کلید چند حالته و کنترل پنل تعیین وضعیت درب اتوماتیک شیشه ای 

()

درب های اتوماتیک:

با کلید چند حالته و متعلقات اپراتور شامل موارد زیر می‌باشد. کلید چند حالته جزو قطعاتی است که روی ریل اصلی در قسمت بیرونی قرار می‌گیرد. باز و بسته شدن درب های اتوماتیک شیشه ای در حالت های مختلفی قابل تنظیم می باشد. کنترل نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک توسط کلید چند حالته امکان پذیر می باشد. این کلید قابلیت ارسال فرمان به اپراتور را دارا می باشد. که از این طریق نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای را مشخص می کند. کلید چند حالته درب اتوماتیک شیشه ای امکان باز شدن از سمت ورودی یا خروجی، یکسره باز ماندن و یا بسته شدن کامل را برای تنظیم فراهم می کند. این کلید امکان اتصال به کنترل را دارا می باشد که بعد از احراز هویت، درب را بگشاید.

 

 

 

 

کلید چند حالته درب های اتوماتیک شیشه ای:

کلید چند حالته (کلید دستی) جهت معرفی وضعیت‌های مختلف به کل عملکرد سیستم اپراتور درب اتوماتیک شیشه‌ای است. شما توسط کلید، می‌توانید تعیین کنید که حالت‌های زیر را به اپراتور درب اتوماتیک شیشه‌ای معرفی نمایید:

  1. کاملاً بسته: در این حالت درب به‌هیچ‌ عنوان باز نخواهد شد. در واقع وقتی که جلوی چشمی بالای اپراتور قرار می‌گیرید، درب باز نخواهد شد و فقط با تغییر وضعیت توسط این کلید درب باز خواهد شد.
  2. کاملاً باز: در برخی مواقع کاربر می‌خواهد که درب فقط در حالت باز باقی بماند و بسته نشود. برای این حالت کلید تعیین وضعیت را به حالت کاملاً باز خواهد برد.
  3. نیمه‌باز (زمستانی): در فصل سرد برای گرم نگه‌داشتن محوطه داخلی انرژی گرمایی زیادی مصرف می‌شود. برای هدر نرفتن این گرما در اثر کامل باز شدن درب، کاربر می‌تواند اپراتور را به حالت نیمه‌باز ببرد تا سرما زیاد از بیرون به محوطه داخل وارد نشود.
  4. تردد یک‌طرفه: مطمئناً در برخی از بانک‌ها دیده‌اید که بعد از ساعت ۱۴:۳۰ نمی‌توانید از بیرون به داخل بروید، اما از داخل به بیرون اجازه خروج است. درواقع در این حالت چشمی بالاسری بیرون غیرفعال است. به این حالت تردد یک‌طرفه می‌گویند.
  5. عادی (دوطرفه): در این حالت شما از هر دوطرف و به ‌صورت کامل و عادی می‌توانید تردد داشته باشید.

 

 

 

 

در صورتی که درب اتوماتیک شیشه ای مشکل در بازگشایی دارد چه کنیم؟

دستگاه را خاموش کرده و درب ها را با دست ببندیم و بعد از یک دقیقه دستگاه را روشن نماییم، این اقدام باعث می شود دستگاه ریست شده و اگر مشکل نرم افزاری خاصی پیش آمده باشد، برطرف گردد.

در نظر داشته باشید در صورتی که این دستگاه شامل باتری بک آپ باشد باید باتری از مدار خارج شده و سپس اقدام به خارج کردن باتری نمایید.

تنظیم سنسور درب اتوماتیک شیشه ای :  

تنظیم چشمی درب اتوماتیک شیشه ای:

اصولا در فروشگاه هایی که در نزدیکی پیاده رو و در معرض ورود و خروج افراد می باشد از چشم خطی استفاده می کنند، این مدل چشمی از باز و بسته بیهوده درب ها جلوگیری کرده و فقط درب ها را برای افرادی که به صورت قطع می خواهند وارد فروشگاه شوند باز گردد.

تنظیم سنسور درب اتوماتیک شیشه ای:

مایکروویو برای مکان هایی که لازم است درب ها با فاصله بیشتری نسبت به ورود افراد باز شوند مورد استفاده قرار می گیرد، وسعت دید این گونه چشم ها به صورت نیم دایره می باشد و برای بسته نشدن درب ها در زمانی که فردی ما بین درب ها می باشد از چشم جانبی بین درب ها استفاده می شود.

نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک تلسکوپی شیشه‌ای:

روال باز شدن درب اتوماتیک شیشه‌ای، بدین‌صورت است که درب بعد از تشخیص حرکت یا وزن توسط سنسور درب اتوماتیک شیشه‌ای برای فروشگاه، لت متحرک اول که در مرکز ورودی قرارگرفته است حرکت کرده و روی لت دوم قرارگرفته و سپس هر دو به روی لتِ ثابت حرکت کرده و جمع می‌شوند و طبق این روال، ورودی برای رفت‌وآمد افراد باز می‌شود.

