درب اتوماتیک چه تفاوتی با درب هوشمند دارد؟ 

()

دستگاه های هوشمند زیادی وجود دارد که حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. یکی از این دستگاه ها، درب های هوشمندی هستند که شما با استفاده از این نوع درب ها به راحتی می توانید بدون کلید درب را قفل کرده و از ایمنی آن اطمینان حاصل کنید.

درب های هوشمند را می توانید با استفاده از یک برنامه در گوشی هوشمند خود و از راه دور کنترل کنید. بعضی از درب های هوشمند دارای یک صفحه کلید عددی بوده که کاربرد منحصر به فردی دارد. درب های هوشمند می توانند به وای فای خانه متصل شده و دستور باز شدن قفل را به گوشی هوشمند ارسال کند.

درب های هوشمند می توانند به بلندگو و سایر وسایل امنیتی متصل شوند. همچنین با اتصال به دیگر سیستم های امنیتی یک محیط امن ارائه می شود.

چه مواردی باعث می شود به یک درب هوشمند نیاز داشته باشید؟

درب های سنتی به وسیله کلید باز می شود. اما اگر به دنبال راهی برای رهایی از این کلیدها هستید، می توانید از درب های هوشمند استفاده کرده که زندگی آسان تری را فراهم می کند.

به وسیله درب هوشمند می توانید از راه دور و بدون نیاز شما به پشت درب، آن را باز کنید. این قابلیت برای زمانی که مهمان یا راننده سرویس پشت درب منزل شما هستند و شما در خانه حضور ندارید بسیار کارساز است. با برنامه ای که روی گوشی خود نصب کرده اید، می توانید به راحتی قفل درب هوشمند را باز کنید.

درب هوشمند
درب هوشمند

باز شدن درب های هوشمند بدون استفاده از کلید باعث می شود که دیگر معطل پیدا کردن کلیدهای خود نباشید و به راحتی درب خود را با یک کد ساده باز کنید. همچنین ایمنی بالایی که درب های هوشمند دارد به نسبت سایر درب های سنتی آن را متمایز کرده است.

با رمزگذاری روی درب هوشمند خود، دیگر نیاز به داشتن چندین کلید برای همه افراد خانواده نیست. از این جهت امنیت این گونه درب ها در برابر دزدی های احتمالی افزایش می یابد.

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود انتخاب درب هوشمند؛ انتخابی بهینه باشد، این است که این نوع درب ها در صورت قفل نشدن اعلان هایی را بر روی گوشی شما ارسال می کنند و از این جهت متوجه می شوید که درب خود را به درستی قفل نکرده اید. این ویژگی برای اوقاتی که با عجله جهت انجام کارها از منزل خارج شده اید و به یاد نمی آورید که درب ها را بسته اید یا نه، بسیار سودمند است.

درب اتوماتیک چیست و مکانیسم آن به چه صورت است؟

درب های اتوماتیک به عنوان درب هایی با امنیت بالا و تسهیل کننده رفت و آمد شناخته می شوند. فرض کنید در خواربارفروشی خرید زیادی انجام داده اید و برای خارج شدن نمی توانید گیره درب را فشار دهید، اینجا با وجود درب های اتوماتیک به راحتی و بدون تماس دست با دستگیره می توان خارج شد.

مکانیسم درب اتوماتیک به این صورت است که به وسیله سنسورهای تعبیه شده در آن حرکات اجسامی که در محدوده کنترل آن قرار دارد را شناسایی می کند و درب ها باز می شوند. سه نوع از رایج ترین سنسورهای درب اتوماتیک عبارتند از: سنسورهای فشار، تشخیص حرکت و حسگرهای نوری و  کنترل دسترسی یا سیستم اینترکام تصویری.

الف) سنسور چگونه باعث باز شدن درب می شود؟

هنگامی که سنسور درب اتوماتیک تشخیص داد که شخصی وارد ساختمان می شود، سیگنالی را به مکانیسم باز کردن درب می فرستد. مکانیسم باز شدن درب توسط یک موتور الکتریکی کار می کند که با توجه به انواع درب اتوماتیک متفاوت است.

ب) انواع درب اتوماتیک

درب‌ های کشویی یکی از درب های ایده ‌آل است که برای رفت و آمد به صورت دو طرفه کاربرد داشته و به وسیله غلتک ها باز و بسته می شوند. درب های چرخان نوع دیگری از درب اتوماتیک است برای تردد یک طرفه مورد استفاده قرار می گیرد. درب های چرخان اتوماتیک به داخل یا خارج باز می شوند.

برای فضاهای کوچک درب های تاشو که نوع دیگری از درب های اتوماتیک است انتخاب خوبی هستند. درب مناسب برای ساختمان شما به نوع تردد عابران پیاده در ملک و فضای موجود بستگی دارد. شما می توانید برای خرید انواع درب اتوماتیک، سفارش خود را در گروه آکام ثبت نمایید.

گروه صنعتی آکام تولید کننده بهترین درب اتوماتیک شیشه ای بوده و دارای استاندارد EN16005 و EN60335 است که بیش از پنجاه درصد قطعات مورد استفاده در درب ها ساخته کشورهای اروپایی هستند. این گروه با داشتن گواهی های  ISO9001، ISO14001 و ISO45001 قوانین زیست محیطی را در تولیدات خود لحاظ کرده و در حفظ هر چه بیش تر محیط زیست می کوشد.

ج) مزایای درب های اتوماتیک

درب های اتوماتیک با مکانیسمی که دارند هیچوقت بدون عبور شخص باز نمی مانند و از این جهت باعث حفظ سرما و گرمای محیط شده و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. درب های اتوماتیک با وجود سنسورها دیگر نیازی به لمس دستگیره ندارند و به راحتی باز و بسته می شوند که از این طریق مانع گسترش میکروب ها هستند.

یکی دیگر از مزیت هایی که درب های اتوماتیک دارند، راحتی است که برای مردم به وجود می آورند. اگر دستان شما پر از وسایل باشد که نتوانید درب را باز کنید، درب های اتوماتیک این کار را برای شما انجام می دهند. همچنین برای افراد معلول که توانایی باز کردن درب ها را ندارند، درب های اتوماتیک انتخاب خوبی می باشد.

درب هوشمند
درب هوشمند

تفاوت های درب اتوماتیک و درب هوشمند چیست؟

درب اتوماتیک و درب هوشمند هر دو به عنوان درب هایی برای تسهیل رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرند. اما در مکانیسم و سایر ویژگی این درب ها، تفاوت هایی وجود دارد. اولین تفاوتی که در درب اتوماتیک شیشه ای و درب هوشمند وجود دارد نصب این دو نوع درب است.

درب های هوشمند تا حدودی نصب راحت تری نسبت به نصب درب اتوماتیک شیشه ای دارند. در هنگام قطع برق، درب اتوماتیک متوقف شده و باید به وسیله درب های خروج اضطراری از آن خارج شد همچنین با فشار دادن گیره درب اتوماتیک درب باز می شود. درب های هوشمند اگر به جریان برق اضطراری متصل باشند، بعد از قطع برق به راحتی باز می شوند.


منبع :vivint ، butterflymx ،‌security

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب هوشمند
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x