتفاع پانل شیشه ای ثابت تزریق کنید و حال مهره های لعاب عمودی را جایگزین کنید. در ادامه برای استحکام شیشه در برابر مهره های لعاب، واشرهای لاستیکی را قرار دهید.

در آخر چهارچوب درب ها را بر مسیرهای کشویی قرار دهید، قاب بالایی را به دهانه ثابت کرده و کاملا مهر و موم کنید، پوشش های انتهایی را در جای خود ثابت کنید و تمام قاب را از داخل ببندید.


منابع  :balconette ، kncrowder

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نصب درب اتوماتیک شیشه ای کرو
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x