انواع درب های اتوماتیک پارکینگ 

()

درب اتوماتیک یک مانع متحرک برای ورودی های ساختمان، اتاق و یک فضا برای کنترل یا محدود کردن دسترسی می باشد و باعث افزایش حریم خصوصی می شود. یک درب اتوماتیک، دربی است که با نزدیک شدن یک جسم به آن باز شود. دلیل اتوماتیک شدن درب ها این است که رفت و آمد افراد به فضای مورد نظر تسهیل شده بدون اینکه کسی مدام درب ها را باز و بسته کند.

درب های اتوماتیک پارکینگ نوعی دیگر از درب های اتوماتیک هستند که همانطور که از اسم آن ها مشخص است، برای پارکینگ از آن استفاده می شود. درب های اتوماتیک باعث راحتی در استفاده از پارکینگ می شود و دارای مزایایی است که به بررسی آن می پردازیم.

بررسی مزیت های درب های اتوماتیک پارکینگ

 ۱) سطح بالای ایمنی

یکی از عوامل مهمی که باید در هنگام انتخاب درب پارکینگ در نظر گرفت، این است که میزان ایمنی درب ها چقدر است. زیرا کنترل این درب ها از راه دور و بسیار ایمن تر از درب دستی است. دلیل اصلی این است که شما مجبور نیستید درب را بکشید. این درب ها اغلب مکانیسم جایگزینی برای قفل و باز کردن دستی دارند. حتی زمانی که برق قطع می شود، می توانید آن را کنترل کنید.

۲) سهولت در استفاده

در این عصر پیشرفت های تکنولوژیکی، مردم به دنبال وسایلی هستند که کارها را برای آن ها راحت تر کند. درب های اتوماتیک پارکینگ با استفاده از یک کنترل از راه دور کار می کنند. اگر در ماشین هستید، می‌توانید از کنترل و راه دور برای باز و بسته کردن آن بدون خارج شدن از خودرو استفاده کنید.

۳) تنوع

مطابق آنچه شما می خواهید؛ درب‌ های اتوماتیک پارکینگ، گزینه ‌هایی را برای سرعت کنترل آن به شما ارائه می‌دهند. می توانید سرعت باز یا بسته شدن درب را تنظیم کنید. همچنین، بسته به نیاز و دکوراسیون منزل تان، می توانید دربی را انتخاب کنید که با نما بیرونی خانه شما همخوانی داشته باشد.

طبقه بندی درب های اتوماتیک پارکینگ در انواع مختلف

هنگام انتخاب درب اتوماتیک پارکینگ، باید به نکات زیادی توجه کنید. شما باید سبک، رنگ و جنس درب پارکینگ خود را در نظر بگیرید. با این حال، مهم ترین تحقیقی که باید انجام دهید، در مورد انواع درب پارکینگ است.

الف) درب های سکشنال

درب های اتوماتیک پارکینگ سکشنال(Sectional Garage Doors)، محبوب ترین گزینه برای املاک مسکونی هستند. درب پارکینگ سکشنال از سه یا چند بخش پانل لولایی تشکیل شده است و در جهت عمودی برای باز و بسته کردن درب استفاده می کند.

این نوع درب پارکینگ به آرامی و بی صدا کار می کند. به دلیل پیچیدگی مکانیزم این درب ها و مهندسی با کیفیت در ساخت آن ها، در مقایسه درب های اتوماتیک پارکینگ دیگر، نسبتا گران هستند. از آنجایی که درب های سکشنال دارای اجزا و مکانیسم های زیادی هستند؛ برای اطمینان از اینکه درب ها به درستی کار می کنند، نیاز به نگهداری و روغن کاری منظم دارند.

به طور معمول، این درب های اتوماتیک پارکینگ از فولاد، آلومینیوم و چوب ساخته می شوند. به دلیل محبوبیت این درب ها، در طیف گسترده ای از پوشش ها و رنگ ها  تولید می شوند تا با اکثر سبک و نما خانه ها استفاده شود.

