نصب درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اسلایدینگ 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای امروزه در اکثر ساختمان های بزرگ و تجاری دیده می شوند. این نوع از درب ها بسیار پر کاربرد هستند و علاوه بر زیبایی و امنیتی که دارند، از نصب راحتی نیز برحوردار می باشند.

درب های اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ قابلیت تشخیص اجسام را از فاصله های دور نیز دارند و عملکرد خوبی در زمان باز و بسته شدن به موقع از خود نشان می دهند. در ادامه می خواهیم نکاتی را درباره نصب درب اتوماتیک تلسکوپی بیان کنیم.

علاوه بر آن، با شرح مراحل طریقه نصب درب شیشه ای تلسکوپی می توانید به راحتی و با رعایت نکات ایمنی درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی خود را نصب کنید. توجه کنید که برای نصب درب اتوماتیک تلسکوپی باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی
نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

طریقه نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

پیش از اقدام نسبت به نصب درب اتوماتیک تلسکوپی، بهتر است با مراحل نصب آن آشنا شوید. هیچگاه به تنهایی درب اتوماتیک شیشه ای را نصب نکرده و حتما دو الی سه نفره نسبت به نصب آن اقدام نمایید.

حتما از یک متخصص فنی کمک بگیرید؛ در صورت امکان خودتان نسبت به نصب درب اتوماتیک تلسکوپی اقدام نکنید و حتما نصب آن را به نصابی حرفه ای بسپارید. قبل از نصب درب اتوماتیک تلسکوپی، تمامی نکات فنی را رعایت کنید و دفترچه راهنما محصول را به خوبی مطالعه کنید، زیرا اولویت با دفترچه راهنما محصول می باشد.

مرحله اول؛ مشخص کردن فضا

قبل از نصب اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک تلسکوپی، باید فضای مورد نیاز برای نصب آن را آماده سازید و در دیوار فضایی کافی ایجاد کنید. این درب برای ریل ها، اهرم ها و قطعات شیشه ای بدنه خود به فضای کافی نیاز دارد.

توجه کنید که دیوار مناسب برای نصب درب اتوماتیک تلسکوپی، باید از ضخامت مناسب برخوردار باشد و همچنین استحکام کافی برای نگه داشتن اجزای سنگین درب را داشته باشد. به هیچ عنوان از دیوار هایی که به ستون ساختمان متصل نیستند برای نصب درب های شیشه ای استفاده نکنید و همچنین دیوار های مطلقا گچی نیز برای نصب درب اتوماتیک تلسکوپی مناسب نمی باشند.

مرحله دوم؛ نصب پارتیشن

در این مرحله ابتدا باید بر روی دیوار، قالب و پارتیشن مخصوص درب اتوماتیک تلسکوپی را نصب کنید. عرض شیار ایجاد شده در سقف و بالا درب باید ۲ تا ۴ میلی متر بیش تر از ضخامت شیشه درب باشد.

بنابراین این فاصله به ضخامت شیشه استفاده شده در درب اتوماتیک تلسکوپی بسیار وابسته است، برای تزریق چسب باید شیار میانی فاصله ای حدود ۲۰ تا ۳۰ میلی متر داشته باشد.

مرحله سوم؛ نصب پایه روکش فلزی

روکش فلزی را با استفاده از میخ های فلزی و یا چوبی می توانید در قالب دیوار محک کنید. ابتدا میخ ها را دقیقا از محل سوراخ های وارد کنید و قالب را در جایگاه خود ثابت نگهدارید. سپس اطراف میخ ها را با استفاده از چسب های مخصوص پر کنید و توجه کنید در نصب این قالب باید حتما با استفاده از تراز زاویه درست را پیدا کنید.

نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی
نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

مرحله چهارم؛ نصب قاب اصلی درب اتوماتیک تلسکوپی

با کمک خط مرکزی چارچوب را تنظیم کنید، سپس با کمک تخته سه لا برش دقیقی انجام دهید. سپس روکش فلزی را طوری قرار دهید که قاب اصلی درب را در برگیرد. در این مرحله می توانید قاب اصلی را نصب کنید. دقت کنید که برش ها و روکش فلزی دقیقا اندازه باشند.

مرحله پنجم؛ نصب شیشه درب اتوماتیک شیشه ای

با توجه به وزن بالا شیشه ها و حساسیت در نقل و انتقال آن ها برای بلند کردن و نصب شیشه ها، از مکنده های شیشه استفاده کنید. به کمک مکنده، شیشه ضخیم را بگیرید و بلند کنید و این کار را ۲ الی ۳ نفره انجام دهید، زیرا شیشه بسیار سنگین است.

مراحل نصب شیشه به این صورت است که ابتدا باید قسمت بالایی شیشه را وارد شیار بالایی قاب فلزی کنید، سپس به آرامی پایین شیشه را در شیار پایینی قاب قرار داده و ثابت کنید. به تراز بودن قاب و شیشه نیز بسیار دقت کنید.

اگر فاصله اضافی ای وجود دارد، با چسب مخصوصی فضا را پر کنید. حال که شیشه درب را نصب کرده اید، می توانید مکنده را جدا کنید. برای اطمینان بیش تر دور تا دور شیشه و قاب را چسب مخصوص بزنید تا از عبور هوا و لق بودن شیشه جلوگیری شود.

مرحله ششم؛ نصب موتور و اهرم های تکان دهنده

موتور مهم ترین بخش درب اتوماتیک شیشه ای است. در نصب موتور و سنسور های حساس، باید بسیار دقت کنید و اتصالات صحیح را درست طبق دفترچه راهنما انجام دهید. موتور باید در بخش فوقانی قاب فلزی درب های اتوماتیک نصب شوند.

سپس باید اهرم ها را نصب کنید، اهرم ها در طرفین درب نصب می شوند. توجه کنید قبل از نصب موتور باید موتور را در قاب خود قرار دهید. این قاب از نفوذ آب و گرد و غبار به درون موتور جلوگیری می کند و مانع از ایجاد اختلال در عملکرد آن می شود.

نکات قابل توجه در نصب درب اتوماتیک تلسکوپی

در نصب درب اتوماتیک تلسکوپی، علاوه بر رعایت اصول  ایمنی و مراحل نصب، باید به ایمنی و کیفیت قطعات استفاده شده در درب اتوماتیک نیز دقت نمایید. گروه صنعی آکام در محصولات خود از مواد اولیه با استاندارد های اروپایی استفاده می کند.

درب های اتوماتیک ساخت این شرکت دارای استاندارد های جهانی و اروپایی می باشد که این استاندارد ها به دلیل ویژگی های ساختاری، کیفیت مواد اولیه و زیست تخریب پذیر بودن این محصولات است.

اپلیکیشن درب اتوماتیک

گروه صنعتی آکام با افتخار به تازگی از اپلیکیشن فروش و بررسی درب اتوماتیک خود رونمایی کرده است. مشتریان عزیز از طریق این اپلیکیشن می توانند با توجه به موقعیت ساختمان، بودجه و شرایط خود، درب مناسب را با متریال متفاوت سفارش دهند و درب اتوماتیک خود را در محل تحویل بگیرند.

همچنین این اپلیکیشن امکان بررسی و مقایسه انواع درب را نیز به شما می دهد تا به درستی تصمیم بگیرید و از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشید.


منابع : autodoorleader

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x