درب اتوماتیک شیشه ای هرماتیک و بررسی آن 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای هرماتیک، نوعی درب اتوماتیک شیشه ای بوده که به طور خاص در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، صنعت دارو سازی یا حتی مراکز پخت غذا و هر محیطی که نیاز به ایزوله شدن دارد، استفاده می شود.

به واسطه ی هوا بند بودن درب های هرماتیک، می توان از این درها برای اتاق های تمیز ،سرور ها، سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کرد. همچنین برای مکان هایی که دارای تشعشع هستند بسیار مناسب است.

این نوع درب اتوماتیک شیشه ای به شکل ویژه جهت استفاده در این مکان ها طراحی شده است تا پاسخگو تمام نیاز ها باشد.

 

درب اتوماتیک شیشه ای

 

درب شیشه ای اتوماتیک هرماتیک به گونه ای ساخته می شود که از عبور جریان هوا جلوگیری کرده و مانع ورود یا خروج هر گونه آلودگی از اتاق های عمل و سایر سالن های بیمارستانی می شوند، به همین دلیل این نوع درب اتوماتیک شیشه ای برای اتاق های عمل، آی سی یو و سی سی یو مناسب می باشد.

برای محیط‌ هایی نظیر مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها که کنترل بهداشت و مهار کردن آلودگی های عفونی حائز اهمیت است؛ به درب هایی نیاز بوده که علاوه بر تمیز و بهداشتی بودن، دارای استحکام خوبی هم باشد.

همچنین درب هرماتیک شیشه ای مقابل هر جزء خارجی، عایق و غیر قابل نفوذ می باشد.

 

آشنایی با اجزا سازنده درب های اتوماتیک شیشه ای هرماتیک

فتوسل: درب اتوماتیک هرماتیک نیز مانند سایر انواع درب های اتوماتیک شیشه ای دارای حسگر هایی بوده که عبور شخص یا اشیا را تشخیص داده و مانع از بسته شدن درب در حین عبور و مرور می شود؛ بدین صورت از برخورد احتمالی با موانع غیر قابل پیش بینی مثل برانکارد ها و ویلچر ها جلوگیری می کند.

سیستم کنترل بدون دخالت دست: این ویژگی به معنای گشوده شدن درب هرماتیک بدون عدم لمس توسط دست می باشد.

این وسیله قابل حمل بوده و به عنوان جزئی از لوازم جانبی ویژه؛ در زمان حضور فرستنده در محدوده تعیین شده درب اتوماتیک شیشه ای هرماتیک، درب باز می گردد.

 

درب اتوماتیک شیشه ای

 

برنامه انتخاب کننده هوشمند: این برنامه هوشمند امکان تعیین وضعیت درب اتوماتیک شیشه ای هرماتیک در سه حالت باز، بسته یا نیمه باز را فراهم می کند.

همچنین دسترسی به سرویس های فنی و بررسی نواقص را هم امکان پذیر می کند.

کلید حرکتی: این وسیله که با انتشار ۲۴ گیگا هرتز امواج مایکروویو و تشخیص اثر داپلر کار می کند، به محض نزدیک شدن هر فرد، درب اتوماتیک شیشه ای هرماتیک به طور خودکار فعال می شود.

علاوه بر این، میزان حساسیت رادار و منطقه تشخیص در این کلید کاملا قابل تنظیم است.

کلید اتصال: با فشار دادن این کلید، درب اتوماتیک شیشه ای هرماتیک به صورت دستی فعال و باز می شود، نسخه بی سیم آن هم موجود است.

این کلید های اتصال حتی در مدل بزرگ تر که با عنوان نسخه آرنجی شناخته شده است نیز موجود بوده و برای دسترسی آسان و زمانی که اشیا سنگین حمل می کنید، بسیار مناسب است و مدل بی سیم نیز دارد.

 

مزایای نصب درب های اتوماتیک شیشه ای هرماتیک

قابلیت دید خوب: درب هرماتیک به دلیل قابلیت دید با وضوح بالا برای سالن جراحی و اتاق نظارت بسیار مناسب است.

