انواع دستگیره درب ها 

()

در طی روز ما بارها از درب‌ها عبور می‌کنیم و از دستگیره درب ها برای ورود و خروج به هر مکان استفاده می‌کنیم. دستگیره درب وسیله‌ای پر استفاده و بسیار متنوع می‌باشد که از نظر جنس، ساختار، کاربرد های مختلفی برخوردار است. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتر شما با انواع دستگیره درب و ویژگی های آن این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

انواع دستگیره درب
انواع دستگیره درب

در خرید دستگیره درب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • جنس دستگیره
  • ساختار دستگیره
  • تناسب آن با محل نصب
  • میزان استحکام و امنیت
  • دوام
  • امکانات تکمیلی و جانبی
  • سهولت در استفاده
  • سهولت در نصب
  • ظاهر
  • قیمت

معرفی انواع دستگیره درب بر اساس ساختار

شما با ورود به یک مرکز فروش دستگیره درب با طیف گسترده ای از انواع دستگیره ها مواجه می‌شوید. ساختار دستگیره‌ها هم بر ظاهر آنان تأثیر دارد و هم می‌تواند کاربردشان را تعیین کند. در این بخش شما را با مهم‌ترین دسته‌بندی‌های دستگیره درب بر اساس ساختار آشنا خواهیم کرد.

دستگیره توپی

دستگیره‌های گرد یا توپی عموما در مکان‌هایی که معماری مدرن دارند، دیده می‌شوند. هرچند که در حقیقت استفاده از آن‌ها ریشه در ایام قدیم داشته اما امروزه متناسب با سبک معماری و دکوراسیون مدرن، سبک‌ها و طراحی‌های نو پیدا کرده‌اند. خود دستگیره‌های توپی نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • زبانه‌دار سنتی
  • زبانه‌دار مدرن
  • لبه‌دار

می‌توان گفت که دستگیره گرد درب چوبی یکی از رایج‌ترین اشکال این درب ها به شمار می‌آیند که از آن‌ها می‌توان برای انواع درب‌ها استفاده کرد. همچنین نصب این مدل از دستگیره ها برخلاف تصور، امری بسیار ساده است.

دستگیره اهرمی

رایج‌ترین ساختار دستگیره‌ها که در ایران استفاده می‌شود، دستگیره های اهرمی می‌باشند. باز و بسته شدن این دستگیره‌ها با کمک اهرم انجام شده و این قابلیت را دارند که در سبک‌های مختلف کلاسیک و مدرن طراحی شوند و نقش بزرگی در زیبایی ظاهری ایفا کنند. در حالی که دستگیره‌های اهرمی با صرف کمترین انرژی به پایین رانده می‌شوند، تنوعی بالایی از نظر ظاهری در این دستگیره‌ها وجود دارد که باعث محبوبیت فراوان آنها شده است.

هنگام خرید این محصولات، به احتمال زیاد با ۲ نوع دستگیره درب اهرمی از نظر ساختاری مواجه شوید.

  • دستگیره اهرمی پلاک‌دار که تک قسمتی است.
  • دستگیره اهرمی روزت که دارای دو قسمت است، به شکلی که اهرم و بخش کلیدخور آن از هم جدا هستند. علت این طراحی تنها از جنبه زیبایی است.

معرفی انواع دستگیره درب بر اساس کاربرد و محل نصب

همان ابتدا که شما به یک مرکز فروش دستگیره درب مراجعه کنید، نخستین پرسش از شما این خواهد بود که دستگیره را برای کجا و چه مدل دربی می‌خواهید. این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار بوده و شما باید بسته به کاربرد، نوع خاصی از دستگیره را باید انتخاب کنید.

دستگیره درب اتاق خواب و سایر درهای داخلی منزل

این مدل از دستگیره می‌توانند برای اتاق خواب، آشپزخانه، انباری و باقی اتاق های داخل منزل استفاده شوند. حتی این امکان وجود دارد که از آنها برای سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد، هرچند دستگیره‌های مخصوص سرویس بهداشتی به خودی خود یک دسته بندی جداگانه محسوب می‌شوند. دستگیره‌های مناسب درب اتاق خواب از رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی برخوردار می‌باشند تا هر فرد و با هر سلیقه ای بتواند انتخاب مناسبی داشته باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود از دستگیره توپی یا اهرمی برای این مکان‌ها استفاده کنید، هرچند استفاده از دستگیره‌های اهرمی به دلیل راحتی بیشتر در این فضاها رایج‌تر می‌باشد.

