علل استفاده از هرزگرد در درب های اتوماتیک شیشه 

()

مقدمه

درب های اتوماتیک شیشه ای جدید ترین نوع درب ها هستند. این درب ها از کنار هم قرار گرفتن بسیاری از قطعات تشکیل شده اند و عملکرد اتوماتیک دارند. با پیشرفت علم و تکنولوژی، هر سری قطعات بهتر و جدید تری به درب ها اضافه می شود. هر کدام از این قطعات کارکرد مخصوص به خود را دارند و به دلایل مهمی در درب ها مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم راجع به هرزگرد در درب های اتوماتیک شیشه ای صحبت کنیم.

هرزگرد، قطعه ای مهم در درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای چون کاربری و نصب راحت و ساده دارند،مورد توجه بسیاری از معماران و مردم قرار گرفته اند.. ویژگی‌های بسیار درب های اتوماتیک امروزه موجب شده که بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. از جمله این ویژگی ها می توان به امنیت بالا، جنبه زیبایی، عایق صدا، جلوگیری از نفوذ گرد و غبار اشاره کرد. مکان های مختلفی امروزه دارای این درب ها هستند. مانند: ورودی ها و خروجی های محیط‌ های مسکونی، تجاری، اداری مانند فروشگاه های بزرگ، بانک ها، شرکت ها، کارخانه ها، ساختمان ها،بیمارستان، باشگاه‌های ورزشی، مراکز خرید و … این درب ها برای اینکه بتوانند درست مورد استفاده قرار بگیرند و باز و بسته شوند، از قطعات مهمی تشکیل شده اند. هرزگرد یکی از این قطعات است.

هرزگرد چیست؟

هرزگرد قطعه ای مهم در درب های اتوماتیک است.  هرزگرد ها در دو نوع آهنی و پلاستیکی وجود دارند. بسته به شرایط درب ها و مکان قرار گیری و میزان استحکام، هرزگرد آهنی و یا پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر عملکرد این قطعه را به صورت خلاصه بخواهیم بیان کنیم باید بگوییم فاصله دو محور در تسمه توسط هرزگرد ارتقاء پیدا می کند

هرزگرد ها دور رفت و آمد بین موتور و هنگر با تسمه را کامل می کند. برای اینکه تسمه ها به درستی در جای خود قرار بگیرند و میزان سفتی آنها تنظیم شود، از هرزگرد استفاده می شود. از آنجایی که تسمه ها در موتور اندازه و انواع متفاوتی دارند، بنابراین تنوع مختلف دارند. هرزگرد کولر و هرزگرد تایمینگ دو نوع از مهم ترین هرزگرد ها هستند. هر موتور به یک هرزگرد حتما احتیاج دارد. از آنجایی که تنوع هرزگرد ها زیاد است، اما عملکرد همه ی آنها مانند هم است و تفاوتی ندارد. مکان قرار گیری هرزگرد در درب ها روی  ریل و رو به روی تسمه ها است. به همین دلیل برای موقعیت هایی که نیاز دارند بین دو محور فاصله ایجاد شود، از هرزگرد استفاده می شود.

ویژگی هرزگرد درب های اتوماتیک شیشه ای

از ویژگی های هرزگرد ها میزان قدرت انتقال بالای آنها است. در موقعیت هایی که میزان قدرت انتقال پایین است، هرزگرد ها بین دو محور ارتباط برقرار می کنند و قدرت انتقال را بالا می برند. تسمه ها در درب های اتوماتیک شیشه ای نقشی موثر دارند‌. به طوری که کمی شل شدگی و یا حتی پارگی موجب اختلال در باز و بسته شدن درب ها می شود. در چنین شرایطی از تسمه سفت کن ها استفاده می کنند تا آنها را ترمیم و یا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند. تسمه سفت کن ها نیز از هرزگرد ها برای عملکرد خود کمک می گیرند. بدین صورت که نیروی هرزگرد کمک می کند تسمه سفت کن به سمت پایین کشیده شود و در تسمه کشش ایجاد شود. در نتیجه از بروز شل شدگی جلوگیری می شود.

هرزگرد ها همچنین حرکت موتور را به صورت یکنواخت پخش می کنند. این قطعه موجب می شود که نیروی مورد نیاز برای باز و بسته شدن درب ها به خوبی و کامل تامین شود. همچنین حرکات موتور همزمان اتفاق بیفتد.

جنس هرزگرد درب های اتوماتیک شیشه ای

جنس هرزگرد از آلومینیوم، چدن و آهن ساخته شده است که آن را بسیار مقاوم کرده است. ساختار درون هرزگرد ها، شیاری است‌. این ساختار موجب می شود که به راحتی روی ریل ها قرار بگیرند و کار خود را انجام دهند.

اگر بخواهیم علل استفاده از هرزگرد ها در درب های اتوماتیک مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که یک درب نیاز دارد که تسمه های سفت داشته باشد تا به راحتی کار کند. همچنین اینکه عوامل موثر در درب ها موجب شوند که طول عمر آنها بالا برود. درب ها نیاز دارند که سریع کار کنند. یعنی قدرت ها و انرژی ها زود به زود منتقل شوند. در کنار این انتقال سریع، حرکات موتور به طور باید  یکنواخت پخش شود. تمام این موارد با وجود هرزگرد ها اتفاق می افتد.

هرزگرد درب های اتوماتیک شیشه ای آکام

درب های اتوماتیک شیشه ای همواره در حال انجام فعالیت هستند و این موجب می شود که بیشتر در معرض فرسایش و اصطکاک قرار گیرند. هرزگرد های تولیدی موسسه آکام بسیار با کیفیت هستند و با عملکرد مثبتی که بر روی درب ها دارند، موجب می شوند که عمر درب ها افزایش پیدا کند. آلودگی تولیدی توسط این درب ها به حداقل می رسد و در نتیجه دربی ایده آل تولید می شود که در مکان های شلوغ از نفوذ سر و صدا و گرما و سرما جلوگیری می کند. موسسه آکام علاوه بر تولید این قطعه و درب، خدمات نصب و پس از فروش را نیز به بهترین نحو ارائه می دهد.

نتیجه گیری

گروه صنعتی آکام نیز بعنوان طراح و تولید کننده تخصصی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با گام نهادن برای اولین بار در حوزهُ استارتاپ ها ضمن بهره گیری از دانش فنی در ارائهُ خدمات نوین تیمی متشکل از مجرب ترین تکنسین های فنی، مدیریتی و کارشناسی را در زمینهُ درب های اتوماتیک شیشه ای مهیا نموده تا انتخابی آسان و خریدی سودمند را به مشتریان خود عرضه نماید. علاوه بر این کادر مجرب، وجود پشتیبانان آنلاین و اپلیکیشن درب ها نیز کمک شایانی به خریداران کرده است. این موجب شده که رضایتمندی آنها بالا برود و برای خرید بیشتر اقدام فرمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت آکام مراجعه کنید و مطالب را مطالعه فرمایید. اگر سوالی داشتید و یا ابهامی برای تان پیش امد، سریعا با کارشناسان ما تماس بگیرید. پشتیبانان و کارشناسان بیست و چهار ساعته در خدمت مشتریان عزیز هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x