درب های اتوماتیک شیشه ای و رایج ترین شاخصه ها در رفع خرابی 

()

امروزه در زندگی انسان ها از وسایلی مانند درب های اتوماتیک شیشه ای استفاده می‌شود که زمانی برای آنها رویا و غیر قابل دسترس بود اما امروز از این وسایل به طور مداوم در زندگی استفاده می‌کنیم که نبودشان باعث ایجاد مشکل در زندگی می‌شود.

درب اتوماتیک شیشه ای
درب های اتوماتیک آکام

تاریخچه درب اتوماتیک و مثال‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد از گوشی‌های هوشمند گرفته تا ماکرویوهای آشپزی و یا درب‌های اتوماتیکی که در طول روز به دفعات فراوان از آن‌ها عبور می‌کنیم.

اجزاء اولیه درب اتوماتیک شیشه ای:

درب اتوماتیک توسط Heron اختراع شد. از ساختار عملکردی پیچیده‌ای تشکیل‌شده بود که کاربرد آن  باز و بسته نمودن درب معابد برای نمازگزاران یونان باستان بود. حرارت شعله افروخته‌شده توسط کشیش معبد به ظرف آب برنجی منتقل‌شده و موجب افزایش حجم بخار و آب و انتقال سرریز آب به ظرف مجاور می‌گردید .این ظرف به‌عنوان وزنه عمل نموده و سنگین شدن آن باعث انتقال قدرت از طریق یک طناب و چند قرقره به درب‌ها شده که  درنهایت باعث باز شدن درب‌های سنگین معبد در زمان ورود نمازگزاران به آن می‌گردید. هرون از مکانیسم مشابهی برای باز و بسته نمودن درب‌های سنگین ورودی دروازه‌ها در شهر اسکندریه یونان نیز استفاده نموده است .

از این طریق دیگر نیاز نبود در رستوران برای باز کردن درب سینی غذا را زمین گذاشته یا درب را با پای خود باز نمایند . این امر موجب افزایش بهره‌وری و رضایت کارکنان تا حدی گردیده بود.

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با مشکلات رایجی که ممکن است برای درب ‌های اتوماتیک شیشه ‌ای اتفاق بیفتد و باعث خرابی آن ها شود آشنا نماییم.
استفاده غلط از درب های اتوماتیک شیشه ای مثلا استفاده از شوینده ها یا در قسمت اپراتورهای سیستم الکترونیکی آب استفاده شود یا اینکه در نوسانات شدید برق واقع شوند یا ضربه به شیشه یا فریم وارد شود، اینها یکسری از خرابی های نامتعارف است که شامل گارانتی نمی‌شود.

اما یکسری مشکلات دیگری است که درب های اتوماتیک شیشه ای بسته به کیفیت متریالی که در ساخت آن استفاده شده است دیر یا زود با آنها برخورد می‌کند، اولین جایی که معمولا برای آنها مشکل پیش می‌آید و نیاز به تعویض دارد یکی غلتک ها و دیگری سطح مقطع ریل است.

لت ها به دستک هایی متصل هستند که این دستک ها غلتک هایی در داخل خود دارند، یعنی در حقیقت لت های متحرک درب های اتوماتیک شیشه ای مانند چوب پرده غلتک آنها روی ریلی حرکت می‌کنند که در این مکان سایش و فرسایش وجود دارد که هرچقدر کیفیت و متریال این غلتک و ریل متفاوت باشد بر اثر اصطکاک و استهلاکی که در آنها بوجود می‌آید زود فرسوده شده پس بنابراین کمپانی های مختلف از غلتک های مختلفی با کیفیت های مختلف استفاده می‌کنند.

مثلا غلتک های تفلون عمر کوتاه تری نسبت به غلتک های پلی آمید و پلی ارتان دارند و حتی نوع بلبرینگ ها هم مهم استکه بلبرینگ های فولادی با آلیاژ فولادی نسبت به بلبرینگ های غیرفولادی عمر بیشتری دارند، یا سطح مقطع ریل که وقتی با آلومینیوم سخت کاری شده است با بالاترین درجه سختی آلومینیوم از آلومینیوم های ضایعاتی مقاومت آنها بیشتر است و عمر طولانی تری دارند.