همچنین می توانید بسته به فصل، عایق بندی درب اتوماتیک پارکینگ را برای خنک یا گرم نگه داشتن پارکینگ خود انتخاب کنید. وجود پانل های محکم موجود در این درب ها، باعث شده که ایمنی آن ها دو چندان شود. عیب اصلی این نوع درب پارکینگ، این است که قیمت آن به نسبت قیمت درب اتوماتیک پارکینگ دیگر بیش تر است.

ب) درب های غلتکی

درب های اتوماتیک پارکینگ غلتکی یا رول آپ (Roller Garage Doors)، برای املاک تجاری و ساختمان های مسکونی، به ویژه در مناطق شهری بسیار محبوب هستند. نوع غلتکی درب ها مشابه مدل سکشنال، به صورت عمودی عمل می کنند. آنها معمولا از پانل های فولادی یا آلومینیومی راه راه ساخته می شوند و همانطور که از نام غلتک مشخص است، در بخش فوقانی درب گاراژ به شکل استوانه ای در می آیند.

درب های اتوماتیک غلتکی بسیار ایمن هستند. همچنین این درب ها بسیار بادوام، فاقد زنگ زدگی و در اکثر شرایط آب و هوایی مقاوم هستند. طراحی جمع و جور این درب ها باعث شده که برای مکان ها با فضا کم نیز، بسیار مناسب باشد.

 طراحی جمع و جور و مکانیزم ساده، آن ها را به گزینه ای خوب برای درب پارکینگ تبدیل کرده است. اگر چه تنوع رنگی در این درب ها بسیار زیاد است، اما در مقایسه با انواع دیگر جذابیت کم تری دارند و برای منازل مسکونی انتخاب خوبی نیستند.

ج) درب های کشویی

درب های کشویی یا گوشه ای (Slide to the Side Garage Doors) اولین درب های تولید شده بودند. نصب درب اتوماتیک پارکینگ کشویی به این صورت است که اسلاید کناری درب پارکینگ روی چرخی قرار می گیرد و درب به یک طرف باز می شود و به موازات دیوار قرار می گیرد.

 این نوع درب برای پارکینگ هایی که ارتفاع سقف و اندازه سقف کم است، بسیار مناسب می باشد. در مکانیسم باز شدن درب های کشویی؛ قابلیت باز شدن درب به صورت جزئی نیز وجود دارد. قیمت درب اتوماتیک پارکینگ از نوع کشویی به نسبت گران تر است و مقاومت کم آن در برابر آب و هوا جزء عیب های این درب محسوب می شود.

د) درب های سایبان شیب دار

درب های اتوماتیک پارکینگ سایبان شیب دار (Tilt-Up Canopy Garage Doors) از یک پانل منفرد ساخته شده اند که همانطور که از نام آن پیداست، به سمت سقف گاراژ متمایل می شود و حدود یک سوم درب از جلوی ورودی گاراژ بیرون زده و پس از باز شدن مانند یک سایبان عمل می کند.

ه) درب های جمع شونده شیب دار

یک درب پارکینگ جمع شونده (Tilt-Up Retractable Garage Doors) مانند درب سایبان شیب دار از یک پنل ساخته شده است، اما در بسیاری از ویژگی‌های دیگر متفاوت است. این درب ها بر خلاف درب های سایبان شیب دار به طور کامل به داخل پارکینگ باز می شود.

درب های جمع شونده شیب دار، می توانند پانل های درب بسیار سنگین تری را تحمل کنند. یکی از عیب های این مدل درب ها در مسیر های افقی ای است که درب به داخل آن باز می شود روی سقف گاراژ می تواند فضای زیادی را اشغال کند.


منبع :groomix ، diamondgaragedoorsltd ، a1garage

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب اتوماتیک پارکینگ
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x