خدمات و پشتیبانی درب اتوماتیک شیشه ای 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای در ساختمان ها، ورود و خروج را راحت تر کرده است. اما بعضی مواقع در عملکرد آن ها مشکلاتی به وجود می آید. خرابی درب اتوماتیک شیشه ای حتی در جدید ترین مدل های آن ممکن است بروز کند. اگر در مدت زمان مشخص، درب ها سرویس شوند و به درستی از آن ها نگهداری شود؛ نیاز کم تری به تعمیر پیدا می کنند.

درب های اتوماتیک انواع مختلفی از جمله کشویی، تاشو، چرخان، تلسکوپی و … دارند که مکانیسم همه آن ها شبیه است. خرابی درب اتوماتیک شیشه ‌ای گاهی به راحتی قابل تشخیص است و می توانید آن را تعمیر کنید. در شرایطی که عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای به راحتی مشخص نیست، باید از تعمیرکاران مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

علیرغم تولید محصولات گروه صنعتی آکام با توجه به استاندارد های EN16005 و EN60335؛ ممکن است هر گونه خرابی در این درب ها ایجاد شود که در این صورت می توانید با آکام سرویس ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را برطرف نمایید.

عیب یابی و تعمیر ایرادات درب اتوماتیک شیشه ای

دلایل زیادی برای خرابی درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارد. درب های اتوماتیک می توانند همزمان برای ورود و خروج استفاده شوند و در ساختمان هایی که افراد زیادی از آن استفاده می کنند؛ بسیار مناسب است. پس از مدتی ممکن است مواردی باعث خرابی درب اتوماتیک شیشه ای شود.

"<yoastmark

مشکلات رایج درب اتوماتیک ممکن است مربوط به سنسورها یا حرکت لنگه های درب باشد که در ادامه به موارد خرابی درب اتوماتیک شیشه ای می پردازیم.

۱) زنگ هشدار درب اتوماتیک

زنگ های هشدار در مواقع اضطراری فعال می شوند. گاهی اوقات ممکن است زنگ درب اتوماتیک بدون دلیلی به صدا دربیاید. برای حل این مورد از خرابی درب اتوماتیک شیشه ای، با فشار دادن دکمه صدای آن را قطع کنید.

دکمه های زنگ هشدار اصولا قرمز رنگ هستند و در بالا درب قرار دارند، آن را پیدا کرده و به مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید. با این کار رایانه ای که حرکت درب را کنترل می کند؛ عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای را انجام داده و آن را حل می کند.

۲) صدای ناخوشایند درب های اتوماتیک شیشه ای

درب ها باید به آرامی باز و بسته شده و صدای بسیار کمی ایجاد کنند. یکی از موارد خرابی درب اتوماتیک شیشه ای، زمانی است که حرکات درب به طور غیرمعمول سریع بوده و صدای زیادی ایجاد می کند. برای حل این مشکل ابتدا کلید برق را چرخانده تا برق قطع شود.

پس از قطع برق، درب را به صورت دستی باز و بسته کنید. اگر درب ها به راحتی حرکت نکردند، بررسی کنید که مانعی در مسیر حرکت آن ها نباشد. گاهی اوقات به دلیل شرایط آب و هوایی ممکن است باعث وجود موانع و خرابی درب اتوماتیک شیشه ای شوند و صداهای ناخوشایندی را در آن ایجاد کنند.

"<yoastmark

برای جلوگیری از این مشکل، به طور مرتب درب ها را با مواد شوینده تمیز کرده، گریس ها را پاک کنید و سپس گریس بزنید. در برخی موارد ممکن است کج شدن چارچوب های لنگه های درب باعث ایجاد سر و صدا و خرابی درب اتوماتیک شیشه ای شوند. در چنین مواقعی با تنظیم درب شیشه ای می توان از سر و صدای غیر معمول آن جلوگیری کرد.

۳) عدم حرکت درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک با جریان شروع به کار می کنند، اما در بعضی شرایط حرکت درب ها متوقف می شود که از موارد خرابی درب اتوماتیک شیشه ای است که می تواند به دلیل قطع جریان برق باشد. ابتدا برق را چک کنید و اگر کلید برق درب اتوماتیک خاموش بود آن را روشن کنید.

یکی دیگر از دلایل عدم حرکت درب های اتوماتیک، قرار نگرفتن آن ها در جای مناسب است که باعث خرابی درب اتوماتیک شیشه ای می شود.

اگر درب ها به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند؛ کنترل کننده های درب آن را به عنوان خطا شناسایی کرده و برای محافظت درب از حرکت آن جلوگیری می کنند، بنابراین مطمئن شوید که تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای به درستی انجام شده باشد.

۴) باز و بسته شدن خود به خود درب های اتوماتیک شیشه ای

سنسور ها پس از تشخیص اجسام متحرک در نزدیکی درب، سیگنالی به گیرنده ها ارسال و مکانیسم درب شروع به باز و بسته شدن به صورت خودکار می کند. یکی از دلایل خرابی درب اتوماتیک شیشه ای؛ باز و بسته شدن خودکار آن ها است که علت آن می تواند اختلال در تشخیص اجسام متحرک به وسیله سنسور ها باشد.

برای مثال عابرین پیاده، وسایل حمل و نقل یا حتی سایه ی درخت ها می تواند تشخیص سنسور را مختل کند. برای حل این مشکل، سعی کنید اجسام فعال را از محدوده تشخیص سنسور خارج کنید یا حساسیت آن را کاهش دهید.

"<yoastmark

یکی دیگر از علت های خرابی درب اتوماتیک شیشه ای در خود به خود باز شدن آن ها به دلیل اختلال در سنسورهای راداری به دلیل تنظیم اشتباه آن ها است. رادار داپلر در سنسور ها، حرکت اجسام را تشخیص می دهد و قابلیت چرخش دارد. اگر داپلر بیش از حد به سمت پایین تنظیم شده باشد؛ با هر بار بسته شدن، درب آن را یک جسم متحرک تشخیص داده و دوباره باز می شود. برای حل این مشکل، رادار را کمی به سمت بالا بچرخانید.

علت اختلال در باز و بسته شدن خود به خودی درب ها می تواند لرزش قطعات روی درب و تشخیص آن به وسیله سنسور ها باشد. در این حالت بررسی کنید که قطعات در جای خود محکم قرار گرفته باشند.

۵) حرکت آرام درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک ایمن با سرعت متوسط باز و بسته می شوند و از بروز اتفاق برای عابران به هنگام استفاده از آن ها جلوگیری می کنند. یکی از دلایل خرابی درب اتوماتیک شیشه ای حرکت کند آن ها است که از علل آن می تواند تشخیص ضعیف سنسور ها باشد. دلیل این تشخیص ضعیف می تواند سطح پایین حساسیت سنسور باشد که با افزایش آن می توان این مشکل را حل کرد.

همچنین عملکرد ضعیف سنسور ها می تواند به دلیل گرد و خاک روی آن باشد که با تمیز کردن سنسور، عملکرد آن به درستی انجام می شود. از دلایل دیگر حرکت کند درب های اتوماتیک شیشه ای، وزن زیاد پانل های آن است که سرعت موتور برای باز و بسته شدن درب را کاهش می دهد.


منابع : sanwaydoor ، steveadamsart ، olideautodoor

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
پشتیبانی درب های اتوماتیک شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x