بررسی درب های اتوماتیک بیمارستانی 

()

درب های اتوماتیک بیمارستانی

با توجه به شرایط کنونی و پاندمی بیماری کرونا، اهمیت سلامتی بیش از پیش شده است. همچنین آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی رو به افزایش است بنابراین یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین عامل ساختمانی در یک مرکز درمانی، درب آن است. شاید در ابتدا این موضوع مسئله ای کم اهمیت به نظر بیاید.

در واقع مراکز درمانی منبع انواع ویروس ها و بیماری های واگیر دار هستند و با توجه به شرایط کنونی رعایت مسائل بهداشتی بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از ساده ترین روش های رعایت بهداشت و جلوگیری از پاندمی بیماری، شستن مرتب دست ها و رعایت بهداشت دست ها است.

بررسی درب های اتوماتیک بیمارستانی

درب های مراکز درمانی با توجه به شرایطی که در آن اماکن به وجود می آید، بسیار آلوده و منبع ذخیره این ویروس ها و عوامل بیماری زا می باشند. ما هنگامی که می خواهیم این درب ها را باز کنیم به سادگی آلودگی ها را به دست هایمان منتقل می کنیم. بنابراین یکی از مراکز بزرگ گسترش عوامل بیماری زا می تواند درب های مراکز درمانی باشند.

درب های اتوماتیک بیمارستانی کمک بزرگی به کاهش گسترش این عوامل بیماری زا کرده اند. درب اتوماتیک شیشه ای با داشتن سنسور های قوی و بسیار حساس، اجسام را از فاصله های مختلف تشخیص داده و به صورت خودکار باز می شود.

با توجه به افزایش مراجعه مردم به مراکز درمانی و داشتن بخش های متعددی در این مراکز؛ وجود درب اتوماتیک شیشه ای می تواند بسیار کار آمد باشد. درب های اتوماتیک بیمارستانی می توانند بخش های مختلف را از هم جدا و عبور مراجعه کنندگان را ساده تر کنند.

ویژگی های درب های اتوماتیک بیمارستانی

درب اتوماتیک شیشه ای از مواد زیست تخریب پذیر و دوستدار طبیعت تولید و عرضه می شود. بنابراین دارای استاندارد های مهم جهانی ISO9001 و ISO14001 و ISO45001 می باشد. این استاندارد ها نشان می دهد که درب اتوماتیک شیشه ای در گذر زمان به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند و همچنین مواد اولیه آن زیست تخریب پذیر هستند.

امکان استفاده ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به صورت مداوم در درب های بیمارستانی اتوماتیک وجود دارد. بنابراین همین ویژگی سبب می شود که درب اتوماتیک شیشه ای بیمارستانی بسیار مناسب برای مراکز درمانی با خدمات بدون توقف و ۲۴ ساعته باشد.

با توجه به اینکه این درب ها به صورت اتوماتیک و هوشمند باز و بسته می شوند دیگر نیازی به تماس مستقیم دست با آن ها وجود ندارد و درب اتوماتیک شیشه ای به خوبی می تواند در کاهش گسترش عوامل بیماری زا تاثیر گذار باشد.

بررسی درب های اتوماتیک بیمارستانی

علاوه بر ویژگی زیست تخریب پذیر بودن درب های اتوماتیک بیمارستانی، آن ها از استاندارد های اروپایی ویژه ای نیز برخوردار هستند و این استاندارد ها عبارتند از EN16005 و EN60335 .

این استاندارد ها مرتبط با کیفیت مواد اولیه می باشند. بنابراین مواد اولیه به کار رفته در درب اتوماتیک شیشه ای دارای بالاترین کیفیت در بازار جهان و به خصوص اروپا هستند. درب های اتوماتیک بیمارستانی انواع مختلفی دارند و با توجه به عملکرد آن در دو نوع کشویی و تاشو قابل تقسیم بندی هستند.

درب های اتوماتیک بیمارستانی می توانند با سایر سنسور های ساختمانی هماهنگ شوند و متناسب با نوع اخطار، عکس العمل نشان دهند. به طور مثال درب اتوماتیک شیشه ای توانایی هماهنگ شدن با سنسور های احتراقی را دارد و در صورت بروز آتش سوزی و اخطار سنسور حساس به دود، این درب های شیشه ای باز یا بسته می شوند.

البته نرم افزار درب اتوماتیک شیشه ای بسیار ساده و روان است و می توان آن را به صورت کامل برنامه ریزی کرد تا در مواقع خطر و حوادث بهترین و سریع ترین عملکرد را داشته باشند. درب اتوماتیک شیشه ای برای افراد دارای معلولیت نیز، عبور را راحت تر می کند.

مشخصات ظاهری درب های اتوماتیک بیمارستانی

درب های اتوماتیک بیمارستانی به راحتی نصب می شوند و نیاز به مراقبت خاصی ندارند. در کل باید در فواصل زمانی منظم نسبت به بررسی دقت سنسور ها اقدام کنید. درب اتوماتیک شیشه ای هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی قابل استفاده می باشد و برای جدا کردن اتاق هایی مانند اتاق عمل و یا ICU بسیار مناسب است.

بررسی درب های اتوماتیک بیمارستانیبررسی درب های اتوماتیک بیمارستانی

درب اتوماتیک شیشه ای قابلیت قفل شدن در وضعیت خود را دارد به این صورت که شما می توانید آن را به مدت دلخواه همواره باز یا همواره بسته نگه دارید. این ویژگی سبب افزایش امنیت و آسایش به خصوص در اماکن عمومی درمانی می شود.

اتوماتیک بودن حرکت درب بیمارستانی نوع اتوماتیک باید توسط برچسب های هشدار دهنده و تابلو های راهنما مشخص شود. همچنین از نصب هر گونه تابلو و قفسه در اطراف درب اتوماتیک شیشه ای بیمارستانی خودداری نمایید. به طور کلی این گونه از درب اتوماتیک شیشه ای دچار اختلال و مشکلات متعددی نمی شود ولی در صورت عدم بررسی منظم و ایجاد مشکل می توانند بسیار خطرناک باشند.

سنسور های هوشمند این درب های بیمارستانی به گونه ای تنظیم شده اند که وجود اجسام بین درب ها را تشخیص داده و در صورت فعالیت، حرکت خود را متوقف می کنند. این محصول از لحاظ ایمنی بسیار مطمئن می باشد و تا کنون حادثه ای از خلل آن ها گزارش نشده است. با این وجود واجب است که سنسور ها در فواصل منظم زمانی مورد بررسی قرار گیرند و مجدد تنظیم گردند تا هیچ گونه خطایی در عملکرد آن ها وجود نداشته باشد.

درب های اتوماتیک بیمارستانی و خرید آن از اپلیکیشن آکام

درب اتوماتیک شیشه ای را می توانید به راحتی از طریق اپلیکیشن آکام تهیه کنید. این اپلیکیشن با بررسی دقیق و جزئی محصولات؛ مقایسه، انتخاب درست و خرید آسان را برای شما فراهم می کند. با توجه به استقبال بسیار زیاد مردم از خرید های غیر حضوری و آنلاین، اپلیکیشن آکام با امکانات منحصر به فرد خود تجربه خرید لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد.

هم اکنون این اپلیکیشن برای عموم مردم در دسترس است. پس از انتخاب و ثبت نهایی، محصول مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن در محل مشخص دریافت نمایید.

 اپلیکیشنن  آکام را می توانیند از اینجا دانلود کنید .


منابع : godoors ،adedoors ، healthcarefacilitiestoday

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
بررسی درب های اتوماتیک بیمارستانی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x