اگر از لاستیک های EPDM غیرارتعاش که بی‌صدایی سیستم را تضمین می‌کند در زیر سطح مقطع استفاده نشود امکان به صدا افتادن دستگاه در طول زمان بیشتر می‌شود.

استفاده از آلیاژ آلومینیوم در تمام مقاطع حتی فریم ها تاثیرگذار است. استفاده از رنگ، که اگر رنگ با کیفیت و مطلوب نباشد چه رنگ الکترواستاتیک چه رنگ آنادایز یا جنس استیلی که ضد زنگ و ضد سایش باشد اینها همه در عمر مفید سیستم حائز اهمیت است.

طیف گسترده ای از مشکلات احتمالی می تواند درب های اتوماتیک را تحت تأثیر قرار دهد. چه درب کشویی ، تلسکوپی و…

برخی از مسائل در اثر تأثیرات ناگهانی ، حوادث ناگوار یا سوعملکرد پیش بینی نشده بوجود می‌آیند ، در حالی که برخی دیگر با گذشت زمان ایجاد می‌شوند. اغلب از طریق سایش و پارگی. بنابراین ، اتخاذ یک برنامه نگهداری و سرویس دهی عملی عاقلانه است.

مشکلات رایج درب های اتوماتیک:

با ادامه استفاده ، اپراتور اتوماتیک ممکن است در برابر فرسایش یا الکترونیک به نوعی از کار بیفتد. در موقعیت های دیگر ، مسیر ممکن است نامناسب شود و در صورت امکان ، فنرها خراب شوند – این علائم مربوط به درب های اتوماتیک معیوب است. استفاده طولانی مدت از مصرف سنگین و نه چندان دقیق نیز باعث آسیب بیشتر می شود – به دلیل آب و هوا ، کار با دست و غیره

برخی از سوعملکردها فقط با اصلاح مجدد حرفه ای برطرف می شوند ، در حالی که ممکن است با سرویس دهی منظم از برخی دیگر از مشکلات جلوگیری شود. برای کمک به عملکرد صحیح سیستم درب اتوماتیک ، اقدامات احتیاطی می تواند توسط مالکان انجام شود ، اما به طور کلی بهتر است برای نظارت بر شرایط کار طولانی مدت ، از خدمات یک متخصص واجد شرایط استفاده کنید که متخصصین ما در آکام سرویس می‌توانند به شما در این امر کمک کنند.

تعمیر و نگهداری و سرویس دهی درب های اتوماتیک:

مراجعه منظم به نگهداری توصیه می شود. دسترسی خودکار زمینه های کلیدی مانند سرعت بستن ، سنسورها ، بررسی مجدد و انطباق با قفل را بررسی می کند. بازدیدهای تعمیر و نگهداری به طور منظم ، هم از نظر عملکرد و هم از نظر قانونی تضمین کننده است. این به شما کمک می کند تا تجارت یا سازمان خود را در پارامترهای مورد نیاز بیمه تجاری خود نگه دارید. کاربران می‌توانند درب های اتوماتیک شما را با خیال راحت به کار بیاندازند  و امنیت و یکپارچگی محل شما را برآورده کنند.

وقتی با دسترسی خودکار تماس می گیرید ، همیشه می توانید به یک پاسخ به موقع اعتماد کنید. تیم واجد شرایط ما همچنین در موارد آسیب سیل یا خرابی منبع برق یک پاسخ قابل اعتماد و حرفه ای به شما ارائه می دهند.

هنگام تعهد به یک برنامه منظم بررسی خدمات و ایمنی ، می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای تجارت و محل کار شما را برآورده کند. بررسی کامل سیستم شما نقطه شروع بسیار خوبی است. خوشحال می شویم که در این مورد با شما صحبت کنیم با ما تماس بگیرید.

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x