بررسی درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ 

()

احتمالا تا کنون هنگام ورود به لابی یک هتل، یک ساختمان تجاری، بیمارستان، دانشگاه و یا حتی لابی یک ساختمان مسکونی بزرگ با درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ مواجه شده اید. این درب اتوماتیک شیشه ای، با تشخیص اشیا و افراد به طور خودکار باز و بسته شده و دیگر نیازی به لمس یا اعمال فشار بر دستگیره نیست.

درب های اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ بدون هیچ گونه تماس با دست به راحتی باز و بسته شده و به همین دلیل در زمان وقوع حوادث، راه حل مناسبی برای فرار از مخمصه و نجات افراد هستند.

از ویژگی های مهم این درب اتوماتیک شیشه ای؛ قابلیت نصب در حین ساخت و نصب مجدد است.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ؛ به دلیل داشتن جعبه درایو و بست های خارجی مناسب نصب در ساختمان ‌های اداری، فروشگاه‌های زنجیره ای، مغازه ها، ایستگاه‌ های سوخت، آپارتمان ها، هتل ‌ها، رستوران‌ ها، پانسیون ها، بیمارستان‌ها، مراکز و سالن های کنفرانس و.. می باشد.

 

اجزا و نحوه عملکرد  درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ

در تعریف کلاسیک این نوع درب ها؛ می توان گفت مکانیزم درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ به صورتی است که با انعطاف پذیری بالا و به سهولت عمل می کند، به کار ها سرعت می بخشد و حتی کمک می کند تا عبور و مرور افراد بدون هیچ خلل و مزاحمتی انجام شود.

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی شامل موتور، کنترل کننده و قطعات داخلی دیگری است که درون جعبه هدر نصب و از نقش باز و بسته کردن درب برخوردار است. به اجزا شیشه ای یا موارد دیگر که بین هدر و سقف نصب شده است؛ فن لایت گفته می شود.

برق اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی به راحتی در طول تعمیر و نگهداری آن توسط یک سوئیچ، روشن و خاموش می شود که به آن کلید تعیین وضعیت می گویند.

 

نقش حسگر ها در درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ

ارسال دستور باز و بسته شدن درب توسط حسگر های فعال کننده به اپراتور درب انجام می شود. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی زمانی باز می شود که حسگر، شخص یا وسیله ای را در منطقه قابل شناسایی مشاهده کند.

درب های اتوماتیک تلسکوپی
درب های اتوماتیک تلسکوپی

درب در حین عبور شخص باز مانده و در صورت عدم ورود یا عدم شناسایی شخص به منطقه فعال سازی، درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی بعد از زمان تعیین شده، بسته خواهد شد. کنترل کننده درب، سیگنال باز شدن را گرفته و موتور دنده را برای تحریک تسمه و قرقره فعال می کند.

این حسگر؛ تحت عنوان سنسور های ایمنی بوده که نقش شناسایی افراد و اشیا را در حین عبور از منطقه تعیین شده درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ، داشته و در زمان مرور بسته نخواهد شد.

 

کارکرد درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ

دسترسی: برخورداری از سیستم قفل هوا در درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ، امکان دسترسی همزمان و هماهنگ به هر دو درب را فراهم می کند.

امکانات متعدد: باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی از طریق دکمه، مشاهده تصویر فرد یا حسگر داده های بیومتریک؛ به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده های بیولوژیکی ای نظیر آنالیز مشخصات بدن افراد، امکان پذیر است.

امکان استفاده غیر اتوماتیک: قابلیت بسته شدن درب، تنها از طریق فشردن یک دکمه و به  سرعت در این مدل از درب اتوماتیک شیشه ای امکان پذیر است.

آپشن های نصب: درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ، به سهولت با سیستم های مختلف ساختمانی ادغام و هماهنگ می شود.

درب های اتوماتیک تلسکوپی
درب های اتوماتیک تلسکوپی

معرفی درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ

درب اتوماتیک شیشه ای از انواع مختلفی برخوردار بوده که عبارتند از: خطی، تلسکو پی، منحنی، زاویه ای و چند منظوره؛ که در این بخش به نوع تلسکوپی آن می پردازیم.

این نوع درب اتوماتیک شیشه ای برای قسمت بندی کردن راهرو ها، به حداکثر رساندن دسترسی، استفاده در فضا های باریک و همچنین ورودی‌ مکان هایی که فضای محدود دارند بسیار ایده‌آل است.

گروه صنعتی آکام؛ امکان سفارش درب اتوماتیک شیشه ای مناسب با هر نوع سازه ای را فراهم کرده است.

این هماهنگ سازی و انطباق با هر ساختمان بیان کننده یک ویژگی زیبایی شناسی در معماری درب ها است که تفاوت مدل تلسکوپی با انواع کلاسیک درب اتوماتیک شیشه ای را نشان می دهد.

این درب اتوماتیک شیشه ای علاوه بر عملکرد بالا تر، طراحی مناسبی دارند که متناسب با هر نوع سازه، تامین کننده تمامی نیاز ها باشد.

با توجه به باز و بسته شدن خودکار؛ درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ از امنیت خوبی برخوردار بوده و امکان گشودن به صورت تک لنگه یا با هر دو بخش وجود دارد.

 

مشخصات درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ

درب های تلسکوپی اتوماتیک در مواقعی که فضا محدود است، با باز شدن در حداکثر مقدار خود، از کاربرد مناسبی در نصب برخوردار است. در این حالت می توان با فعال کردن فقط یک بخش از درب  یا اضافه کردن یک اسلاید فعال، امکان استفاده در باریک ترین فضا ها را فراهم کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی، سنسوری داشته که در صورت عبور افراد از بخش ورودی؛ به دلیل شناسایی و وجود مانع از بسته شدن جلوگیری کرده وبا طراحی دقیق و بدون تغییر در عملکرد، در فضا های مختلفی قابلیت نصب دارند.

همچنین امکان باز شدن فقط یک بخش از درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ وجود داشته و طراحی آن از نظر اندازه و رنگ هم قابل تنظیم هستند.

افزایش کیفیت درب اتوماتیک شیشه ای در مدل تلسکوپی به همین ویژگی ها ختم نمی شود.

سیستم های تعلیق این درب ها با اجرای طراحی های خلاقانه رو به بهبود است. به این صورت که وزن درب ها از طریق هدر به وسیله لاین های آلومینیومی بر بخش ساختاری درب ها قرار می گیرند.

درب اتوماتیک شیشه ای از امنیت بالایی برخوردار است و کاملا منحصر به فرد می باشد. مدل تلسکوپی درب اتوماتیک شیشه ای از قفل اتوماتیک برخوردار بوده که توسط برخی لوازم جانبی مثل ریموت فعال می شود؛ به گونه ای که ریموت کنترل با فراهم سازی قابلیت دسترسی از راه دور همراه است.

 

سخن آخر

گروه صنعتی آکام این افتخار را داشته است که تمامی محصولات خود را مطابق با استاندارد روز جهانی پیش برده و در تولید درب های اتوماتیک خود به دلیل بهره گیری از قطعات ساخت کشور های اروپایی در ۵۰% از قطعه های محصولات خود، از استاندارد های EN16005 و EN60335 برخوردار می باشد.

قابل ذکر است که گروه ما از دوستداران محیط زیست بوده و بدین منظور، دارای گواهی های ISO9001، ISO14001 و ISO45001 در سوابق خود می باشد.

برای سفارش درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی می توانید از اپلیکیشن آکام استفاده بکنید.


منابع : manusa ، assaabloyentrance ، irishdoorsystems

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب های اتوماتیک تلسکوپی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x