بررسی فنی درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

اگر در ساختمان تجاری یا مسکونی خود، درب های اتوماتیک نصب کرده اید؛ مهم است که برای نگهداری طولانی مدت آن ها و بررسی فنی درب اتوماتیک را به دقت برنامه ریزی کنید. اگر برای نگهداری درب‌های اتوماتیک خود اقداماتی انجام ندهید، ممکن است قبل از اینکه به عمر طراحی کامل خود برسند، آسیب ببینند.

بسته به عواملی مانند میزان ترافیک و قدمت درب ها، می ‌توانید هر چیزی را از یک نوع برنامه تعمیر و نگهداری کامل که شرکت خدمات درب محلی شما ارائه می ‌دهد، از یک نوع برنامه و بررسی فنی درب اتوماتیک و تعمیر و نگهداری کامل را انتخاب کنید.

تعمیر و نگهداری اولیه

تحت یک برنامه تعمیر و نگهداری اولیه، متخصصان دارای گواهینامه AAADM انجمن آمریکایی تولیدکنندگان درب اتوماتیک برای بررسی فنی درب اتوماتیک در بازه های زمانی مشخص به سایت اعزام می شوند. طی این بازرسی ها و بررسی فنی درب اتوماتیک، تکنسین ها اجزای مختلف درب را به طور کامل بررسی می کنند و از مطابقت آن ها با استاندارد های سازنده اطمینان حاصل می کنند.

تعمیر و نگهداری اولیه

سرعت باز و بسته شدن، سنسورهای درب، شیشه، ریل های راهنما، پیوت ها، تسمه ها، دنده ها و روان کننده ها بسته به شرایط شان بررسی، تنظیم یا تعویض می شوند. هزینه این خدمات نگهداری بسته به تنظیم و یا تعویض قطعه که باید انجام شود متفاوت است.

تعمیر و نگهداری کامل خدمات

تحت یک برنامه تعمیر و نگهداری، به طور کامل بررسی فنی درب اتوماتیک شما انجام می‌شود و تعمیرات نگهداری پیشگیرانه معمولا پس از یک دوره زمانی از پیش تعیین‌شده انجام می‌شود و هزینه‌ها برای هر تعمیر دقیقا یکسان باقی می ‌ماند. این نوع بازدیدهای تعمیر و نگهداری و بررسی فنی درب اتوماتیک، معمولا به صورت سالانه انجام می شود.

در حالی که قیمت ها شامل تمام هزینه های مواد و نیروی کار است که در طول فرآیند تعمیر، نگهداری و بررسی فنی درب اتوماتیک متحمل می شود. اگر می‌خواهید از قبل بودجه مشخصی برای تمام هزینه‌ های خود ایجاد کنید، ثبت ‌نام برای برنامه تعمیر و نگهداری درب اتوماتیک با خدمات کامل می ‌تواند برای سازمان شما بسیار مفید باشد. به خصوص که هزینه‌های ثابت از پیش تعیین شده برای تعمیر درب را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

بسته به آنچه که به بهترین وجه با بودجه شما سازگار است، می توانید یکی از این نوع برنامه های تعمیر و نگهداری را برای بررسی فنی درب اتوماتیک خود انتخاب کنید. با این حال، مطمئن شوید که هزینه های انجام شده در هر درب را به طور جداگانه پیگیری می کنید تا پس از در نظر گرفتن سوابق، تصمیمات بهتری برای خرید بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که انجام بررسی های فنی، نسبت به خرید دوباره این درب ها ارزش بیش تری دارد.

اهمیت بررسی های ایمنی درب

این یک انتظار در بسیاری از ساختمان ها است که درب ها به طور خودکار باز می شوند و سپس دوباره بسته می شوند. در مکان های زیادی نظیر فروشگاه مواد غذایی، هتل، نمایندگی‌ های فروش خودرو و همچنین در ادارات دولتی و مراکز بهداشتی، این درب ها به عنوان ورودی هایی پر کاربرد عمل می کنند. همچنین امکان تعویض قطعات و جایگزینی آن ها با قطعات جدید تر نیز وجود دارد.

به عنوان یک مدیر دارایی که درب های اتوماتیک را در محل خود نصب کرده است، توجه به نگهداری آن ها بسیار مهم است. اگر به طور منظم بررسی فنی درب اتوماتیک انجام نشود، ممکن است باعث آسیب جدی شود. به همین دلیل، به شدت توصیه می ‌شود که بازرسی ‌های مکرر را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که عملکرد درب و ایمنی در حد استاندارد است.

