دیوار شیشه ای در طراحی داخلی 

()

مقدمه

در طراحی مدرن امروزه، سیستم اپن آفیس کاربرد زیادی پیدا کرده که یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده آن پارتیشن و دیوار های شیشه ای می‌باشد. محیط بسیاری از سازمان ها همچنان دارای فضای خشک و بی روح با دیوار های سفید و لامپ های مهتابی می‌باشد. هرچند که در فضا های کاری مدرن و استارتاپی این چنین نبوده و در شرکت های جدید تر به دکوراسیون داخلی و افزایش بهره وری کارمدان بیشتر اهمیت داده می‌شود. در اینگونه محیط ها می‌باشد که شاهد اپن آفیس های مدرن، مینیمال و رنگی هستیم که از المان های جذابی همچون دیوار شیشه ای استفاده می‌شود.

انتخاب این المان ها و بازدهی آن ها ثابت کرده است که داشتن یک فضای دل باز و پویا می‌تواند تا چه حد روی روحیه کارمندان تاثیر گذار باشد و باعث بازدهی بیشتر آنها شود. البته انتخاب این المان ها در طراحی داخلی بدون دلیل نبوده و پشت هر کدام از آنها اصول و مزایای خودش وجود دارد. دیوار های شیشه ای که به آن ها پارتیشن شیشه ای یا پارتیشن های اداری نیز گفته می‌شود در این مسیر تاثیر مثبت زیادی داشته اند و بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با دیوار شیشه ای و انواع آن این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

دیوار شیشه ای
دیوار شیشه ای

دیوار شیشه ای چیست و چه انواعی دارد؟

اگر بخواهیم خیلی ساده دیوار شیشه ای را معرفی کنیم، باید بگوییم که امروزه بسیاری از مدیران و حتی خانواده ها، از دیوار های پوشیده و بتنی یکنواخت که قابلیت جابه جایی نیز ندارند خسته شده اند و به همین دلیل سراغ دیوار های مردن تر و پارتیشن ها رفته اند. دیوار شیشه ای در واقع یکی از انواع جدا کننده های فضا از جنس شیشه به شمار می‌آید که شامل دسته بندی های مختلفی می‌شود که جایگزین دیوار های دائمی محیط های کاری می‌باشند.

در طراحی های جدید تر محیط های کاری به دلایل مختلفی از پارتیشن ها استفاده می‌شود تا ضمن بهره گیری از فضایی که در دسترس می‌باشد از مزایای دیگر آن نیز بهره مند شوند. دیوار شیشه ای به جای استفاده از آجر سیمان، گچ و مصالح دیگر از شیشه و فریم های نگه دارنده استفاده می‌کنند تا فضای باز تری را به مشتریان ارائه دهند.

انواع دیوار های شیشه ای

این دیوار ها دارای دسته بندی های زیادی می‌باشند که ما در اینجا چند مورد از آنها را آورده ایم:

  • کشویی شیشه‌ای
  • کشویی خارجی
  • فریم لس شیشه‌ای
  • فریم لس دوجداره
  • اتاقک شیشه‌ای
  • فریم دار
  • پارتیشن اداری
  • دیوار شیشه‌ای کاذب
  • دیوار شیشه‌ای تزئینی

کاربرد های دیوار های شیشه ای در طراحی داخلی

سوالی که شاید برای خیلی از شما پیش آمده باشد این می‌باشد که این دیوار ها دقیقا چه کاربردی دارند و استفاده از آنها برای ما چه مزایایی دارد؟ درست است که دیوار های شیشه ای نوعی جدا کننده و تقسیم کننده فضا به شمار می‌آیند اما بسته به نیاز و سبک طراحی پروژه مد نظر این تجهیزات می‌توانند در فضا های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل است که می‌گوییم کارایی این دیوار ها فقط برای شرکت های استارتاپی و شرکت ها نمی‌باشد و مهندسان و معماران می‌‌توانند از آنها در اماکن تجاری، ادرات، سازمان ها، ساختمان های مسکونی و فضا های عمومی استفاده کنند.

از جمله کاربرد های دیوار های شیشه ای که می‌توان به آن اشاره کرد را برای شما آورده ایم:

  • جداسازی فضای بیرون و داخل و مسیرهای ورودی و خروجی
  • ایجاد طراحی‌های متفاوت و جذاب در فضا کار
  • ایجاد فضای کاری با دید باز
  • ساخت اتاق‌های مختلف

مزایای استفاده از این دیوار ها

حالا نوبت به این رسیده است که بیشتر به مزایای دیوار های شیشه ای بپردازیم و ببینیم که دلیل محبوبت و پرطرفدار بودن این محصولات چه می‌باشد. در ادامه مطلب به مهمترین ویژگی های این دیوار های مدرن پرداخته ایم.

مزایای استفاده از دیوار شیشه ای
مزایای استفاده از دیوار شیشه ای

سبک جدید طراحی با کمک دیوار های شیشه ای

استفاده از دیوار های شیشه ای سبب می‌شود که از فضا های خشک و بسته با طراحی های سنتی و قدیمی فاصله گرفته و شاهد یک دکوراسیون داخلی و مدرن تر باشیم. این کار باعث می‌شود هم کارمندان از روحیه بالاتری برخوردار باشند و هم روی بازدید کنندگان و مشتریان تاثیر مثبتی گذاشته شود.

