نحوه تولید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای 

()

نحوه تولید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از مهم‌ترین مسائلی‌ است که در هنگام استفاده از این درب‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. گروه صنعتی آکام یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ارائه دهنده خدمات اتوماسیون درب‌های اتوماتیک در ایران است‌ که پشتیبان‌ها و کارکنان این کمپانی بی وقفه و در هر زمان‌ از طول شبانه‌روز پاسخگوی نیاز مشتریان در زمینه خرید انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای هستند. گروه صنعتی آکام با استفاده از کادری مجرب و با سابقه در جهت تولید و حفظ رضایت مشتریان در تلاش است و با ارائه بهترین محصولات یکی از بهترین‌های ایران و خاورمیانه در زمینه خرید و خدمات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد. محصولات آکام علاوه بر ظاهری شیک و زیبا، دارای قابلیت عایق صدا، سازگاری با محیط زیست، بهینه سازی مصرف انرژی و… نیز هست.

یکی از انواع درب‌های اتوماتیک در دنیای مدرن امروز درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای است که نحوه تولید آن مسئله بسیار مهمی است و در کیفیت کار تاثیر بسزایی دارد لذا در این مقاله قصد داریم نحوه تولید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را مورد بررسی قرار دهیم.

با توجه به موقعیت و ایده خلاقانه سازنده و طراح، این نوع درب می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، گرد، نیم دایره و… که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود. اما فرآیند تولید این درب‌ها به چه صورت است؟

فرایند تولید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای:

این درب‌ها را با انواع مختلف شیشه‌ها می‌سازند برای مثال؛ شیشه سکوریت، شیشه نشکن و… . شیشه این درب‌ها معمولا دارای ضخامتی در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلی‌متر است و ظاهری شفاف دارد. فریم دور این درب‌ها در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود که معمولا از رنگ سفید و یا بی رنگ استفاده می شود که البته با توجه به موقعیت رنگش متفاوت است.

پس از انتخاب نوع شیشه و انجام اندازه گیری‌های لازم توسط تکنسین‌‌های مجرب نصب آکام، مراحل تولید و برش پانل‌های شیشه‌ای آعغاز می‌شود. برحسب نوع درب و سایر ایده‌های خلاقانه و امکانات اتصالات مورد نظر طراحی و تولید می‌شود و در نهایت آماده نصب می‌گردد. همان طور که گفته شد این درب‌ها انواع مختلفی دارند که برای آشنایی بیشتر شما همراهان عزیز در ادامه به چند نوع درب اتوماتیک شیشه‌ای اشاره می‌کنیم:

  • درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی: درب اتوماتیک تلسکوپی در مکان‌هایی با رفت و آمد زیاد استفاده می‌شود لذا بیشتر در مراکز عمومی و تجاری کاربرد دارند. این نوع درب را مانند مدل کشویی خطی می‌سازند اما تفاوت مکانیزم درب تلسکوپی با کشویی در این است که در نوع تلسکوپی عمل باز شدن بر روی ۴ لنگه متحرک به صورت تلسکوپی صورت می‌گیرد. ۴ لنگه بودن درب‌ها باعث افزایش ۳۰ درصدی باز شدن آن‌ها نسبت به مدل دو لنگه می شود که یک مزیت برای این نوع درب‌ها محسوب می‌شود‌. علاوه بر این امکان نصب آسان از مزیت‌های دیگر درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی می‌باشد.
  • درب اتوماتیک کشویی: یکی از پر استفاده‌ترین انواع درب اتوماتیک، درب اتوماتیک کشویی است که مدل کشویی این سازه‌ها دارای حرکت خطی هستند. این مدل با استفاده از حداقل فضا نصب می‌شود و اغلب آن‌ها به صورت دو لنگه ثابت و متحرک قابل اجرا هستند.

اکثر اوقات شیشه‌های این سازه از نوع سکوریت ۱۰ میلی‌متری ساخته می‌شود اما در برخی از مواقع در صورت نیاز مشتری شیشه‌های ۲۰ میلی‌متری دوجداره نیز به کار برده می‌شود. اینکه می‌توان آن‌‌ها را تنظیم کرد از ویژگی‌های این سازه است، در واقع شما می‌توانید آن‌ها را در حالت ورود یا خروج ممنوع تنظیم کنید. امکان کنترل ورود و خروج با نصب سیستم‌های ریموت قابل اجرا است و شما می توانید به درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی برنامه زمان بندی شده بدهید.

  • درب اتوماتیک شیشه‌ای منحنی: یکی از زیباترین طراحی‌های درب اتوماتیک مدل منحنی یا نیم دایره است. اگر معماری فضا به صورت دایره کامل، نیم دایره و یا قوسی است این درب‌ها بهترین گزینه برای تکمیل زیبایی مکان مورد نظر است. مزیت آن‌ها عدم تبادل هوای داخل و بیرون می‌باشد که باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایشی و سرمایشی و در کل انرژی می‌شود. از نوع قوسی شکل درب‌های اتوماتیک برای مکان‌های اداری، مراکز هتل‌ها، اماکن ورزشی، مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مکان‌های عمومی بیشتر استفاده می‌شود.

