نصب درب های اتوماتیک شیشه ای کرو(نیم دایره) 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای کرو امروزه مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی و دیزاینر های ساختمانی قرار گرفته اند. این نوع از درب اتوماتیک نه تنها ایمنی بسیار بالایی نسبت به سایر درب های اتوماتیک دارد و می تواند در برابر صدا و آلودگی ها عایق خوبی ایجاد کند، همچنین به ظاهر ساختمان زیبایی دو چندان می دهند.

درب های اتوماتیک شیشه ای کرو برخلاف سایر مدل های درب اتوماتیک شیشه ای، نیاز به فضای بیش تری برای نصب و حرکت دارند. در ادامه می خواهیم نکاتی درباره طریقه نصب درب شیشه ای کرو ارائه دهیم تا شما در صورت نیاز به راحتی این نوع از درب را نصب کنید.

نصب درب اتوماتیک نیم دایره
نصب درب اتوماتیک نیم دایره

مراحل نصب درب اتوماتیک کرو

به طور کلی نصب درب اتوماتیک کرو کمی حساس تر از سایر مدل های درب اتوماتیک است، زیرا قبل از نصب باید در نمای ساختمان، فضای کافی برای اتاقک این درب تهیه گردد؛ بنابراین توصیه می شود حتما از یک نصاب ماهر کمک بگیرید و یا دفترچه راهنما و نکات زیر را به خوبی مطالعه کنید و سپس برای نصب درب اتوماتیک کرو اقدام کنید.

مرحله اول؛ ساختن فضا کافی برای نصب

همانطور که در ابتدای این بخش گفته شد، قبل از اقدام برای نصب درب اتوماتیک کرو حتما باید فضای کافی، درست و اصولی در دیوار ساختمان در نظر گرفته شود، زیرا برخلاف سایر انواع درب های اتوماتیک، درب اتوماتیک شیشه ای کرو اتاقک نسبتا بزرگی برای عبور مردم دارد.

مرحله دوم؛ نصب کلید برق

با توجه به ماهیت اتوماتیک این درب، طبیعی است که باید در دیوار کلید برقی در نظر بگیرید و در این مرحله، در این مکان بایستی کلید برق را نصب کنید. فاصله حدودی کلید برق باید ۴ سانتی متر از انتها مسیر سمت راست درب باشد و همچنین کلید باید حتما در سمت راست درب نصب گردد.

مرحله سوم؛ نصب موتور درب

در این مرحله باید موتور هوشمند درب اتوماتیک شیشه ای کرو را نصب کنید. ابتدا ۴ پیچ موتور را به آرامی باز کنید، سپس موتور را از سمت پشت در مسیر نصب قرار دهید. در این مرحله دقت کنید که هیچ فشاری به سیم های موتور وارد نشود.

سپس سیم هارا با دقت و طبق اصول نصب کنید، حال ۴ پیچی که باز کرده بودید را ببندید و از سفت بودن آن ها اطمینان داشته باشید.

مرحله چهارم؛ نصب قرقره ها

نصب قرقره های بازگشت، دقیقا مشابه نصب موتور است. ابتدا ۴ پیچ پشت قرقره را باز کنید، سپس قرقره ها را در مسیر نصب، از سمت پشت قرار دهید و سپس سیم هارا بدون اینکه آسیب ببینند، وصل کنید؛ پس از این مرحله می توانید پیچ ها را دوباره سفت کنید.

مرحله پنجم؛ نصب کنترلر

رابط پایینی دارای ۶ سوراخ و رابط فوقانی حاوی ۹ سوراخ است. با توجه به این موضوع، ۲ پیچ کنترلر را باز نموده و آن را در مسیر نصب قرار دهید. طول سیم ها را با توجه به اندازه متصل کرده و سپس پیچ ها را سفت کنید.

مابقی طول سیم ها را به آرامی دور کنترلر بپیچید، به گونه ای که سیم ها باید از یک سمت به موتور و قرقره و از سمت دیگر به کنترلر متصل باشند.

