کدام درب برای ما مناسب تر است؟ 

()

درب ها جزو وسایلی هستند که روزانه با آن ها زیاد سر و کار داریم و باعث تسهیل در رفت و آمد می شود. به خصوص در محیط های پر رفت و آمد مثل بیمارستان، مدارس، ادارات، منزل و … از درب ها استفاده زیادی می شود. انتخاب نوع درب و تناسب آن با محیطی که در آن استفاده می شود؛ حائز اهمیت است.

امروزه  با پیشرفت های تکنولوژی، نسل جدیدی از درب ها یعنی درب های اتوماتیک در بازار عرضه می شوند که مزایای زیادی دارند. درب های اتوماتیک در انواع محتلفی تولید شده که برای هر محیط و سبک دکوراسیونی همخوانی دارند. مکانیسم درب اتوماتیک باعث شده که در محیط های شلوغ، افراد بدون اتلاف وقت در ساختمان ها تردد کنند.

 ویژگی های درب دستی چیست؟

برای انتخاب درب برای منزل یا محیط کار دو گزینه درب اتوماتیک و درب های دستی پیش رو هستند که هر یک از این درب ها ویژگی هایی دارند. مدل درب های دستی برای عملکرد خود، هیچ نیازی به برق ندارند. بنابراین، لازم نیست نگران ورود و خروج در مواقع قطع برق باشید.

با این حال، نکته مهم درب های دستی در ماهیت آن ها می باشد. این درب ها را باید به صورت دستی باز کنید که این ممکن است برای افرادی که هنگام ورود به داخل وسایل حمل می‌کنند و حتی افراد مسن کم توان چالشی ایجاد کند. برای افزایش امنیت درب های دستی باید به شرکت سازنده درب های دستی این مورد را سفارش دهیم که متحمل هزینه بیش تری می شود.

چرا درب اتوماتیک را انتخاب کنیم؟

 درب های اتوماتیک بهره وری انرژی بیش تری دارند، زیرا درب اتوماتیک فقط در صورت نیاز باز و بسته می شود و به این دلیل است که آن ها دارای حسگرهای مادون قرمز هستند که مکانیزم درب را برای باز یا بسته شدن در هر زمان که شخصی از آن عبور کند، فعال می شود.

اگر چه درب های اتوماتیک از شیشه ساخته شده اند، اما در محافظت از فضای داخلی شما در برابر حوادثی که ممکن است در بیرون اتفاق بیفتد؛ بسیار بادوام هستند و مانند درب‌های دستی، ویژگی‌های امنیتی سفارشی نیز می‌توانند نصب شوند تا بتوانید در مواقعی که نیاز به باز و بسته شدن دستی ندارید قفل یا باز کنید.

دسترسی که درب های اتوماتیک ایجاد می کنند، بیش تر است. درب‌ اتوماتیک به گونه‌ ای طراحی شده که به همه اجازه می‌ دهد به راحتی وارد و خارج شوند، صرف نظر از اینکه این افراد از نظر فیزیکی دچار مشکل هستند یا چیزی را حمل می کنند.

گروه صنعتی آکام با استاندارد های EN16005  و EN60335 در تولید انواع درب اتوماتیک فعالیت داشته و بیش از نیمی از قطعات درب های خود را از کشور های اروپایی فراهم می کند. همچنین دارای گواهی های ISO9001، ISO14001 و ISO45001 بوده که در حفظ هرچه بیش تر محیط زیست می کوشد. شما می توانید برای سفارش انواع درب اتوماتیک با این گروه در ارتباط باشید.

انواع درب های اتوماتیک

درب های اتوماتیک در انواع مدل ها تولید می شود که باعث افزایش کارایی آن ها شده است. درب های اتوماتیک بیمارستانی، درب های اتوماتیک پارکینگ، درب های اتوماتیک کشویی و … از انواع درب اتوماتیک هستند که هر کدام مزایای منحصر به فردی دارند. در ادامه به بررسی انواع درب اتوماتیک و کاربرد آن می پردازیم.

  •  درب اتوماتیک کشویی

درب های اتوماتیک کشویی معمولا برای رفت و آمد دو طرفه استفاده می شوند. پانل، اپراتور، هدر، چرخ های قابل حمل، گیره ها، قفل و سیستم فعال سازی از معمول ترین اجزا سازنده درب های کشویی هستند. درب های کشویی اتوماتیک از حسگر های نوری یا تشخیص حرکت برای فعال کردن عملکرد باز و بسته شدن موتوری خود استفاده می کنند.

سنسورها بر روی درب اتوماتیک نصب می شوند یا از بالا یا از کناره در چارچوب درب ادغام می شوند. سنسورها از فناوری مادون قرمز یا مایکروویو برای مشاهده حرکت استفاده می ‌کنند و اغلب در تنظیمات تجاری و صنعتی استفاده می ‌شوند تا دسترسی آسان برای افراد توانا و ناتوان را برای کارایی و ایمنی فراهم کنند.

  •  درب اتوماتیک تلسکوپی

 درب تلسکوپی از پانل هایی تشکیل شده است که یکی در مقابل دیگری می لغزند تا درب باز شود. درب ها به هنگام باز شدن به یک گوشه رفته و باعث افزایش فضا می شوند. این درب های تلسکوپی برای فضا هایی با متراژ کم و پارتیشن بندی شده ایده آل هستند.

  •  درب اتوماتیک دایره ای

اگر شکل گرد و ظریف درب اتوماتیک مد نظر شما باشد و فضا کمی در اختیار دارید؛ درب اتوماتیک دایره ای، انتخاب ایده آلی است. درب های دایره ای از دو مجموعه درب های کشویی منحنی تشکیل شده است و ظاهری زیبا با ظرفیت بالا و سهولت عبور ارائه می دهند.

 این نوع درب ها به لطف ظاهر منحنی خود، دهانه ورودی باز تری نسبت به سایر درب های اتوماتیک با همان عرض داشته که امکان خروج افراد بیش تر و راحت تری را فراهم می کند.

  •  درب اتوماتیک تاشو

این نوع درب ها معمولا دارای ۲، ۴ یا تعداد بیش تری پانل هستند. پانل ها با تاثیر غلتک ها در امتداد یک مسیر حرکت هستند. آن ها برای جدا کردن فضا ها مناسب هستند و می توانند در عرض قابل توجهی گسترش یابند، بنابراین از نظر دسترسی و دید نسبت به درب های سنتی برتری پیدا می کنند.

  • درب اتوماتیک هرماتیک

 درب های هرماتیک به طور خاص برای استفاده در مناطقی طراحی شده است که رعایت بهداشت و کنترل نشت هوا ضروری است. درب دارای یک سیستم منحصر به فرد است که آن را قادر می سازد در هنگام بسته شدن، کاملا و بدون هیچ درزی بسته شود و از این رو به کاهش جا به‌ جایی هوا، آلودگی و ویروس ها کمک می کند.

  •  درب اتوماتیک چرخشی یا لولایی

 درب های لولایی اتوماتیک درجه بالایی از راحتی را ارائه می دهند. با طراحی عالی و ظاهری زیبا، اولین تاثیر را در ورودی ساختمان شما ایجاد می کنند. با حالت های مختلف عملکرد و تنظیمات، همه می توانند از آن ها استفاده کنند. با استفاده از  سنسورهای حرکتی فعال می شوند و به طور خودکار شتاب می گیرند و می چرخند. مانند همه درب های گردان، آن ها به تهویه طبیعی و بهینه سازی انرژی در ساختمان کمک می کنند.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید

منبع :homeguides ، boonedam

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x