بررسی فنی درب اتوماتیک
بررسی فنی درب اتوماتیک

انواع درب های اتوماتیک مانند درب اتومات کشویی، معمولا در اماکن تجاری یافت می شوند. مالکان و مدیران این املاک، مسئولیت انجام بازرسی های ایمنی را بر عهده دارند. اگر خرابی درب اتوماتیک باعث آسیب یا خسارت به بازدیدکنندگان از ملک تجاری شود، می تواند منجر به دعاوی پر هزینه شود. به خاطر داشته باشید که مدیران، طبق قانون؛ ملزم به حفظ ایمنی اهداف تجاری خود هستند.

نحوه بازرسی ایمنی درب های اتوماتیک

انجام بازرسی های ایمنی درب های اتوماتیک کار سختی نیست. چند دقیقه تمام چیزی است که لازم است تا مطمئن شوید درب های نصب شده در ملک شما کاملا کاربردی هستند. نحوه انجام بازرسی های ایمنی به صوت زیر است:

الف) بررسی ایمنی درب اتوماتیک کشویی

  • با سرعت عادی به سمت در بروید. درب باید زمانی باز شود که حدود ۴ فوت از آن فاصله دارید.
  • حداقل ۱۰ ثانیه روی آستانه بدون حرکت بایستید، درب نباید بسته شود.
  • از منطقه مورد نظر دور شوید، درب باید حداقل ۵/۱ثانیه باز بماند و به صورت آرام و نرم بسته شود.
  • اگر از درب برای عبور افراد به صورت دو طرفه استفاده می شود، مراحل ۱ تا ۳ را از جهت دیگر تکرار کنید.
  • سطح کف را بررسی کنید. باید تمیز و بدون قطعات شل باشد که ممکن است باعث زمین خوردن یا افتادن کاربر شود. مسیر ترافیک را روشن نگه دارید.
  • وضعیت کلی درب را بررسی کنید. علائم مناسب باید وجود داشته باشد.
  • حداقل به صورت سالیانه، درب توسط بازرس دارای گواهینامه AAADM بازرسی شود.

ب) بررسی ایمنی درب اتوماتیک چرخان

  • با سرعت عادی به سمت در بروید. درب باید زمانی باز شود که حدود ۱ متر از درب فاصله دارید.
  • حداقل ۴ ثانیه در بخش درگاه درب بدون حرکت بایستید؛ درب نباید با شما برخورد داشته باشد.
  • وارد ناحیه چرخش شوید و ۱۰ ثانیه توقف کنید؛ درب نباید به شما برخورد کند.
  • از منطقه دور شوید، درب باید حداقل ۵/۱ ثانیه باز بماند و به آرامی و نرم بسته شود. اگر ترافیک دو طرفه است، به سمت نوسان درب حرکت کنید؛ درب باید قبل از رسیدن به مسیر چرخش به خوبی باز شود.
  • سطح کف را بررسی کنید، باید تمیز و بدون قطعات شل باشد که ممکن است باعث زمین خوردن یا افتادن کاربر شود. مسیر ترافیک را روشن نگه دارید.
  • حداقل به صورت سالیانه، درب توسط بازرس دارای گواهینامه AAADM بازرسی شود.

با این اقدامات ساده می توانید به راحتی اطمینان حاصل کنید که درب های اتوماتیک شما از نظر عملکرد و ایمنی همانطور که طراحی شده اند کار می کنند. در صورت وجود هرگونه تردید یا نگرانی در مورد شرایط ورودی یا عملکرد خاص خود، همیشه با یک تکنسین دارای گواهی AAADM تماس بگیرید.

تمامی درب های گروه صنعتی آکام، کاملا مطابق استاندارد های روز دنیا تولید شده اند. استاندارد های مختلف EN و ISO از مهم ترین آن ها هستند. علاوه بر این، شما می توانید جهت بررسی فنی درب های اتوماتیک شیشه ای خود، با تکنسین های با تجربه گروه ما در ارتباط باشید. همچنین آکام سرویس برای خرابی های ایجاد شده نیز در خدمت مشتریان عزیز است.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰


منبع :dashdoor ، geze

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
بررسی فنی درب اتوماتیک
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x