نصب درب های اتوماتیک شیشه ای هرماتیک 

()

نصب درب اتوماتیک هرماتیک به دلیل هوشمند و بهداشتی بودن آن، در اتاق های عمل بیمارستان ها صورت می گیرد که عرضه آن با سیستم های سنسور غیر لمسی امکان باز شدن درب را برای افراد، بدون هیچگونه تماس با کلید های مختلف؛ مهیا می سازد.

نوار های مهر و موم شده لاستیکی قرار گرفته در چارچوب درب، برآورده کننده نیاز های بهداشتی بیمارستان می باشد. تولید ورقه درب اتوماتیک هرماتیک از فولاد یا آلومینیوم با لایه ای از روکش پودری صورت گرفته است و وجود سنسور های ایمنی، به عنوان محافظی برای افراد در برابر صدمات درب های کشویی محسوب می گردد.

همچنین بر روی درب اتوماتیک هرماتیک، دسته اهرمی فولادی ضد زنگی عرضه گردیده است که در صورت قطعی برق، امکان گشوده شدن درب به راحتی از طریق این دستگیره صورت می گیرد. در آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه ای هرماتیک حتما به شیشه موجود بر روی درب توجه داشته باشید.

سفارش شیشه موجود بر درب اتوماتیک هرماتیک مطابق خواسته مشتریان بوده و ورقه درب و روکش فولادی ضد زنگ کاملا اختیاری می باشد.

مراحل نصب درب های اتوماتیک شیشه ای هرماتیک

در ابتدا با توجه به کاتالوگ مدل درب اتوماتیک هرماتیک سفارش داده شده، ابعاد عمودی و افقی ثبت شده را مطالعه نمایید و در نحوه نصب درب شیشه ای هرماتیک؛ حتما این نکته را در نظر داشته باشید که قرار گرفتن درب در حالت بسته ۸ میلی متر پایین تر آمده و در نزدیکی قاب قرار می گیرد.

در گام بعدی بایستی ایمنی و تناسب وزن در ها با ابعاد عمودی قطعه پروفیل محرک رعایت شده و نقاط تثبیت این قطعات را در خط ممتد موجود بر پروفیل آلومینیومی، به واسطه شمع ها و پیچ هایی مناسب توزیع نمایید. همچنین آماده سازی و اجرا کانال و سوراخ ها برای عبور سیم های برق و کابل های متصل کننده دستگاه های کنترل و ایمنی درب اتوماتیک هرماتیک، الزامی است.

با توجه به راهنمای موجود در کاتالوگ که شکل آن نیز در قسمت پایین آمده است؛ برای نصب درب اتوماتیک هرماتیک درب کشویی که با Lm نمایش داده شده است را با پیچ های a به کالسکه ها ثابت نمایید. سپس با استفاده از پیچ های c و b میزان ارتفاع و با استفاده از پیچ a مقدار عمق را تنظیم نمایید.

نصب درب اتوماتیک هرماتیک
نصب درب اتوماتیک هرماتیک

با حرکت دادن ورقه در طول اجرا با دست، می توانید حرکت آزادانه و فاقد اصطکاک آن را بررسی نمایید و با در نظر گرفتن نزدیکی درب به مقدار ۸ میلی متر در هنگام بسته بودن؛ به فشرده شدن واشر ها نیز توجه نمایید.

حتما در نحوه نصب در شیشه ای هرماتیک، به هدایت صحیح ناحیه پایینی درب دقت کرده و آن را تنظیم نمایید که موقعیت قرار گیری براکت های توقف مکانیکی که با علامت d در تصویر نمایش داده شده است، در نزدیکی بخش های انتهایی و ابتدایی درب ها قرار گرفته که سبب محدود سازی بسته شدن و باز شدن درب های می گردد.

برای مرحله بعدی نیاز به تنظیم تسمه بوده که مطابق شکل باید انجام شود، بدین صورت که با فشردن تسمه به سمت چپ به صورت دستی، می توانید آن را منقبض نمایید. سپس با انجام اتصالات تسمه به قطعات واحد پروفیل محرک از طریق پیچ ها در تنظیم تسمه مرحله بعدی را آغاز نمایید.