نصب درب اتوماتیک نیم دایره
نصب درب اتوماتیک نیم دایره

مرحله ششم؛ نصب کمربند دندانی شکل

این مرحله حساسیت بیش تری نسبت به سایر مراحل دارد، پس حتما در انجام این مرحله دقت کنید. بالا قرقره بازگشت؛ ۴ پیچ وجود دارد، ابتدا آن ها را باز کنید. سپس با سفت کردن و تنظیم پیچ سمت راست موقعیت آن را تنظیم کنید.

در این مرحله بایستی با گشودن سایر پیچ های کمربند کانکتور و گیره تسمه باز شوند. تسمه را به قرقره بازگشت و به موتور متصل کنید. کمربند را در این مرحله به گیره ببندید و پیچ را به سمت پایین سفت کنید. تسمه باید به اندازه کافی سفت باشد و پس از سفت شدن کامل کمربند، ۴ پیچ قرقره را بندید.

مرحله هفتم؛ نصب گیره شیشه کرو

این مرحله از نصب درب اتوماتیک کرو بسیار ساده و کوتاه است و تنها کافی است پیچ ها را باز کرده و شیشه را محکم بندید.

مرحله هشتم؛ نصب آویز

بدنه را در مسیر نصب قرار دهید و پیچ ها را سفت کنید. در این مرحله باید دستگاه بازدارنده از خاموشی را از بدنه جدا نموده و سپس این مراحل را انجام دهید.

مرحله نهم؛ نصب دستگاه بازدارنده از خاموشی

کلید بازدارنده از خاموشی را تا حدود ۲ میلی متر از پایین مسیر بلند کرده و سپس پیچ ها را محکم کنید. مطمئن شوید که این دستگاه مسیر را خراش نمی دهد و مانع حرکت روان درب نخواهد شد. سپس کانکتور کمربند کوتاه را به در سمت راست نصب کرده و پیچ ها را محکم کنید.

نصب درب اتوماتیک نیم دایره
نصب درب اتوماتیک نیم دایره

مرحله دهم؛ نصب استپ انتهایی

در این مرحله باید کانتور های کوتاه و بلند را بر اساس دستور دفترچه راهنما متصل کنید. بین دو تکه از درب اتوماتیک شیشه ای کرو حتما ۱ سانتی متر فاصله در نظر بگیرید، سپس درب را با بیش ترین درجه ممکن به صورت دستی باز نگه دارید.

مرحله یازدهم؛ برقراری اتصالات ورودی برق

اکنون که ساختار کلی درب اتوماتیک کرو را نصب کرده اید، زمان متصل کردن موتور درب به جریان ورودی برق است؛ این کار را با احتیاط انجام دهید و تمام نکات ایمنی را رعایت کنید.

نکات ایمنی و قابل توجه هنگام نصب

در این مقاله به صورت خلاصه، طریقه نصب درب شیشه ای کرو مورد بررسی قرار گرفت؛ اما نیاز است قبل از اقدام به چند نکته توجه کنید.

به هیچ عنوان تنهایی نسبت به نصب درب اتوماتیک کرو اقدام نکنید و حتما به صورت دوتایی و یا بیش تر عملیات نصب را پیش ببرید. توصیه می شود حتما یک متخصص و فرد با تجربه در زمینه نصب درب اتوماتیک کرو همراه خود داشته باشید.

درب اتوماتیک خود را از محل مطمئنی تهیه کنید. همان طور که طریقه نصب درب شیشه ای کرو بسیار اهمیت دارد، کیفیت درب و قطعات آن نیز حائز اهمیت است. تمامی محصولات شرکت آکام دارای استاندارد های جهانی می باشند و درب های تولید شده در این کارخانه از قطعات اروپایی ساخته شده اند.


منابع :osentautodoor

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نصب درب اتوماتیک نیم دایره
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x