استاندارد های درب های اتوماتیک شیشه ای آکام 

()

گروه صنعتی آکام با بهره گیری از دانش های فنی و به کار گیری بهترین متخصص ها در تولید انواع درب های اتوماتیک در تلاش است. این گروه با رعایت استاندارد ها در درب های شیشه ای اتوماتیک، توانسته به عنوان بهترین برند درب اتوماتیک شیشه ای در کشور مطرح شود.

مشخصات درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک؛ راه حلی آسان جهت دسترسی به محیط های مختلف برای کاربران ایجاد کرده است و باعث افزایش فضا مورد استفاده می شود. درب اتوماتیک با جلوگیری از باز ماندن درب ها، از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. همچنین با مکانیسم اتوماتیک به هنگام باز و بسته کردن درب ها، دیگر نیازی به تماس دست با دسته درب نیست.

درب اتوماتیک زمانی باز می شود که سنسورهای موجود در آن، سیگنال فعالسازی را دریافت کنند. سپس موتور دنده و قرقره به حرکت درآمده و درب ها باز می شوند. اگر افراد در منطقه فعالسازی قرار نگیرند؛ درب ها باز نمی شوند. درب های اتوماتیک دارای سه نوع درب کشویی، تلسکوپی و درب چرخان یا دایره ای هستند.

رایج ترین درب اتوماتیک، کشویی است که به یک طرف باز می شود. درب تلسکوپی نیز مکانیسم درب کشویی را دارد، با این تفاوت که سرعت باز شدن درب، ۳/۱ برابر درب کشویی است. همچنین درب های چرخان که ظاهری زیبا را در محیط ایجاد می کنند.

استاندارد های درب اتوماتیک شیشه ای

قبل از به کارگیری درب های اتوماتیک برای رستوران، هتل و سایر مکان های دیگر؛ باید اطلاعات کافی از مکانیسم این درب ها و قوانین و استاندارد درب اتوماتیک آن داشته باشید. هنگامی که درب استاندارد اتوماتیک به درستی انتخاب شوند و نصب و نگهداری آن ها طبق قوانین و اصول درب اتوماتیک انجام شود، محیط ایمنی را برای افراد ارائه می کند.

الف) درب اتوماتیک استاندارد چگونه کار می کند؟

عملکرد درب نسبتا ساده است. درب اتوماتیک استاندارد مجهز به حسگرهای حرکتی است که سیگنالی را برای باز کردن در هنگام نزدیک شدن افراد ارسال می کند. درب چند ثانیه پس از خروج کاربر از ناحیه کنترل بسته می شود.

ب) برای ساخت درب اتوماتیک استاندارد از چه موادی استفاده می شود؟

درب های اتوماتیک استاندارد از جنس آلومینیوم ساخته می شوند. آن ها را می توان در آلومینیوم خام یا آلومینیوم آنودایز شده یا لاکی عرضه کرد. آنودایز عملیات شیمیایی آلومینیوم برای تولید روکش‌ها (به عنوان مثال، نقره، طلا، برنز، سیاه یا فولاد ضد زنگ شبیه ‌سازی شده) با حفظ همان بافت است.

ج) درب های اتوماتیک استاندارد از چه نوع سنسورهایی استفاده می کنند؟

درب های اتوماتیک معمولا با سنسورهای حرکت و یا حضور (ایمنی) مجهز می شوند. سنسور حرکت هر زمان که حرکتی را در میدان تحت کنترل خود تشخیص دهد، عمل باز و بسته شدن را آغاز می کند. همچنین نزدیک یا دور شدن اجسام را تشخیص می دهد که به کاهش مدت باز ماندن درب کمک می کند و در نتیجه باعث صرفه جویی در انرژی می شود.

استانداردهای درب های اتوماتیک

گروه صنعتی آکام با دارا بودن استاندارد های ISO14001، ISO9001، ISO45002، EN16001 و EN60335 بهترین برند درب اتوماتیک تهران و سایر کشور می باشد. در ادامه به بررسی استانداردهای این گروه می پردازیم.