نصب درب اتوماتیک هرماتیک
نصب درب اتوماتیک هرماتیک

اکنون با گشودن پیچ های a، پیچ b را سفت کرده و فشردگی فنر را به ۱۸ میلی متر برسانید و همیشه به صورت دستی، شل بودن یا سفت بودن کشش تسمه را مورد ارزیابی قرار دهید. به عنوان مرحله آخر تنظیم کشش تسمه در نصب درب اتوماتیک هرماتیک، لازم است با سفت کردن پیچ های a، آن را قفل نمایید.

برای بسته شدن خودکار، پوشش پروفیل را به قطعه پروفیل محرک آویزان نموده و این واحد پروفیل محرک به واسطه آهنربا قرار گرفته بر روی درپوش های انتهایی بسته نگه داشته می شود. با قرار دهی واشر موجود میان پوشش و برشی از اتوماسیون در شکاف بالایی؛ از تجمع گرد و غبار ها جلوگیری نمایید.

دقت داشته باشید که به منظور پیشگیری از باز شدگی روکش بدون استفاده از هرگونه ابزار؛ ایجاد سوراخ هایی با قطر ۵ میلی متر در نواحی انتهایی پروفیل روکش الزامی است که درپوش را با پیچ های ۴ ثابت نمایید.

نصب درب اتوماتیک هرماتیک
نصب درب اتوماتیک هرماتیک

یکی از نکات مهم در آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه ای هرماتیک، توجه به اندازه های گفته شده با مدل سفارش داده شده است که بدین منظور حتما دقیق بودن اندازه ها را با کاتالوگ ارائه شده چک فرمایید.

رعایت چه نکاتی برای افزایش طول عمر درب های اتوماتیک الزامی است؟

در قدم اول جهت میزان بالا ماندگاری، اطمینان از خرید درب اتوماتیک هرماتیک از برندی معتبر الزامی بوده که مفتخریم در گروه صنعتی آکام، انواع درب های اتوماتیک را با بهترین کیفیت قطعات و برخورداری از انواع استاندارد های EN و ISO؛ تولید و به بازار عرضه کرده ایم.

بنابراین با خرید از درب اتوماتیک هرماتیک گروه صنعتی آکام از ایمنی در تولید آن مطمئن بوده و به عنوان مهم ترین قدم بایستی بررسی های دوره ای درب اتوماتیک خریداری شده را در نظر داشته باشید. در ادامه نکاتی را برای افزایش طول عمر درب اتوماتیک هرماتیک ارائه می کنیم:

۱) بررسی هر گونه انسداد موجود

برای افزایش ماندگاری و جلوگیری از اعمال هزینه های بالا بهتر است حتی کوچک ترین موارد و انسداد ها را نیز در نظر بگیرید.

۲) توجه به صدا های درب اتوماتیک

با ورود و خروج از درب اتوماتیک شیشه ای، حتما به اندازه یک ثانیه مکث کرده و به صدا های آن توجه نمایید که با ایجاد تغییر در صدا ها بایستی نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایید.

۳) بررسی های منظم و دوره ای

با این روش می توانید نحوه عملکرد سنسور ها و فعالیت درب اتوماتیک هرماتیک در باز و بسته شدن آن را مورد ارزیابی قرار دهید که به بالا رفتن میزان ماندگاری این درب ها کمک شایانی خواهد کرد.

۴) اعمال روان کننده ها

به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه اصطکاک در عملکرد درب ها، بهتر است از به کار گیری روان کننده ها در نقاط لازم اطمینان یابید. با روغن اندود کردن تمامی قفل های درب اتوماتیک، می توانید ازسالم ماندن و افزایش طول عمر آن ها آسوده خاطر باشید.


منبع : facespa ، ebraco ، doorwayservices

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نصب درب اتوماتیک هرماتیک
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x