حریم خصوصی: این درب ها با برخورداری از شیشه های شفاف با حفظ حریم خصوصی شما هیچ تضادی نخواهد داشت و ثبت سفارش آن از طریق اپلیکیشن آکام با شیشه های پلاریزه یا کرکره هایی به صورت یک سره امکان پذیر بوده و کاملا اختیاری است.

هوا بندی: این مدل درب شیشه ای با برخورداری از نوار لاستیکی مناسب، محیط  را از هر گونه آلودگی حفظ کرده و بهداشت مکان مورد نظر کاملا تضمین شده است.

 

درب اتوماتیک شیشه ای
درب اتوماتیک شیشه ای

 

فریم آلومینیومی: در ساخت قالب این نوع درب اتوماتیک شیشه ای در انواع خاصی از آلومینیوم اکسترود شده صورت گرفته است.

آلومینیوم تحت فر آیند اکسترود شدن؛ تحت گرما قرار گرفته و در غالب های مورد نظر و ابعاد دلخواه شکل می گیرد. از تجمع هر گونه گرد و غبار جلوگیری کرده و تمیز کردن آن ها آسان است.

بهداشت: این نوع درب اتوماتیک شیشه ای به گونه ای طراحی شده است که از عبور هر نوع آلودگی میکروبی، باکتریایی و ویروسی جلوگیری کند.

 

کارکرد درب های اتوماتیک شیشه ای هرماتیک

در ارتباط با مشخصه های فنی این درب ها ، می توان به مواردی مانند حداکثر میزان برق مصرفی تا ۲۵۰ ولت، بیش ترین میزان وزن تحملی تا ۲۰۰ کیلوگرم، میزان سرعت باز و بسته شدن درب در مقدار ۷/۰ متر بر ثانیه و بازه زمانی ۶۰ ثانیه ای جهت باز نگه داشتن درب اشاره کرد.

درب اتوماتیک هرماتیک به طور کاملا خودکار و بدون نیاز به دستگیره است که برای استفاده بیماران و پرسنل راحت و مناسب می باشد، همچنین آلودگی صوتی کمی داشته و از عمر مصرفی بلند مدتی برخوردار است.

به خوبی شرایط فشار، دما، رطوبت و بهداشت را حفظ می کند و همه ی این موارد به علت استحکام سیستم مکانیکی آن است.

این نوع درب اتوماتیک شیشه ای به منظور جدا سازی اتاق های عمل از محوطه نظارت هم کاربرد دارد و به علت جنس شفاف شیشه آن؛ وضوح خوبی را برای مشاهده فراهم می کند.

درب اتوماتیک شیشه ای هرماتیک شامل دید وسیعی از درون اتاق بوده که به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در بخش ها، مراکز بهداشت و دارو سازی می باشد.

 

دلایل انتخاب درب های اتوماتیک شیشه ای هرماتیک برای بنا های درمانی

اغلب مصرف این نوع درب اتوماتیک شیشه ای در مراکز درمانی و بیمارستان ها؛ به خصوص بخش های اتاق عمل، سی تی اسکن، سوانح سوختگی، رادیولوژی و عکس برداری است.

علاوه بر مکان های نام برده، از درب اتوماتیک شیشه ای در داروسازی ها، آزمایشگاه ها و .. استفاده می شود.

یراق آلات این درب در طیف وسیعی در دسترس بوده و در اندازه ها و رنگ هایی مختلف با قابلیت تنظیم هوا بندی و ایمنی بالا؛ تولید شده، به همین دلیل درب شیشه ای هرماتیک از مزایای خوبی برخوردار است و امکان ایجاد فضایی ایزوله با دید واضح برای کاربران وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است، گروه صنعتی آکام تمام محصولات خود مانند درب هرماتیک را کاملا مطابق استاندارد های جهانی تولید کرده و در سابقه فعالیت خود از استاندارد های ISO و EN برخوردار است.

 


منابع : manusa ، assaabloyentrance ، skomdoor

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب اتوماتیک شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x