– استاندارد ISO14001

استاندارد ISO14001 الزامات یک سازمان در جهت بهبود عملکرد برای حفظ محیط زیست را نشان می دهد. این استاندارد برای استفاده توسط سازمان هایی در نظر گرفته شده که به دنبال مدیریت فعالیت های خود برای حفظ محیط زیست به شیوه ای روشمند هستند.

ISO14001 به سازمان کمک می کند تا به استانداردهای مورد نظر خود در راستای فعالیت های زیست محیطی دست یابد، که برای محیط زیست، سازمان و افراد ذینفع ارزش ایجاد می کند.

مطابق با خط مشی زیست محیطی سازمان، نتایج مورد نظر یک سیستم مدیریت زیست محیطی عبارتند از: افزایش عملکرد زیست محیطی، انجام تعهدات و دستیابی به اهداف زیست محیطی. این استاندارد برای هر سازمانی، صرف نظر از اندازه، نوع و ماهیت، قابل اجرا است و در جنبه های زیست محیطی فعالیت ها، محصولات و خدمات آن اعمال می شود.

ISO14001 می تواند به طور کامل یا جزئی برای بهبود روش های مدیریت زیست محیطی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، ادعای تطابق فعالیت های یک سازمان با ISO14001 قابل قبول نیست مگر اینکه تمام الزامات آن در سیستم مدیریت محیطی سازمان قرار داشته باشد و بدون استثنا همه آن ها عملی شود.

– استاندارد ISO9001

این استاندارد معیاری برای افزایش کیفیت یک سازمان اعم از سازمان کوچک یا بزرگ است و صرف نظر از حوزه فعالیت قابل استفاده است. این تنها استاندارد از خانواده ISO9000 است که دارای گواهینامه است. در واقع، بیش از یک میلیون شرکت و سازمان در بیش از ۱۷۰ کشور دارای گواهینامه ISO9001 هستند.

این استاندارد شامل اصول مدیریت کیفیت از جمله تمرکز قوی بر مشتری، انگیزه و مفهوم مدیریت عالی و بهبود مستمر فرآیند سازمان است. استفاده از ISO9001 نشان می دهد که مشتریان محصولات و خدمات ثابت و با کیفیت خوب را دریافت می کنند که به نوبه خود مزایای تجاری زیادی را به همراه دارد.

– استانداردISO45001

این استاندارد الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OH&S) را مشخص می کند و راهنمایی هایی را برای استفاده از آن ارائه می دهد. این استاندارد به سازمان ها کمک می کند تا محیطی ایمن و سالم برای کارکنان داشته باشند.

این استاندارد شامل: بهبود سلامت و ایمنی شغلی، حذف خطرات و به حداقل رساندن خطرات (از جمله نقص سیستم) و استفاده از مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای می باشد. این استاندارد برای هر سازمانی صرف نظر از اندازه و نوع فعالیت قابل اجراست.

ISO45001 معیارهای خاصی را برای عملکرد OH&S بیان نمی کند و همچنین در مورد طراحی یک سیستم مدیریت OH&S تجویز نمی کند. همچنین این استاندارد به مسائلی مانند ایمنی محصول، آسیب اموال یا اثرات زیست محیطی و خطرات برای ذینفعان توجه نمی کند.

ادعای سازمان ها در مورد انطباق فعالیت ها با این استاندارد زمانی قابل قبول است که تمام الزامات آن در سیستم قید شده و بدون استثنا اجرایی شود.

– استاندارد EN16005

این استاندارد اروپایی است که آیین نامه استفاده از درب های ایمنی را ارائه می کند و الزامات آن، نصب و استفاده صحیح از این درب ها می باشد.

– استاندارد اروپایی EN60335

استانداردEN60335  برای وسایل الکتریکی در محیط خانگی و تجاری اعمال می شود. این استاندارد قوانین ایمنی را ارائه می کند که محصول باید با آن ها مطابقت داشته باشد. همچنین به خطرات قابل پیش بینی دستگاه ها می پردازد که همه افراد ممکن است با آن مواجه می شوند.


منبع : nabco ، dashdoor ، manusa

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x