نصب درب های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ 

()

نصب درب اتوماتیک فولدینگ به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود در ادارات و مراکزی پر رفت و آمد توصیه می گردد که به دلیل اتوماتیک بودن آن برای افراد دارای ناتوانی های جسمی مناسب و بی خطر می باشد.

گروه صنعتی آکام با بهره گیری از بهترین قطعات اروپایی در نیمی از تولیدات خود توانسته انواع امتیازات EN را نصیب حود سازد و در راستای رعایت مهم ترین قوانین در تولیدات خود، مجوز های ISO را نیز کسب نماید.

همچنین ما در این مجموعه همواره در حال تلاش برای کسب رضایت مشتریان خود هستیم که به همین منظور امکان خرید و سفارش اینترنتی انواع درب های اتوماتیک را از طریق دسترسی به اپلیکیشن آکام؛ مهیا ساخته ایم.

مراحل نصب درب های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ

نصب درب اتوماتیک فولدینگ دارای مراحل زیادی بوده که رعایت قوانین و نکات لازم در هر بخش ضروری است. در ادمه قصد داریم مراحل نصب درب اتوماتیک فولدینگ را بیان کنیم:

۱) نصب پوششی از آلیاژ آلومینیوم

در هنگام نصب این پوشش، حتما به افقی نگه داشتن آن توجه نمایید که با خطا ۱ میلی متری همراه خواهد بود. در صورت عدم تراز بودن، استحکام درب هنگام فعالیت، یکنواخت گردیده و عمر سرویس دستگاه را می کاهد.

۲) نصب آویز درب

با به کار گیری پیچ آویز بر روی درب؛ قطعات آویز را در موقعیت تعیین شده موجود بر درب نصب نمایید. به دلیل کاهش عمر قرقره که ممکن است به علت عدم موازی بودن مرکز قرقره دستگاه آویز درب اتفاق بیفتد، از قرار گیری این دو بخش به صورت موازی اطمینان یابید.

شما می توانید قرقره دستگاه آویز را از پرتو برق بیاویزید. حتما در زمان نصب احتیاط کنید و دقت داشته باشید که دیگر قسمت ها و ریل های راهنما پرتو برق ضربه نخورند، زیرا ممکن است منجر به بروز آسیب هایی در قطعات قرقره یا کاهش عمر آن، ایجاد نویز، صدا هایی غیر عادی و .. شود.

۳) محدود سازی نصب دستگاه

با گشودن پیچ های نصب درپوش، تعیین محل قرار گیری دستگاه محدود کننده در ریل پرتو برق صورت گرفته و برای تشخیص محل دقیق آن؛ بایستی ابتدا درب را حرکت داده تا با مشخص نمودن موقعیت باز و بسته شدن آن، موقعیت قرار گیری محدود کننده را تعیین نمایید.

برای تنظیم موقعیت محدود کننده توجه داشته باشید که برخورد دستگاه آویزان با پد توقف بعد از متوقف شدن ضروری بوده و به وسیله آچار شش گوش پیچ های نصب را کاملا محکم ببندید.

۴) تنظیم ارتفاع درب و شکاف آن

در قدم اول مهره های آویز ثابت را باز نموده و به تنظیم پیچ های تنظیم بپردازید. سپس بعد از محکم سازی مهره های براکت نصب، حین راه رفتن؛ مقاومت را تایید نمایید. دقت داشته باشید که تایید عدم وجود تاخیر در حرکت درب و عدم وجود صدای اصطکاک الزامی می باشد.

در صورت بروز مشکل نصب درب اتوماتیک فولدینگ، موارد زیر را بررسی و تایید نمایید:

الف) ثابت بودن آویز بر روی درب به طور عمودی

ب) وجود اصطکاک یا نبود آن میان دستگاه آویز با پرتو برق

ج) وجود اصطکاک میان درب و درب در حال حرکت

دقت داشته باشید که میان لنگه درب متحرک و ثابت، ۵ میلی متر فاصله باید وجود داشته باشد و حفظ ارتفاع ۱۰ میلی متری میان ورق درب و زمین ضروری است.

۵) کمربند درب اتوماتیک فولدینگ و تنظیم آن

با کشیدن مجموعه کشنده به سمت چپ، تسمه را سفت کرده و چهار پیچ و مهره های پرس را ببندید. به منظور تنظیم کشش تسمه برای نصب درب اتوماتیک فولدینگ، چهار پیچ تنظیم را باز نموده و پیچ تنظیم کشش را در راستای عقربه های ساعت، چرخش دهید. در نهایت چهار پیچ و مهره ثابت صفحه تنظیم را ببندید.

۶) تنظیم سیستم کنترل درب اتوماتیک

الف) تنظیم سیستم کنترل: توجه داشته باشید که در شرایط عادی نیازی به تنظیمات نبوده و فقط حفظ تنظیمات کارخانه ضروری می باشد. پیش از تنظیم درب، با حرکت چند باره درب از سوئیچ صاف بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

بدین منظور با در نظر گرفتن جهت گشوده شدن درب، می توانید قرار گیری سوئیچ در سمت چپ یا راست را تنظیم نمایید. با باز شدن درب در دو مرتبه سوئیچ در سمت راست قرار گرفته و بعد از بسته بودن درب، می توانید کلید برق را روشن کنید.

ب) تنظیم جعبه کنترل بر روی دستگیره: برای تنظیم این بخش از نصب درب اتوماتیک فولدینگ، با همزمان فشردن جعبه کنترل دکمه تست و باز و بسته شدن درب؛ تنظیم پروژه های مختلف صورت گیرد.

ج) تنظیم شدت آغاز: از میزان راحتی باز و بسته شدن درب اطمینان حاصل کنید.

د) تنظیم سرعت باز شدن و فاصله ضربه گیر با درب باز شده: در ابتدا میزان متوسط این فاصله را به صورت تنظیمات کارخانه بررسی کنید و به تنظیم فاصله ضربه گیر تا درب باز شده به اندازه بازه ۱۰ تا ۲۰ سانتی متری بپردازید. بعد از تنظیم فاصله ضربه گیر، سرعت باز شدن درب را تنظیم نمایید.

۷) نصب سنسور درب اتوماتیک

ابتدا با پیچ گوشتی، درپوش سنسور را از ناحیه پشتی آن بردارید. سپس با قرار دادن نقشه ترسیمی سنسور در محل نصب؛ با در نظر گیری سوراخ نقشه، خروج سیم سنسور از سوراخ پین الزامی است.

با عبور سیم از سوراخ سرب و محکم سازی دو پیچ موجود، بایستی سیم را به اندازه کافی جهت اتصال به بلوک ترمینال نگه دارید.

هشدار های لازم جهت نصب درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ

در زمان استفاده از قفل الکترومغناطیسی، لطفا با باز نمودن قفل؛ از دکمه تست استفاده نمایید و از عدم حضور هر گونه عابر پیاده در اطراف درب اطمینان یابید که بعد از تنظیم، هیچ گونه آسیبی به اشخاص وارد نشود. همچنین در هنگام تنظیم دستگیره، این کار را از حد مجاز بیش تر انجام ندهید، زیرا منجر به بروز آسیب در درب خواهد شد.

تنظیم سرعت ضربه گیر به گونه ای باشد که با بروز ضربه، تاثیر بیش تری در درب اتوماتیک فولدینگ نداشته باشد. مدت زمان بازگشایی و نگهداری آن را با توجه به نیاز مشتری، بدون دستورالعمل بر روی ۱ ثانیه تنظیم نمایید.


منابع :autodoorleader

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x