حال که با نخوه تولید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای و انواع این درب‌ها آشنا شدید بهتر است بدانید در تولید این درب‌ها از چه قطعاتی استفاده می‌شود؛

قطعات درب اتوماتیک:

☆  سنسور درب اتوماتیک: سنسور درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به دو نوع مختلف با استفاده‌های متفاوت تقسیم می‌شود که عبارت اند از:

نوع اول (سنسور عقابی) که عملکردی دایره شکل دارد. نوع دوم (سنسور چشم پرده ای) که قیمت بالا و عملکردی متفاوت دارد و صورت خطی عمل می کند لذا باعث جلوگیری از باز شدن بیهوده و کمترین هدر رفت انرژی در درب اتوماتیک می‌شود.

☆  کنترل باکس: تمام دستورات به وسیله ریموت و سنسورهای چشمی دریافت و به موتور انتقال می یابد. کنترل باکس دارای یک صفحه کلید برای تنظیمات است که می‌تواند دستی یا دیجیتال و یا ولومی شکل باشد. این قطعه تنظیماتی مانند میزان بازشوندگی درب، سرعت بازشدن، سرعت بسته شدن، مدت زمان باز ماندن و…را دریافت و در حافظه خود ثبت و ارزیابی می‌کند.

در درب های اتوماتیک آکام با بهره گیری از ۶ نرم افزار هوشمند در برد الکتریکی آن کلید تنظیمات ویژه ۶ حالته ای تهیه گردیده. که علاوه بر امکان مانیتورینگ به صورت پرتابل امکان تنظیمات گوناگون درب را امکان می‌سازد.

☆  هرز گرد: نقطه مقابل موتور است و در طرف دیگر ریل بسته می‌شود. لازم به ذکر است دور رفت و برگشت موتور و هنگرها به وسیله تسمه کامل می‌شود.

☆  هنگر یا غلتک‌ها: غلتک‌ها یا هنگرها در اصل وظیفه نگه داشتن لت‌های متحرک شیشه‌ای را دارند که با توجه به حرکت موتور لت‌ها را به حرکت در می‌آورند.

☆  دریل درب شیشه‌ای: از جنس آلومینیوم سخت و از جمله قطعات مهم و اساسی یراق آلات درب اتوماتیک شیشه‌ای است این دریل معمولا با رنگ آنادایز (نقره‌ای) عرضه می‌شود. برحسب سلیقه و موقعیت کارفرما می‌توان با تغییر رنگ کوره‌ای و طلایی و سایر انواع رنگ‌های دیگر، آن را با نما و محیط هم سو کرد.

☆  موتور درب اتوماتیک: از موتورهای درب اتوماتیک می‌توان در دو نوع انکوردار و مدل ساده را نام برد.

☆  کاور: همه‌ قطعات به وسیله یک کاور هم رنگ پوشیده می‌شوند که این کار خود چند دلیل دارد اولا باعث حفظ ظاهر و کامل کردن زیبایی درب شیشه ای اتوماتیک از دید بیننده می‌شود دومین عامل حفاظت از قطعات درب اتوماتیک در برابر ضربه است.

با توجه به قطعات و فرآیند تولید این نوع درب‌ها حتما برایتان سوال پیش آمده که قیمت این درب‌ها به چه صورت است؟ در ادامه مقاله این موضوع بررسی می‌شود.

تعیین قیمت درب‌های شیشه‌ای به چه صورت است؟

عوامل متفاوتی روی قیمت این درب‌ها تاثیرگذار است، یکی از این عوامل نوع درب برقی است که بر روی قیمت درب تاثیر می گذارد. مثلا قیمت درب اتومات آکاردئونی معمولا با قیمت درب تلسکوپی متفاوت است. عامل تاثیر گذار دیگر امکانات موجود در آن است که بر قیمت اثر می‌گذارند لذا نصب سیستم‌های مختلف بر روی درب اتوماتیک، قیمت آن را بالا می برد.

ساخت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ارزان همیشه مقرون و به صرفه نیست و حتما باید به کیفیت کار هم دقت نمود. علاوه بر این‌ها نوع دربی که استفاده شده با توجه به مکان مورد نظر(ساختمان اداری، مسکونی و…) و اندازه‌ی نصب با امکانات درب، همه‌ی این عوامل به گونه‌ای بر روی قیمت تاثیر گذار است. خوشبختانه گروه صنعتی آکام این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید با صرف کمترین زمان و هزینه بهترین و با کیفیت‌ترین درب اتوماتیک شیشه‌ای را تهیه و خریداری کنید.

کلام آخر:

همان طور که می‌دانید امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین افزایش دغدغه‌ها، مردم به سمت مدرنیته و زندگی راحت روی آورده‌اند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از جمله محصولاتی هستند که برای تمام اقشار مناسب است و در تمام اماکن می‌تواند برای شما عزیزان راحتی و سرعت عمل را به ارمغان بیاورد. در این مقاله سعی شد نحوه تولید این نوع درب‌ها بررسی شود که با شناخت بهتر و با آگاهی کامل اقدام به خرید و استفاده از این درب‌ها کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x