هنگر و غلتک درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

امروزه درب های اتوماتیک شیشه ای به طور گسترده در ساختمان های تجاری، بانک‌ها، بیمارستان ها، پاساژ ها، هتل ها و … وجود دارد. این اپراتور درب های اتوماتیک، زیبایی، افزایش تردد، حفظ دمای ساختمان، کاهش مصرف انرژی را در پی دارند. اما شاید برای برخی سوال پیش آید که درب های اتوماتیک شیشه ای چه نوع درب های هستند؟

یک درب معمولی را که شما همه جا دیده اید. دربی چوبی یا بالاخره فلزی به رنگ های مختلف که با یک دستگیره باز می شود. مخترعان به این فکر افتادند که اگر فردی با دست پر از کیسه خرید، بخواهد وارد خانه یا ساختمان شود، چگونه با دستگیره درب را باز کند‌؟ از این رو به اختراع درب هایی بدون دستگیره پرداختند. یک سنسور در بالای این درب ها قرار داشت که حضور فرد را در مکان حس می کرد و به طور خودکار باز می شد. در واقع برنامه نویسی این درب، این گونه بوده است و تمامی افراد را شامل می شود. این درب ها اوایل فقط به عنوان زیبایی نما و یک درب غیرضروری به کار می رفت. در حالی که امروزه این درب از پر استفاده ترین درب ها به شمار می رود. در این مقاله قصد داریم راجع به نحوه کارکرد درب های اتوماتیک و اجزای مختلف آن از جمله هنگر و غلتک ها صحبت کنیم.

غلتک های درب های اتوماتیک شیشه ای

همانطور که میدانید یک وسیله برقی ساده دارای متعلقات برقی پیچیده و زیادی است، حالا فکر کنید درب های اتوماتیک با آن اندازه و قدرت زیاد به چقدر تجهیزات و متعلقات برقی نیاز دارند. یکی از این متعلقات، غلتک ها می باشند.

غلتک ها از یک سو برروی شیار های ریل بالای درب قرار دارند و از سوی دیگر روی فریم شیشه نصب می شوند. همانطور که گفته شد درب های اتوماتیک دارای دو لت متحرک و لت ثابت هستند. لت ثابت که به جای خود، اما لت متحرک باید به گونه باشد که آزادانه حرکت کند‌. قدرت موتور توسط تسمه به لت متحرک منتقل می شود و لت متحرک از یک طرف توسط موتور اپراتور روی ریل اصلی اپراتور حرکت می کند.

موتور اپراتور از یک طرف درحال چرخاندن تسمه می باشد. از سوی دیگر برای اینکه تسمه در جهت مخالف موتور بچرخد، بلبرینگ به کمک می آید. بلبرینگ کمک می کند حرکت هرزگردی تسمه در جهت مخالف موتور صورت بگیرد. به این قطعه از دستگاه غلتک می گویند. نام دیگر غلتک فولی(پولی) می باشد.

انواع غلتک ها

این غلتک ها انواع مختلفی دارند.

این غلتک ها در واقع قطعه ای هستند که بر روی ریل قرار می گیرند و سبب حرکت درب های اتوماتیک شیشه ای به جهت های مختلف می شوند. زمانی که سنسور ها وجود جسم را تشخیص می دهند، به کنترل باکس، پیام ارسال می شود. پیام بررسی و نیروی لازم برای باز و بسته شدن درب تامین می شود. نیرو در نهایت به غلتک انتقال می باشد و سبب حرکت می شود.

 کارکرد های غلتک ها

  • عملکرد صحیح در زمان باز و بسته
  • تحمل وزن هر لنگه از درب ها
  • حفظ تعادل و جلوگیری از لرزش و ارتعاش در زمان جا به جایی و حرکت درب های اتوماتیک شیشه ای

جنس غلتک ها اکثرا از آلومینیوم می باشد. در برابر نوسانات دمایی ،رطوبت و اصطکاک محیط مقاوم است. اگر غلتک‌ها جنس نامرغوب باشند، عملکرد درستی نخواهند داشت و دچار مشکلاتی از جمله انبساط و انقباض، زنگ زدگی می شوند. درب های اتوماتیک برای کارکرد صحیح حین باز و بسته شدن، ۶ غلتک نیاز دارند. ۴ تا از این غلتک ها، بزرگتر و قوی تر هستند که وزن لنگه را تحمل می کنند. ۲ غلتک کوچکتر حفظ تعادل را بر عهده دارند. 

هنگر درب های اتوماتیک شیشه ای

هنگر یکی دیگر از متعلقات درب های اتوماتیک می باشد. هنگر دارای چرخ هایی است که روی مقطع نیم دایره ریل حرکت می کنند و لت های متحرک را باز و بسته می کنند. محل قرار گیری این قطعه، قسمت داخلی ریل اصلی می باشد.

هنگامی که سنسور ها فعال شدند و موتور اپراتور حرکت و در نتیجه تسمه ها هم حرکت می کنند. لنگه های متحرک به تسمه ها متصل هستند و با حرکت تسمه ها، لنگه ها نیز حرکت می کنند. قطعه ای که تسمه و لنگه را به هم وصل می کند، هنگر نامیده می شود. هر هنگر دارای دو تا سه تا غلتک می باشد‌. هنگر ها باید به لت ها هم متصل شوند. قطعه ای که هنگر ها را به لت ها متصل می کند، خارهنگر نامیده می شود. بست تسمه گیر از یک سر به تسمه و از سر دیگه به تسمه گیر متصل است. خود تسمه گیر به هنگر متصل است. در نتیجه حرکت این اتصالات، هنگر ها حرکت کرده و لنگه های متحرک روی ریل اصلی حرکت خواهندکرد و درب های اتوماتیک شیشه ای باز و بسته می شود.

نکته قابل ذکر این می باشد که کیفیت محصولات باید کاملا عالی باشد. چرا که اگر مرغوب نباشد خیلی زور خراب شده و شما باید هزینه ی زیادی برای تعمیر مجدد آن پرداخت کنید.

هنگر و غلتک درب های اتوماتیک شیشه ای آکام

کمپانی ارائه دهنده تمامی تجهیزات درب های اتوماتیک شیشه ای آکام، رضایت صددرصدی مشتریان را جلب کرده است. این کمپانی انواع تجهیزات از جمله هنگر و غلتک درب های اتوماتیک را ارائه می دهد و با توجه به اندازه درب و سفارش مشتری، مراحل اندازه گیری و نصب را با دقت کامل انجام می دهد. کیفیت بالای محصولات در گروه صنعتی آکام از جمله هنگر و غلتک درب های اتوماتیک شیشه ای، به ارزش نهایی این محصولات افزوده است.

نتیجه گیری

گروه صنعتی آکام بعنوان اولین کمپانی ارائه دهندهُ پلتفرم آنلاین درب های اتوماتیک گامی نو در ارائهُ خدمت رسانی نوین را برداشته است.پشتیبانان متعهد اپلیکیشن آکام در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی نیاز مشتریان یا همان کاربران صنعت درب های اتوماتیک شیشه ای هستند تا سریعترین و گزیده ترین امکان تهیهُ محصولات و یا سرویس دهی آنلاین انواع درب های اتوماتیک را به ایشان عرضه نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x