توجه داشته باشید که تفاوت عمده درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی با درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی، در این است که دو سوم از عرض ورودی می‌تواند مورد استفاده برای عبور و مرور قرار گیرد. این خود مزیتی است که باعث می‌شود این نوع درب برای مغازه‌هایی که نیاز به ورودی بیشتر برای عبور افراد و بار دارند مناسب‌تر باشد.

لازم به ذکر است که درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی  برای مغازه ها می‌تواند به‌صورت سه لت نیز نصب گردد. در این حالت یک‌لت ثابت است و در یک سمت ورودی (راست یا چپ) نصب‌شده و دو لتِ دیگر متحرک بوده و هر دو به‌ یک سمت و روی این لتِ ثابت جمع می‌شوند . به این نوع از درب اصطلاحاً درب شیشه‌ای تلسکوپی برای ساختمان یک‌طرفه گویند.

البته مانند دیگر انواع درب شیشه‌ای درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی برای پاساژ هم دارای منبع برق اضطراری می‌باشد که در هنگام قطع برق مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هنگام قطعی برق، عبور و مرور از آن را امکان‌پذیر می‌نماید.

 

درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی برای شیرینی فروشی :

قابلیت کار در حالت‌های مختلفی را دارد که عبارت‌اند از: حالت تمام باز، حالت تمام بسته (قفل)، حالت نیمه‌باز، حالت اتوماتیک و حالت حرکت یک‌طرفه .

درب شیشه‌ای در حالت بسته یا قفل :

در حالتی استفاده می‌شود که عبور و مرور از ورودی تا زمان خاصی نیاز نمی‌باشد . لازم است که در این ساعات درب قفل باشد و سپس با تنظیم مجدد آن در شیشه‌ای به‌صورت قفل باقی می‌ماند.

درب شیشه‌ای برای مطب دکتر :

در حالت نیمه‌باز مانند دیگر انواع درب ، یک حالت بسیار مناسب برای جلوگیری از هدر رفت انرژی ساختمان می‌باشد . زیرا در این حالت می‌توانید درب را به صورتی تنظیم کنید که با تشخیص حرکت و یا وزن توسط سنسور درب شیشه‌ای، فقط نیمی از ورودی درب بازگردد . بنابراین با باز و بسته شدن درب از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری گردد.

درب شیشه‌ای اتوماتیک برای پاساژ :

در حالت حرکت اتوماتیک نیز در واقع همین حرکت معمول و عادی درب شیشه‌ای است و در واقع حرکت یک‌طرفه برای کنترل عبور و مرور از یک سمت می‌باشد . نحوه کار آن طوری است که ورود تنها از سمت ورودی و یا سمت خروجی صورت می‌گیرد و سنسور بخش ورود و یا بخش خروج غیرفعال می‌شود.  بدین ترتیب عبور تنها از یک سمت درب شیشه‌ای امکان‌پذیر می‌باشد.

 

 

کنترل پنل تعیین وضعیت درب های اتوماتیک آکام:

به لحاظ سهولت در استفاده و بهینه سازی تنظیم وضعیت های متفاوت درب بسته به شرایط مورد نیاز بجای کلید تعیین وضعیت که به طور معمول در ارتفاع مشخصی از اپراتور قرار گرفته و تنظیم حالات درب را با تعلل میسر می نماید . علاوه بر ریموت و رسیور کنترل پنل ویژه ای ارائه می گردد که امکان تنظیم تمامی حالات و وضعیتهای درب را با فشردن شاسی مربوطه بر روی این کنترل از راه دور میسر و هموار میسازد. 

ضمن آنکه از طریق گوش های همراه نیز با نصب اپلیکیشن خاص و یا بلولوث وضعیت های درب را میتوان تعریف نمود.  از دیگر امکانات درب های اتوماتیک آکام تعبیه شاسی ریست دستگاه بر روی کنترل پنل میباشد، این قابلیت ویژه به مصرف کننده این امکان را می دهد تا در صورتی که خللی در نحوه عملکرد سیستم به هر دلیل مشاهده گردد با فشردن شاسی ریست (reset) مانیتورینگ کلیه قطعات توسط نرم افزار هوشمند سه لایه سیستم صورت گرفته . تا امکان بازگشت به تنظیمات اولیه زمان نصب و رفع مشکل احتمالی هموار گردد، این قابلیت عمر مفید و کارکرد دربهای اتوماتیک آکام را دوچندان ساخته است.

  •  

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب با بهترین بهره وری در خدمت شما می باشد.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
akam
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x