استفاده از نور طبیعی

وجود نور طبیعی صبحگاهی و پخش شدن آن در محیط کاری می‌تواند تاثیر به سزایی در روحیه و بهره وری کارمندان شما داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از لامپ ها و چراغ های مختلف نور مورد نیاز دفتر را تامین کنید اما این مسئله نه تنها باعث افزایش هزینه شما می‌شود، بلکه این عنصر که نور طبیعی که نور خورشید می‌باشد و تاثیر آن برای سلامتی و روح و جسم را به کلی فراموش کرده اید. با استفاده از دیوار شیشه ای و پخش کردن نور طبیعی در محیط کاری خود شما می‌توانید محیطی سالم تر و همکارانی سرحال تر داشته باشید.

ایجاد یک محیط پویای کاری

شما با استفاده از دیوار های جدا کننده شیشه ای می‌توانید تا حد ممکن مرزبندی و خشکی در محیط کاری خود را حذف کنید. این مسئله به معنای حذف حریم خصوصی نبوده و هدف اصلی آن بهبود تلاش، شادی، سرزندگی، فعالیت و همکاری بین اعضای تیم یا شرکت شما می‌باشد. این مسئله تاثیر خود را به شکل ناخودآگاه روی فضای کاری شما اعمال می‌کند.

کاهش هزینه ها

این روز ها خرج و مخارج داشتن یک کسب و کار یا یک سازمان به شدت زیاد می‌باشد و به همین دلیل تمامی روش هایی که می‌تواند به کاهش هزینه های شما کمک کند، می‌تواند یکی از گزینه های مناسب برای شما باشد. استفاده از دیوار شیشه ای که تنها باعث زیبایی و جذابیت در فضای کاری شما می‌شود بلکه هم نور طبیعی را وارد محیط شما می‌کند و هم هزینه کمتری نسبت به دیوار های دائمی بتنی و گچی و رنگ کردن آنها دارد.

نصب و جا به جایی آسان تر

یکی دیگر از مهم ترین مزایای دیوار های شیشه ای این می‌باشد که دارای مدلی متحرک می‌باشد که شما می‌توانید آن را به راحتی جا به جا کنید تا فضای و دکوراسیون داخلی خود را تغییر دهید. شما با استفاده از این ویژگی می‌تواند خیلی سریع فضایی را کوچک تر کرده یا بزرگ تر کنید، یا حتی یک بخش جدید بسازید!

نصب پارتیشن و دیوار های شیشه ای کار بسیاری سختی نمی‌باشد و خود شما می‌توانید به راحتی آن را جا به جا کنید اما با این حال برای جلوگیری از ضرر مالی به شما پیشنهاد می کنیم که از فردی متخصص برای این کار کمک بگیرید. خوبی این مدل دیوار ها انعطاف پذیری بالای آن می‌باشد و به همین دلیل یکی از محصولات آینده نگرانه در زمینه خود به شمار می‌آید، چرا که به شما اجازه می‌دهد در آینده فضای خود را در صورت نیاز تغییر دهید.

گردش هوای بهتر و تهویه مطلوب

یکی دیگر از مزایای استفاده از دیوار های شیشه ای گردش بهتر هوا و تهویه آن در فضای کاری می‌باشد. تهویه بهتر سبب می‌شود شما راحت تر از شر بو های بد یا باقی مانده بو های مختلف در فضا که ممکن است باعث آزار همکاران و مراجعه کنندگان شما شود راحت شوید.

افزایش کارایی و بهره وری

نور محیط عالی بوده و نور طبیعی می‌باشد، گردش هوا بهتر انجام می‌شود، فضای کاری زیبا، مدرن و جذاب تر از گذشته می‌باشد. همه این ها سبب می‌شود تا همکاران و کارمندان شما بهتر کار کنند، افزایش روحیه و راحتی یک کارمند سبب می‌شود که بازدهی او در نتیجه بالا رود و این همان چیزی است که هر مدیری می‌خواهد.

قابلیت سفارشی سازی

یکی از اولویت های مدیران برای انتخاب دیوار شیشه ای، مسئله زیبایی می‌باشد. به همین دلیل است که این شیشه ها در رنگ بندی های مختلفی تولید می‌شوند و امکان سفارشی سازی آنها نیز با توجه به نوع کار و نیاز شما وجود دارد. البته این تمام داستان نمی‌باشد بلکه این دیوار ها حتی قابلیت این را دارند که با طرح های روی مبلمان یا تجهیزات اداری نیز ست شوند تا هارمونی بهتری در فضای کاری شما ایجاد کرده و طراحی دکوراسیون داخلی شما را زیبا تر کند.

جمع بندی

دیوار های شیشه ای یکی از مهم ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، مخصوصا در محیط های کاری به شمار می‌آیند. استفاده از پارتیشن ها مزایای زیادی دارد که چند تا از مهم ترین آنها که پیش تر هم به آنها اشاره کردیم موارد زیر می‌باشند:

  • سبک جدید طراحی
  • استفاده از نور طبیعی
  • ایجاد محیط پویا
  • کاهش هزینه‌ها
  • انعطاف ‌پذیری بالا
  • گردش خوب هوا و تهویه مطلوب
  • نصب و جا به ‌جایی آسان

با توجه به این ویژگی ها می‌توان به خوبی دلیل مدل طراحی امروزه محل های کار و ساختمان های تجاری را درک کرد. سبک های قدیمی همانطور که از نامش پیداست برای گذشته می‌باشند و دلیلی وجود دارد که استفاده از آن ها کمتر شده است و مدیران و مدبران توجه شایان تری به سبک های مدرن پیدا کرده اند. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره دیوار شیشه ای و محصولات دیگر، شما می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
دیوار شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x