قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی 

()
قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی
قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی

 

بیمارستان ها جزو مراکز عمومی بسیار پر تردد هستند، به همین دلیل بسیار مهم است که عبور و مرور از ورودی ها با سرعت کافی و به آسانی انجام شود. از همین رو نصب درب اتوماتیک شیشه ای در ورودی چنین مراکزی از ضروریات می باشد ،در ادامه درباره عوامل موثر بر قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی صحبت خواهیم کرد .

درب های اتوماتیک بیمارستانی این امکان را برای کارکنان و بیمار ها فراهم می کند تا بتوانند به آسانی و با سرعت در راهرو ها رفت و آمد کنند. این امکان در مواقع اضطراری خیلی بیش تر به چشم می آید و اهمیت آن روشن تر می شود.

این نوع درب اتوماتیک شیشه ای با حسگر های قوی و بدون نیاز به لمس درب یا دستگیره  فعال می شوند که علاوه بر سهولت عبور با ویلچر یا برانکارد، بهداشت محیط را حفظ می کنند و از انتقال آلودگی از طریق لمس سطوح جلوگیری می کنند.

 

انواع درب های اتوماتیک بیمارستانی

درب های اتوماتیک با قابلیت نصب در ورودی ها و راهرو های بیمارستان، انواع مختلف دارند و برای  هر کدام نیز با قیمت متفاوتی هم تعیین می شود.

الف) درب های اتوماتیک چرخشی:

این نوع درب ها با دارا بودن سیستم کم مصرف، علاوه بر استفاده بهینه  در مصرف انرژی باعث کیفیت بالا تر و دسترسی آسان و امن کاربران می شوند. درب ها در حالت اتوماتیک به طور نسبی نصف زمان درب معمولی بسته می شوند.

ب) درب های اتوماتیک گردان:

در مراکز بهداشتی و درمانی بزرگ با تردد زیاد، لزوم درب های گردان بیش از مراکز دیگر حس می شود. چرا که این درب ها به صورت چهار پانله باعث تنظیم کنترل ترافیک رفت و آمد می شود و درانواع سه پانله برای عبور ویلچر مناسب تر است.

ج) درب های اتوماتیک کشویی:

این درب ها برای اتاق های عمل و مناطقی که نیاز به کنترل انتشار عفونت دارند، بسیار مناسب است زیرا برای باز شدن نیاز به لمس ندارند و از این جهت سبب تسهیل کار برای کارکنان و کادر بیمارستانی می شود.

 

نکاتی در رابطه با نصب درب های اتوماتیک بیمارستانی

درب اتوماتیک شیشه ای در مکان های مختلفی مثل ساختمان های مسکونی، مراکز تجاری و عمومی بزرگ و همچنین بیمارستان ها کاربرد بسیار زیادی دارند و بر اساس کاربردی که متناسب با فضا برای درب ها تعریف می شود، قیمت های مختلفی خواهند داشت.

یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت تمام شده درب ها، نوع کاربرد و محلی است که برای نصب آن انتخاب می شود. در محیط بیمارستان برای بخش های مختلف؛ درب های متنوعی در نظر گرفته می شود که با توجه به هرکدام، قیمت ها متفاوت می باشد.

علاوه بر همه این موارد انتخاب نوع متریال استفاده شده، طریقه پرداخت درب ها و همچنین هزینه نصب آن نیز در لیست مخارج، هزینه نصب و خرید درب اتوماتیک بیمارستانی قرار می گیرد که بهتر است قبل از سفارش به آن توجه شود.

 

قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی
قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی

عوامل موثر بر تعیین قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی

تعیین قیمت برای درب های اتوماتیک محدود به عدد دقیق و مشخصی نمی شود زیرا به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

۱) صرفه جویی درمصرف انرژی:

درب اتوماتیک شیشه ای مانند بقیه ابزار و وسایل الکترونیکی دارای اپراتور ها با مصرف انرژی متفاوت است. البته ابعاد و میزان کارکرد درب ها نیز بر مصرف انرژی تاثیر می گذارد، اما به طور کلی یک درب با سیستم کم مصرف از نظر هزینه با مشابه پر مصرف خود تفاوت قابل توجهی دارد.

۲) سهولت در کارکرد:

برخی درب ها با داشتن سنسور های قوی و پیشرفته هم در هنگام باز شدن درب و هم در هنگام عبور افراد یا اشیا بیش ترین میزان تشخیص مانع را دارند و عبور امن را برای کاربران فراهم می کنند. در برخی از درب ها امکان باز کردن به صورت دکمه های دستی یا حتی لمس با آرنج وجود دارد که کار را برای کارکنان بیمارستان سهل و آسان می کند. این امکانات جانبی در نهایت بر تعیین قیمت درب ها نیز تاثیر گذار می باشند.

 

قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید چندین نکته را مورد بررسی قرار داد، در مورد اول محل نصب درب ها اهمیت زیادی دارد؛ به طور مثال درب اتوماتیکی که در ورودی بیمارستان نصب می شود با درب راهرو ها، اتاق های عمل و بخش های دیگر، با کنترل بهداشت بالا تر از نظر کاربرد و قیمت؛ تفاوت های قابل توجهی دارد.

درب هایی که برای بخش هایی مثل آی سی یو یا آزمایشگاه ها نصب می شود، باید  دارای کیفیت بالا و عایق بندی قوی باشند تا از عبور هرگونه آلودگی جلوگیری کنند. همچنین درب هایی که برای بخش های عکس برداری استفاده می شوند و عایق اشعه هستند نیز از لحاظ قیمت با سایر انواع درب اتوماتیک شیشه ای تفاوت دارند.

ابعاد و نوع متریال استفاده شده در تولید درب ها نیز برای مثال نوع شیشه و نوع فلز به کار رفته در قاب آن از عواملی است که می تواند در تعیین قیمت درب ها نقش داشته باشد. سنسور هایی که برای باز شدن درب روی سیستم درب ها نصب شده، با توجه به متغیر های مختلف مثل نور، صدا و حرکت کار می کنند که هر کدام از این نوع حسگر ها قیمت های متفاوتی دارند.

قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی
قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی

مزیت درب های اتوماتیک بیمارستانی

یکی از نکات مثبت درب های اتوماتیک در مراکز درمانی و مراقبتی که اغلب مراجعه کنندگانی حمل شده بر برانکارد یا ویلچر دارد، این است که با توجه به سیستم عبور بدون لمس درب یا  استفاده از دستگیره، امکان رفت و آمد آسان و امن را برای این افراد فراهم می کند.

عایق بندی اصولی و با کیفیت درب ها در جلوگیری از انتشار آلودگی و ورود ذرات آلوده به محیط بیمارستان و بخش هایی که حفظ بهداشت محیطی آن به شدت اهمیت دارد نیز بسیار مناسب و مطلوب است. همچنین شفاف بودن شیشه این درب ها علاوه بر وسعت دید خوب باعث می شود تا این نوع درب ها به یک گزینه مناسب برای استفاده در اتاق نظارت سالن های جراحی تبدیل شوند.

برای استعلام قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی میتوانید از اپلیکیشن آکام استفاده کنید .

 


منبع : stanleyaccess ، alliedmarketresearch ، quikoitaly

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
قیمت درب های اتوماتیک بیمارستانی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x