دستگیره سرویس بهداشتی

این دستگیره‌ها نیز می‌توانند مدل توپی یا اهرمی داشته باشند، هرچند که اینجا نیز مدل اهرمی پیشنهاد می‌شود. دستگیره‌های سرویس بهداشتی به دلیل ویژگی مکان، دارای قفل از داخل هستند اما از بیرون نمی‌توان آن‌ها را قفل کرد و این ویژگی نقطه تمایز آنها محسوب می‌شود. استفاده از چنین دستگیره‌هایی به حمام و توالت اختصاص دارد و در مکان‌های دیگر استفاده نمی‌شود.

دستگیره تزیینی

این دستگیره‌ها برخلاف مدل های دیگر فاقد قفل می‌باشند. به شکلی که صرفا جنبه تزیینی داشته و مناسب مکان‌هایی هستند که باز و بسته شدن آن‌ها از داخل و خارج مانعی ندارد.

دستگیره درب ورودی

همانطور که از مکان مورد استفاده این دستگیره های مشخص است، امنیت بالا در این درب ها حرف اول را می‌زند. دستگیره ورودی به شکلی طراحی می‌شود که امکان باز کردن آن از بیرون بدون کلید امکان پذیر نباشد و تنها از داخل می‌توان آن را بدون کلید باز کرد. دستگیره درب ورودی باید از امنیت بالایی برخوردار باشد و به خصوص باید از جنسی باشد که در برابر ضربه و شکستن مقاوم باشد.

معرفی انواع دستگیره درب بر اساس کاربرد و محل نصب
معرفی انواع دستگیره درب بر اساس کاربرد و محل نصب

معرفی انواع دستگیره درب بر اساس جنس

وقتی مشخص شد دستگیره را برای چه مکان و چه دری می‌خواهید، نوبت به تعیین جنس دستگیره می‌رسد. جنس دستگیره نیز باید مناسب برای مکان مورد استفاده آنها باشد برای مثال در مواردی که نیاز به امنیت بالا است (مثلا دستگیره درب ورودی) باید از دستگیره ای استفاده کنیم که به راحتی نشکند.

دستگیره فولادی

این جنس دستگیره از انواع محکم و مقاوم دستگیره های به شمار می‌آیند. همچنین از قایلیت ضد زنگ و ضدخوردگی بودن نیز برخودار می‌باشند که طول عمر آنها را افزایش می‌دهد. این جنس دستگیره‌ها برای مکان‌هایی که مسئله امنیت جدی است، انتخاب مناسبی هستند.

دستگیره آلومینیومی

وزن سبک این محصولات اولین نکته ای است که در مورد آنها به ذهن می‌رسد. ماندگاری و رنگ‌پذیری بالای آن‌ها نیز از دلایل دیگر محبوبیت این محصولات می‌باشد. این بدین معناست که شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون مکان، آن‌ها را به رنگ دلخواه درآورید.

دستگیره برنزی

در معرفی انواع دستگیره درب، دستگیره برنزی به عنوان موردی که زیبایی و درخشندگی خاصی دارد، مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد اما ویژگی بسیار مهم دستگیره های برنزی ضد میکروب بودن آن ها است. این ویژگی با توجه به تماس مدام دست با دستگیره اهمیت بسیار بالایی داشته و از لحاظ بهداشتی بهتر می‌باشد.

دستگیره چوبی

همانطور که پیش تر گفتیم این دستگیره‌ها زیبا و خاص هستند و فضایی کلاسیک در دکوراسیون شما ایجاد می‌کنند. دستگیره درب چوبی لوکس یا ساده را می‌توان برای درب های داخل منزل استفاده کرد. دلیل این امر لطافت و شکنندگی جنس آنها می‌باشد و به همین دلیل بهتر است برای درب های ورودی و هرجا که نیاز به امنیت بیشتر دارد، استفاده نشوند.

معرفی انواع دستگیره درب بر اساس جنس
معرفی انواع دستگیره درب بر اساس جنس

سخن پایانی

در این مطلب سعی داشتیم تا شما را با انواع دستگیرهای درب و ویژگی ها و کاربردهای اصلی آنها آشنا کنیم. همانطور که در مطلب توضیح دادیم، سعی کنید که مکان نصب و ویژگی های مورد نیاز خود را اول بررسی کنید و با توحه به نیاز های خود مدل مورد نیاز خود را خریداری کنید تا بهترین بهره را از خرید خود داشته باشید. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات درب های اتوماتیک شیشه ای، کرکره های اتوماتیک برقی، می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
دستگیره درب
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x